Scuderia Toten

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#16 Post by gopp » 26 Jun 2009 20:11

Nydelig vogn Arve.

Jeg må si det klør litt ekstra i fingerene når jeg ser bilder av bilen din, men jeg må vente til jeg har fått garasjen på plass.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#17 Post by Scuderia Toten » 03 Jul 2009 13:24

garage15 wrote:mener det var et sært 127 spesialmerke bak på orginalen.


du driver vel ikke med dekaltrim????
:oops: :oops: der skulle vel strengt tatt stått Special bak 127, men onkel eBay har ikke lagt ut slike for salg ennå, så da får dette duge..

DEKALTRIM?? :twisted: hva er det du insinuerer, tror du det er juks under huven :lol: :lol: Der er det ekte abarth friserte ponnier, villige som få.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#18 Post by garage15 » 04 Jul 2009 08:15

Scuderia Toten wrote:
garage15 wrote:mener det var et sært 127 spesialmerke bak på orginalen.


du driver vel ikke med dekaltrim????
:oops: :oops: der skulle vel strengt tatt stått Special bak 127, men onkel eBay har ikke lagt ut slike for salg ennå, så da får dette duge..

DEKALTRIM?? :twisted: hva er det du insinuerer, tror du det er juks under huven :lol: :lol: Der er det ekte abarth friserte ponnier, villige som få.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Køpte en 127 spesial skilt på ekeberg for et par år siden. Ga dette i gave til vår snart sjeggløse elpresidento.
Tror jeg måtte ut med 5 kroner faktisk.
Kansje gasolinimannen har dette fortsatt. Han skal jo til britania og sikle på heralds og austin princess noen år..


Tips!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#19 Post by Scuderia Toten » 05 Jul 2009 19:09

Ja da må jeg jo knegå Il presidente, og be han utstyre sine undersåtter med det de trenger !!

Forresten har jeg kjøpt nytt kamera, da må en ut på kjøretur :D

Begynner å like den nå, skiltet på plass der det bør være, subber overalt :lol: :

Image

Flere dekaler:

Image

Lakkboksa måtte frem en tur, var litt matte speil, stakkar :D :

Image

Og coilen fikk ny farge, samt at termostat er skifta og innerskjermene er vasket, polerer i morgen :wink: :

Image

:mrgreen:

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#20 Post by Scuderia Toten » 30 Jul 2009 19:28

I følgjetongen "Arve gjør ting han absolutt ikke har greie på" har jeg nå nådd de store høyder. I mangel av gode kamerater har jeg en gjeng "dårlige" kamerater som har lokket meg utpå igjen...... Det lå en 5-trinns gearkasse fra en A112 Abarth og slang i ett skjul. "dette tar jo bare en liten kveld så er den på plass" sa de "dårlige" kameratene. Jeg er da ikke vond å be, så kassa ble slengt baki SW'en og jeg dura hjem glad og fornøyd. Etter to kvelder var endelig den haltende originalkassa ute.. :roll: Hvorfor i all verden MÅ skruer som har sittet på en bil i 30 år sitte så inni gamperæva fast?? :lol: En kveld til og den "nye" 5-trinnskassa hang på "halvåtte" og gikk IKKE på plass.... Så da måtte baufila frem, og jeg begynte å kutte FORSIKTIG..... Etter to kvelder med FORSIKTIG kutting kjøpte jeg meg en vinkelsliper :D :D

Litt platebanking, sparlikng og greier så ble det slik:
Image

Og etter ett par strøk med lakk ble det jo ikke så alt for gæli:
Image

NÅ passa den :D :D så da var det bare resten igjen........ Etter ett eller anna serienummer ble det satt inn grøvre drivknuter i gearkassene..... bilen var jo selvsagt fra før dette serienummeret og gearkassa fra etter.... FA...n

Dermed måtte drivakslingene til pers... med fil.....
Image
Så etter ett par kvelder med fil ble det slik:
Image

Så det som bare tok en liten kveld tok meg ca. to uker.... Men nå har jeg i alle fall 5 gear. :D :D

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#21 Post by Spitfire » 30 Jul 2009 22:47

Ting tar tid men morro er det læll 8)
Ketil
Gjøvik

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#22 Post by martini gasolini » 09 Oct 2009 09:09

Fant Fiat 127spesial skilt :D
Dette sender jeg vederlagsfritt om du sender en pm med adressen din sir!
Fikk dette av skap fiatelist Garage 15 :D

Martinius Gasolinius
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#23 Post by Scuderia Toten » 03 Nov 2009 19:53

Sjekk mailen din gut!

Og til dere andre losjebrødre:

Vinterfreden har senka seg over Scuderiaen, de fleste sprell er gjort for i år og ekvipasjen er på vei til vinterlagring:

Image

En liten siste krampetrekning ble likevel gjort før vi skar avgarde til lageret:

Image

Litt fintenking i løpet av vinteren, så skal nok fronten få et litt bøsare stuk, skiltet skal inn under åpninga i fangaren, og så ligg det ett par ekstralys med gule pærer og "pupp" i garasja. Kjøpt i feberfantasier på ett eller anna marked for nokre år sidan.

Så stenger vi porten for i år. :wink: Velkommen tilbake til våren! :D

Arve V
- Capo Scuderia Toten

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#24 Post by Scuderia Toten » 14 Feb 2010 18:59

Da har våren allerede dukket opp her på Toten, selv om det er 14m høye bryøtekanter og kaldt som fy. Men Scuderiaen våknet til live her en kveld og kjøpte dette praktsykket her.....

Image

Image

Det er en '94 model, uten startsperre :D det forenkler en del ting. Den har masse støgg plastikk rundt om, MEN det veier nesten ingenting, betraktelig lettere enn originalfangere i alle fall, og det er jo bra. Katalysator er fjernet og det er satt på ett 2" SIMMONS anlegg, så da slapp jeg billig unna der også. Den hadde stått i ca. 3 måneder og var temmelig nedsnødd, men starta på flekken.. Punto ruler :lol: :lol: Snurra er den fryktinngytende 1,1 med 55 gamp, så dette kommer til å rive skinnet av de aller fleste pølser... :roll: Men det er forsatt mye som må fikses og brushes på, dessuten er det noe som heter tid og penger også.... målet er å få kjørt i alle fall ett løp i CI i år.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#25 Post by martini gasolini » 14 Feb 2010 19:38

Gratulerer med et praktstykke av en bil Arve!
Gleder meg til å battle med deg i Corsaen!
Det greie med Punto er at man får kjøpt det meste over disk for fine penger,
det gjør endel ting litt enklere!
Enda en klasse 4/5 bil,det er bra :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#26 Post by Spit73 » 14 Feb 2010 19:43

Dere kødder nå?
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#27 Post by Scuderia Toten » 15 Feb 2010 13:46

Spit73 wrote:Dere kødder nå?
Kødd? nei den er i buksa, dette er ramme alvor!!

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#28 Post by Pungar » 15 Feb 2010 21:06

Huff da :shock: Senk den litt, så spinner den på alle gira :D
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#29 Post by gopp » 15 Feb 2010 23:21

Spit73 wrote:Dere kødder nå?
Ikke mobb Fiaten til Arve. Dette blir en fullblods racerbil om ikke så lenge.

Ikke la dere lure av bilder med disse plastdelen på racerbilen. De kommer til å dette av første dagen de er på trening og kjører i sandfella, og evt. rester som måtte være igjen kommer jeg til å nappe av mens Arve og junior snorksover i kombikampen.

Dette blir bra Arve, FIRE rules :)
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#30 Post by Scuderia Toten » 28 May 2010 07:55

Skal vi ta en liten oppdatering på ræserbilprosjektet kanskje. Har da fått gått gjennom lørja, og som med alle andre 15 år + gamle biler så har nok tidens tann satt sine spor på denne også. Rust er nok tatt for noen år siden så det som er ser stort sett ut som overflaterust, null null :D

Motoren drakk vann som en sjøhulk med landlov -> gåen topp pakning og lekk radiator, begge deler er byttet.
Sjonkel ebay kom med senkesett, 6 cm ned, montert og funnet litt for mykt kanskje :? det vet vi etter første svingen på bane....
15" felger satt på, venter på gummi i korrekt størrelse
Alt interiør fjernet inklusive asfalt matter.
Malt kledelige VIPER striper med rull :lol:

Det som står att nå er hjullager og bremser bak, bur, stol, seler og hovedstrømsbryter.

Image

Image

Image

Legg spesielt merke til det kledelige skjoldet på garasjeveggen :wink:

Arve V

Post Reply