Scuderia Toten
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
der skulle vel strengt tatt stått Special bak 127, men onkel eBay har ikke lagt ut slike for salg ennå, så da får dette duge..garage15 wrote:mener det var et sært 127 spesialmerke bak på orginalen.
du driver vel ikke med dekaltrim????
DEKALTRIM?? hva er det du insinuerer, tror du det er juks under huven Der er det ekte abarth friserte ponnier, villige som få....
Køpte en 127 spesial skilt på ekeberg for et par år siden. Ga dette i gave til vår snart sjeggløse elpresidento.Scuderia Toten wrote:der skulle vel strengt tatt stått Special bak 127, men onkel eBay har ikke lagt ut slike for salg ennå, så da får dette duge..garage15 wrote:mener det var et sært 127 spesialmerke bak på orginalen.
du driver vel ikke med dekaltrim????
DEKALTRIM?? hva er det du insinuerer, tror du det er juks under huven Der er det ekte abarth friserte ponnier, villige som få....
Tror jeg måtte ut med 5 kroner faktisk.
Kansje gasolinimannen har dette fortsatt. Han skal jo til britania og sikle på heralds og austin princess noen år..
Tips!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Ja da må jeg jo knegå Il presidente, og be han utstyre sine undersåtter med det de trenger !!
Forresten har jeg kjøpt nytt kamera, da må en ut på kjøretur
Begynner å like den nå, skiltet på plass der det bør være, subber overalt :
Flere dekaler:
Lakkboksa måtte frem en tur, var litt matte speil, stakkar :
Og coilen fikk ny farge, samt at termostat er skifta og innerskjermene er vasket, polerer i morgen :
Forresten har jeg kjøpt nytt kamera, da må en ut på kjøretur
Begynner å like den nå, skiltet på plass der det bør være, subber overalt :
Flere dekaler:
Lakkboksa måtte frem en tur, var litt matte speil, stakkar :
Og coilen fikk ny farge, samt at termostat er skifta og innerskjermene er vasket, polerer i morgen :
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
I følgjetongen "Arve gjør ting han absolutt ikke har greie på" har jeg nå nådd de store høyder. I mangel av gode kamerater har jeg en gjeng "dårlige" kamerater som har lokket meg utpå igjen...... Det lå en 5-trinns gearkasse fra en A112 Abarth og slang i ett skjul. "dette tar jo bare en liten kveld så er den på plass" sa de "dårlige" kameratene. Jeg er da ikke vond å be, så kassa ble slengt baki SW'en og jeg dura hjem glad og fornøyd. Etter to kvelder var endelig den haltende originalkassa ute.. Hvorfor i all verden MÅ skruer som har sittet på en bil i 30 år sitte så inni gamperæva fast?? En kveld til og den "nye" 5-trinnskassa hang på "halvåtte" og gikk IKKE på plass.... Så da måtte baufila frem, og jeg begynte å kutte FORSIKTIG..... Etter to kvelder med FORSIKTIG kutting kjøpte jeg meg en vinkelsliper
Litt platebanking, sparlikng og greier så ble det slik:
Og etter ett par strøk med lakk ble det jo ikke så alt for gæli:
NÅ passa den så da var det bare resten igjen........ Etter ett eller anna serienummer ble det satt inn grøvre drivknuter i gearkassene..... bilen var jo selvsagt fra før dette serienummeret og gearkassa fra etter.... FA...n
Dermed måtte drivakslingene til pers... med fil.....
Så etter ett par kvelder med fil ble det slik:
Så det som bare tok en liten kveld tok meg ca. to uker.... Men nå har jeg i alle fall 5 gear.
Litt platebanking, sparlikng og greier så ble det slik:
Og etter ett par strøk med lakk ble det jo ikke så alt for gæli:
NÅ passa den så da var det bare resten igjen........ Etter ett eller anna serienummer ble det satt inn grøvre drivknuter i gearkassene..... bilen var jo selvsagt fra før dette serienummeret og gearkassa fra etter.... FA...n
Dermed måtte drivakslingene til pers... med fil.....
Så etter ett par kvelder med fil ble det slik:
Så det som bare tok en liten kveld tok meg ca. to uker.... Men nå har jeg i alle fall 5 gear.
Ting tar tid men morro er det læll
Ketil
Gjøvik
Ketil
Gjøvik
Ketil Frengen
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
Spit viewtopic.php?t=320
Henger viewtopic.php?t=906
Transit viewtopic.php?t=1033
Mini
http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =9&t=13842
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Fant Fiat 127spesial skilt
Dette sender jeg vederlagsfritt om du sender en pm med adressen din sir!
Fikk dette av skap fiatelist Garage 15
Martinius Gasolinius
Dette sender jeg vederlagsfritt om du sender en pm med adressen din sir!
Fikk dette av skap fiatelist Garage 15
Martinius Gasolinius
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Sjekk mailen din gut!
Og til dere andre losjebrødre:
Vinterfreden har senka seg over Scuderiaen, de fleste sprell er gjort for i år og ekvipasjen er på vei til vinterlagring:
En liten siste krampetrekning ble likevel gjort før vi skar avgarde til lageret:
Litt fintenking i løpet av vinteren, så skal nok fronten få et litt bøsare stuk, skiltet skal inn under åpninga i fangaren, og så ligg det ett par ekstralys med gule pærer og "pupp" i garasja. Kjøpt i feberfantasier på ett eller anna marked for nokre år sidan.
Så stenger vi porten for i år. Velkommen tilbake til våren!
Arve V
- Capo Scuderia Toten
Og til dere andre losjebrødre:
Vinterfreden har senka seg over Scuderiaen, de fleste sprell er gjort for i år og ekvipasjen er på vei til vinterlagring:
En liten siste krampetrekning ble likevel gjort før vi skar avgarde til lageret:
Litt fintenking i løpet av vinteren, så skal nok fronten få et litt bøsare stuk, skiltet skal inn under åpninga i fangaren, og så ligg det ett par ekstralys med gule pærer og "pupp" i garasja. Kjøpt i feberfantasier på ett eller anna marked for nokre år sidan.
Så stenger vi porten for i år. Velkommen tilbake til våren!
Arve V
- Capo Scuderia Toten
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Da har våren allerede dukket opp her på Toten, selv om det er 14m høye bryøtekanter og kaldt som fy. Men Scuderiaen våknet til live her en kveld og kjøpte dette praktsykket her.....
Det er en '94 model, uten startsperre det forenkler en del ting. Den har masse støgg plastikk rundt om, MEN det veier nesten ingenting, betraktelig lettere enn originalfangere i alle fall, og det er jo bra. Katalysator er fjernet og det er satt på ett 2" SIMMONS anlegg, så da slapp jeg billig unna der også. Den hadde stått i ca. 3 måneder og var temmelig nedsnødd, men starta på flekken.. Punto ruler Snurra er den fryktinngytende 1,1 med 55 gamp, så dette kommer til å rive skinnet av de aller fleste pølser... Men det er forsatt mye som må fikses og brushes på, dessuten er det noe som heter tid og penger også.... målet er å få kjørt i alle fall ett løp i CI i år.
Det er en '94 model, uten startsperre det forenkler en del ting. Den har masse støgg plastikk rundt om, MEN det veier nesten ingenting, betraktelig lettere enn originalfangere i alle fall, og det er jo bra. Katalysator er fjernet og det er satt på ett 2" SIMMONS anlegg, så da slapp jeg billig unna der også. Den hadde stått i ca. 3 måneder og var temmelig nedsnødd, men starta på flekken.. Punto ruler Snurra er den fryktinngytende 1,1 med 55 gamp, så dette kommer til å rive skinnet av de aller fleste pølser... Men det er forsatt mye som må fikses og brushes på, dessuten er det noe som heter tid og penger også.... målet er å få kjørt i alle fall ett løp i CI i år.
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Gratulerer med et praktstykke av en bil Arve!
Gleder meg til å battle med deg i Corsaen!
Det greie med Punto er at man får kjøpt det meste over disk for fine penger,
det gjør endel ting litt enklere!
Enda en klasse 4/5 bil,det er bra
Martini Gasolini
Gleder meg til å battle med deg i Corsaen!
Det greie med Punto er at man får kjøpt det meste over disk for fine penger,
det gjør endel ting litt enklere!
Enda en klasse 4/5 bil,det er bra
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Ikke mobb Fiaten til Arve. Dette blir en fullblods racerbil om ikke så lenge.Spit73 wrote:Dere kødder nå?
Ikke la dere lure av bilder med disse plastdelen på racerbilen. De kommer til å dette av første dagen de er på trening og kjører i sandfella, og evt. rester som måtte være igjen kommer jeg til å nappe av mens Arve og junior snorksover i kombikampen.
Dette blir bra Arve, FIRE rules
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Skal vi ta en liten oppdatering på ræserbilprosjektet kanskje. Har da fått gått gjennom lørja, og som med alle andre 15 år + gamle biler så har nok tidens tann satt sine spor på denne også. Rust er nok tatt for noen år siden så det som er ser stort sett ut som overflaterust, null null
Motoren drakk vann som en sjøhulk med landlov -> gåen topp pakning og lekk radiator, begge deler er byttet.
Sjonkel ebay kom med senkesett, 6 cm ned, montert og funnet litt for mykt kanskje det vet vi etter første svingen på bane....
15" felger satt på, venter på gummi i korrekt størrelse
Alt interiør fjernet inklusive asfalt matter.
Malt kledelige VIPER striper med rull
Det som står att nå er hjullager og bremser bak, bur, stol, seler og hovedstrømsbryter.
Legg spesielt merke til det kledelige skjoldet på garasjeveggen
Arve V
Motoren drakk vann som en sjøhulk med landlov -> gåen topp pakning og lekk radiator, begge deler er byttet.
Sjonkel ebay kom med senkesett, 6 cm ned, montert og funnet litt for mykt kanskje det vet vi etter første svingen på bane....
15" felger satt på, venter på gummi i korrekt størrelse
Alt interiør fjernet inklusive asfalt matter.
Malt kledelige VIPER striper med rull
Det som står att nå er hjullager og bremser bak, bur, stol, seler og hovedstrømsbryter.
Legg spesielt merke til det kledelige skjoldet på garasjeveggen
Arve V