Å bikke en servosnekke på siden?

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

Å bikke en servosnekke på siden?

#1 Post by Spitfire » 25 Aug 2009 17:12

Har en Transit jeg skal montere servostyring på.
Prøvde først med en Suburbansnekke men det viste seg at den har for liten vandring så jeg får ikke utnyttet full sving.
Har en BMW 540 snekke som kunne la seg bruke men da må jeg bikke den 90grader :shock:
Retur på oljestrømmen vil da bli i topp så lufting skal vel gå bra men hva ellers med funksjonen???
Å montere den er ikke noe problem det er bare metallarbeid og sveising men vil det fungere?
Og hva vil evt ikke fungere?
Jada jeg driver med mye rart :D Men har det morro :D
Noen som vet eller må jeg prøve å få tak i snekke fra en nyere Transit med stiv frontaksel?
Mvh Ketil

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#2 Post by Spit73 » 25 Aug 2009 17:21

Det da være noen her som har prøvd å sette en nyere BMW snekke på en MkI Transit :lol: :lol:
En snekke er vel mest å sammenligne med en oljemotor og da kan den vel bikkes? Tror jeg.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#3 Post by Spitfire » 25 Aug 2009 17:39

Spit73 wrote:Det da være noen her som har prøvd å sette en nyere BMW snekke på en MkI Transit :lol: :lol:
En snekke er vel mest å sammenligne med en oljemotor og da kan den vel bikkes? Tror jeg.
Håper den kan ihvertfall, dumt å legge mye arbeid i dette og ikke få et brukbart resultat :roll:
Er ihvertfall nok "sving" på den tror jeg, skal i verkstedet imorgen og dobbelsjekke :D
Ketil

Post Reply