Gopp´s garage
Posted: 02 Jul 2009 22:07
Heisann,
Det er på tide å bygge garasje, både her og hjemme. Garasjen hjemme er på tegnebrettet, og skal igjennom kommunens apparat denne sommeren. Hvis alt sklir greit, vil det bli en garasje utenfor huset i løpet av høsten.
Alt-i-alt er ikke dages situasjon helt gal, for jeg leier et sted for å mekke sammen med min halvgale bror, og lager leier vi hos en bonde med låve. Jeg er selvfølgelig en mann med sans for kvalitet og design, så det er kun Italienske og Franske vogner i min garasje. De fleste vognene er ikke verd all verdens med kroner, men de er likevel samlet med omhu for senere tider. Det er ikke en evt. økt kroneverdi som er viktig, men at jeg kan se tilbake om noen år å vite at jeg var en luring som samlet på vogner når jeg gjorde det, fordi de muligens har blitt for kostbare for datidens budsjett.
For tiden er det de sterkt undervurderte Fiat fra 70-tallet som er i fokus, og det har blitt 3 stk. X1/9, en -75 12-7, en -75 238, en 850 SC, og en nyere Multipla til transport av familien. En Autobianchi A112 Abarth skal bli løpsvogn i Corsa Italiana, mens en Citroën CX Turbo bør kunne frakte en sliten racervognsjåfør til og fra banene. For nostalgi og komfort er landets eldste CX (-75) som er solgt ny i landet tilgjengelig, og for å få håret på brystkassen til å gro litt ekstra, er en Alfa Romeo Montreal preferert transport. Noen av vognene er i god stand, mens andre ligger i deler, er skakke, eller trenger bare endel omsorg for å igjen glitre.
Inges skal selges, men nye kan komme til om de rette omstendigheter er på plass. Alt lagres tørt, og når jeg får tid skal en og en trekkes frem for å få en dose TLC. Som tidligere biloppretter og lakkerer kan jeg alltids få ting fikset, men det er mangel på tid til oppgaven som er mangelvare.
Bilder og status om garasjen følger senere.
-- Gopp
Det er på tide å bygge garasje, både her og hjemme. Garasjen hjemme er på tegnebrettet, og skal igjennom kommunens apparat denne sommeren. Hvis alt sklir greit, vil det bli en garasje utenfor huset i løpet av høsten.
Alt-i-alt er ikke dages situasjon helt gal, for jeg leier et sted for å mekke sammen med min halvgale bror, og lager leier vi hos en bonde med låve. Jeg er selvfølgelig en mann med sans for kvalitet og design, så det er kun Italienske og Franske vogner i min garasje. De fleste vognene er ikke verd all verdens med kroner, men de er likevel samlet med omhu for senere tider. Det er ikke en evt. økt kroneverdi som er viktig, men at jeg kan se tilbake om noen år å vite at jeg var en luring som samlet på vogner når jeg gjorde det, fordi de muligens har blitt for kostbare for datidens budsjett.
For tiden er det de sterkt undervurderte Fiat fra 70-tallet som er i fokus, og det har blitt 3 stk. X1/9, en -75 12-7, en -75 238, en 850 SC, og en nyere Multipla til transport av familien. En Autobianchi A112 Abarth skal bli løpsvogn i Corsa Italiana, mens en Citroën CX Turbo bør kunne frakte en sliten racervognsjåfør til og fra banene. For nostalgi og komfort er landets eldste CX (-75) som er solgt ny i landet tilgjengelig, og for å få håret på brystkassen til å gro litt ekstra, er en Alfa Romeo Montreal preferert transport. Noen av vognene er i god stand, mens andre ligger i deler, er skakke, eller trenger bare endel omsorg for å igjen glitre.
Inges skal selges, men nye kan komme til om de rette omstendigheter er på plass. Alt lagres tørt, og når jeg får tid skal en og en trekkes frem for å få en dose TLC. Som tidligere biloppretter og lakkerer kan jeg alltids få ting fikset, men det er mangel på tid til oppgaven som er mangelvare.
Bilder og status om garasjen følger senere.
-- Gopp