Page 1 of 1

"Shut up and take my money!"

Posted: 03 Jan 2014 15:39
by Sir Haggis

Posted: 04 Jan 2014 01:04
by sirkus karlsen
Helt nytt for meg. Rimelig kult det der ass. Mindere, bedre og billigere

Posted: 09 Jan 2014 14:48
by Sir Haggis
Hehe, ja - tenk å kunne justere åpningsdurasjon og -tidspunkt på samme måte som dyser og tenning.

Var det noen som måtte spare på spjelda for å holde klassen, forresten?

http://www.youtube.com/watch?v=SxW0OVX-he4

Posted: 09 Jan 2014 15:48
by Spit73
Etter som jeg skjønner dette så har Kongeegget funnet opp kruttet på nytt.

http://scarbsf1.com/valves.html

Posted: 09 Jan 2014 16:04
by Sir Haggis
Joda, det er utforsket og benyttet tidligere, men kruttet har vel ikke blitt vist frem eller på en måte blitt gjort tilgjengelig for "menigmann" fordi systemene har vært for komplekse og dyre produksjonsmessig.
Hvis Koenigsegg nå har fått istand en helelektronisk ventilaktuator (ikke bråkete pneumatisk eller treg hydraulisk) som henger tilfredsstillende med inntil 7500 rpm, så vil jeg ikke si de har funnet opp kruttet på nytt - heller at de er i ferd med å antenne kruttet/realisere idéen som allerede er på plass.

Posted: 09 Jan 2014 22:06
by martini gasolini
Var det noen som måtte spare på spjelda for å holde klassen, forresten?

http://www.youtube.com/watch?v=SxW0OVX-he4[/quote]


Fant bilen under på Biscarettimuseet i Torino denne sommeren.
Tydelig det er noen begrensninger ute og går på disse studentracerne.

Image

Image

Martini Gasolini som kunne tenke seg ett spjeld.

Posted: 09 Jan 2014 22:31
by trs1750
20 mm innvendig diameter restriktor i disse. Hvertfall det på den som HIØ bygde for å kjøre med i England. Den har dog turbo. Men mener han jeg pratet med sa at det var likt på NA og turbo.

Thomas