Sir Haggis' britiske oase
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Sir Haggis' britiske oase
Rover Mini Cooper 1993
Motor/drivverk:
- Standard BMC A-serie (A+) 1275ccm shortmotor
- Eksosanlegg i rustfritt, 200 cellers racekatalysator, RC40 bakpotte med stuss på midten
- Overhalt, portet og høvlet topp (<10:1 komp.) med 3-vinklede ventiler/-seter av Vegard Mære i Trondheim
- Vippearmer med høyere løft (1.5)
- Sureflow oljepumpe
- Alu toppdeksel
- Dobbelkjerne aluminiumsradiator
- Girkasse bestykket med "A"-innmat og krysspinne differensial, 3,44 sluttutveksling, sentrert oljepickup (så man kan svinge hardt og lenge til høyre også )
- Rettskåret drop-gear sett
- Ekstra støttestag mellom motor (vannpumpe) og torpedovegg
Understell:
- Gaz justerbare dempere
- Hi-Lo's (dingser for enkel høydejustering av bilen)
- Festebraketter type pre '76 mellom fremramme og karosseri (stål og alu kontra morken gummi)
- Galvanisert og pulverlakkert bakramme (slipper å tenkes på i noen år)
- Justerbare nedre bærearmer i front
- Justerbare uniball casterstag
- MiniSpares 4-stemplede alu-kalipere på 7,5" Cooper S-skiver i front, "Superfin" alutromler bak. Alu-omspunnede slanger.
Eksteriør:
- Mini Miglia breddere
- Mojo 7x10" hjul med A032R Yokiser
- JPS-dekaler
- mkI-/bartegrill
Interiør:
- Hjemmetrekt dash i skai
- Cobra Classic seter
- Diverse bling. Håndtak, hendler, sveiver...
- Mountney ratt
Ting på dagsordenen:
Interiør/eksteriør
- Sveise inn nye A-plater (rust, oh really?)
- Fjerne rag-top og lime/poppe på karbonskall
Drivlinje
- MiniSport/ÅKM 7-ports topp "fast road"-spec, ITB's og KMS programmérbar motorstyring
Last edited by Sir Haggis on 29 Jun 2010 21:53, edited 67 times in total.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Gjort i vinter
Hjula til Minien har fått en overhaling da de ikke ligna grisen.
Hvordan det gikk for seg kan du lese HER.
Dro med meg dashboardet hjem fra garasjen her om dagen.
Det så nemlig ut som noe man regner med å finne i tresnekker og slettes ikke i en sportsbil av kaliberet det, til vanlig, står i.
Imitert skinn må da være knall, så here goes;
Ikke helt ferdig enda - må brette rundt kantene, lime og stifte, også er jeg litt i tvil om jeg skal lakke hanskeromluka og ramma til klokkene i sort blank.
Innspill?
Legger til at dashbordet ikke var særlig pent, så jeg er ikke i ferd med å ødelegge en fullt brukbar del, i fall noen skulle bli sure.
Blir uansett artig å se hvordan det tar seg ut i vogna
Hvordan det gikk for seg kan du lese HER.
Dro med meg dashboardet hjem fra garasjen her om dagen.
Det så nemlig ut som noe man regner med å finne i tresnekker og slettes ikke i en sportsbil av kaliberet det, til vanlig, står i.
Imitert skinn må da være knall, så here goes;
Ikke helt ferdig enda - må brette rundt kantene, lime og stifte, også er jeg litt i tvil om jeg skal lakke hanskeromluka og ramma til klokkene i sort blank.
Innspill?
Legger til at dashbordet ikke var særlig pent, så jeg er ikke i ferd med å ødelegge en fullt brukbar del, i fall noen skulle bli sure.
Blir uansett artig å se hvordan det tar seg ut i vogna
Dash
Så flere barkebiller på bildet der.!!!! Dette blir meget tøft lars. Du får jo en rekke spesiallakk til slikt. Prøv Lasse gompen på Gasolin...
Motorsportprodukter kan jp også flokke dette...... Slik dash skal jeg ha i cortinaen. Flott Garasjenavn foresten....
Motorsportprodukter kan jp også flokke dette...... Slik dash skal jeg ha i cortinaen. Flott Garasjenavn foresten....
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Barkebiller, ja. Forhåpentligvis tok limdunsten knekken på alle sammen
- for å ikke snakke om lakken...
Ble ikke så aller verst - Motip, sort blank
Noen som vet om steder de har krommede ringer som kan passe rundt disse tre klokkene?
- for å ikke snakke om lakken...
Ble ikke så aller verst - Motip, sort blank
Noen som vet om steder de har krommede ringer som kan passe rundt disse tre klokkene?
Last edited by Sir Haggis on 21 Mar 2006 03:20, edited 1 time in total.
krom ringer
Kan få maskinert noen i alu hvis det er av interesse. Må ha utv og inv mål.........
Dette tas ikke på ørnen.......
Dette tas ikke på ørnen.......
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
deler
I dag kom det jommen noen etterlengtede deler
- Ny bakramme
- Aluflettede bremseslanger
- Gaz støtdempere med justerbar rebound
- Polyurethan motorfester
- Bakre brekkvaier
- Eksosoppheng
Hva jeg trenger for å få bakvogna ned på bakken igjen, kort sagt
Hørte jeg "snoop"?
- Ny bakramme
- Aluflettede bremseslanger
- Gaz støtdempere med justerbar rebound
- Polyurethan motorfester
- Bakre brekkvaier
- Eksosoppheng
Hva jeg trenger for å få bakvogna ned på bakken igjen, kort sagt
Hørte jeg "snoop"?
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Jålelars
Jeg var nedom bokhandelen og fikk meg en sånn hvit tusj i dag - gjett hva den ble brukt til...
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Hipp hipp!
Dag-Roar hadde en girkasse fra en Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) liggende!
Den var ment tatt i bruk for 10 år siden, men ble liggende på hylla - så jeg får håpe den fungerer noenlunde etter litt rengjøring og kjærlighet
Takk igjen, Dag-Roar!
Den var ment tatt i bruk for 10 år siden, men ble liggende på hylla - så jeg får håpe den fungerer noenlunde etter litt rengjøring og kjærlighet
Takk igjen, Dag-Roar!
Last edited by Sir Haggis on 11 Mar 2007 04:52, edited 1 time in total.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Ut med skrapjernet!
Da var den biten gjort - har ikke fått åpna opp kassa enda, men det blir jo spanande å se.
Olja var nemlig sølvaktig når jeg tappet den...
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Tiden det tar å vente på swiftune kam og nye lager til girkassa blir brukt fornuftig til å blinge opp mer eller mindre synlige motordeler
El-galvanisert og blåkromatert - snadder!
Simringer, clutchlamell og svinghjulsavdrager kom i går - og da er jo mye gjort.
El-galvanisert og blåkromatert - snadder!
Simringer, clutchlamell og svinghjulsavdrager kom i går - og da er jo mye gjort.
Last edited by Sir Haggis on 03 Dec 2007 18:59, edited 1 time in total.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Julaften!
I dag kom det en pakke med MiniSport-teip på.
Inni der lå denne;
Som ble grønn...
Inni der lå denne;
Som ble grønn...
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Diff!
I dag fikk jeg diffen jeg bestilte for... tja... lenge siden.
Tror det ligger en kronisk treghet i engelskmenns metoder å maskinere på, sende pakker i posten og i det hele tatt å melde fra til kunde om bestilling er mottatt, blir behandlet eller hva...
Men, hurra!
Nå gjenstår det bare å få av det ¤#%&/#¤&"@£€@£$'s svinghjulet og begynne montering igjen
I bakgrunnen skimtes nylakkert register- og clutchdeksel i nydelig "BMC green engine paint"
Tror det ligger en kronisk treghet i engelskmenns metoder å maskinere på, sende pakker i posten og i det hele tatt å melde fra til kunde om bestilling er mottatt, blir behandlet eller hva...
Men, hurra!
Nå gjenstår det bare å få av det ¤#%&/#¤&"@£€@£$'s svinghjulet og begynne montering igjen
I bakgrunnen skimtes nylakkert register- og clutchdeksel i nydelig "BMC green engine paint"
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød