Triumph Spitfire 4,0L 32V
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Lurer på om jeg får opp arbeidstemperaturen i motoren
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Julegave til Spitfire`n min
Aviaid reversedrevet tørrsump oljepumpe, skal monteres foran motoren og drives av veivakselen
Gleder meg til den kommer i hus
Mvh Ketil
Aviaid reversedrevet tørrsump oljepumpe, skal monteres foran motoren og drives av veivakselen
Gleder meg til den kommer i hus
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Og det fine med å kjøpe tørrsump-oljepumpe som skal monteres foran motoren + at man da glemmer at det skal være en tannstang der er at man må skjære ut nesten hele torpedoveggen og flytte motoren laaaaaaangt tilbake (har jo bare flyttet den ca 35 cm ifra før ) må flytte den slik at toppdekselet flukter med nedre del av frontrute (dvs lengre bak enn panseret er )
HJÆÆÆÆÆLP dette lukter arbeid, slik jeg har sett det nå må jeg lage ny midtre del ramme, ny torpedovegg, ny trykkboks, bygge om girtunnel, nye motorfester, nye girkassefester, mellomaksel, giroverføring, fjerne varmeapparat og vifte, lakkere om mye av karosseriet og sikkert mange andre ting også
Mvh Ketil somharlittproblemermedåfinneutnårmanengangskalbliferdigogfåkjørtsegenheidundrandeturmedbilenpåenellerannenbane
Men i like godt humør
HJÆÆÆÆÆLP dette lukter arbeid, slik jeg har sett det nå må jeg lage ny midtre del ramme, ny torpedovegg, ny trykkboks, bygge om girtunnel, nye motorfester, nye girkassefester, mellomaksel, giroverføring, fjerne varmeapparat og vifte, lakkere om mye av karosseriet og sikkert mange andre ting også
Mvh Ketil somharlittproblemermedåfinneutnårmanengangskalbliferdigogfåkjørtsegenheidundrandeturmedbilenpåenellerannenbane
Men i like godt humør
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Tenkte dette, har ikke plass ved siden av motoren, men foran er det jo masssssssssse plasslarsvegas wrote:
hørtes ut som mye jobb for en oljepumpe! finnes det ikke andre løsninger
som er lettere, eller er det derfor du kjøpte pumpa?
liker å gjøre det vanskelig tenker jeg...
Var ikke det gitt, men er man så dum at man kjøper revers drevet oljepumpe uten å måle så får man straffe seg selv mye
Får mye vekt bakover i bilen da Alt er ikke negativt
Mvh Ketil somtydeligvislikerågådenlengstevanskeligsteveien
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Har nå delt 6 trinnskassen min pga den har fast clutchus som passer på BMW båtmotor og skal sveise om det og få laget en plate så jeg kan montere et RS2000 clutchus i alu, men enkelt ble det ikke der heller Det viser seg at det RS clutchuset er for dypt og må sveises om også Har så mye moro foran meg at du vil ikke tro det Tar det hele som en utfordring, må jo bare det da
Mvh Ketil
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Kjøpte meg en 3 gallon oljetank
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Torpedoveggen måtte vike
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Carbon oljeåndetank x Nascardel
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Måtte jo prøvemontere med strikker og plankebiter
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Kom Samcoslanger idag 3" og 4" til Turbo rørene
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Minstejenta mi fant ut at Samcosiliconslanger er fine som tøffler og leker
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Fått sveiset på til koblinger på tørrsumpoljebeholder og toppdeksel
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Oppdateringer.
1 ryggoperasjon unnagjort og 4 sylindret motor solgt.
32V 4,0L båtmotor står i garasjen istedet for 4ern.
Supercharger kjøpt til V8ern.
Turbosettet går til Transit`n som har fått 24V 2,9L Cosworth.
Spitfire`n står lagret til Mini`n min er ferdig og kjellergarasjen er ferdig.
Så skjer ingenting med Spitfire`n på en god stund.
Ja Mini er handlet, her er det 1275cc motor og 10" hjul.
1972 modell, karosseriet er snart klar til sandblåsing.
Mvh Ketil
1 ryggoperasjon unnagjort og 4 sylindret motor solgt.
32V 4,0L båtmotor står i garasjen istedet for 4ern.
Supercharger kjøpt til V8ern.
Turbosettet går til Transit`n som har fått 24V 2,9L Cosworth.
Spitfire`n står lagret til Mini`n min er ferdig og kjellergarasjen er ferdig.
Så skjer ingenting med Spitfire`n på en god stund.
Ja Mini er handlet, her er det 1275cc motor og 10" hjul.
1972 modell, karosseriet er snart klar til sandblåsing.
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842