Page 41 of 59

Posted: 12 Sep 2013 20:57
by clubMan
martini gasolini wrote:Takker !
Har nok uferdig,men du kjenner regelen,når man selger en bil kan man kjøpe tre nye: )

Vi får se Club,har en ide om å få denne africabussen ut på Grenalndske veier..

Martini Gasolini

Posted: 12 Sep 2013 21:01
by clubMan
martini gasolini wrote:Takker !
Har nok uferdig,men du kjenner regelen,når man selger en bil kan man kjøpe tre nye: )

Vi får se Club,har en ide om å få denne africabussen ut på Grenalndske veier..

Martini Gasolini
Med alt den uferdige dritten du har på tomta, er det mest forsvarlig å overlate denne til meg sporenstreks!!! 6-10 uferdige biler, 2-5 moped/motorsykler i smådeler, et hus det nesten ikke går an å bo i, og uklippet plen sier sitt. Jeg kan hente den nårsomhelst.............Jeg tar meg av Kristine, og fikser noe ræl til hu som hu kan fise rundt i området med....

Posted: 12 Sep 2013 21:10
by gopp
martini gasolini wrote: Har nok uferdig,men du kjenner regelen,når man selger en bil kan man kjøpe tre nye: )
Takk Martin!

Jeg har alltid lurt på hvorfor låven fylles med prosjekter i raskere tempo enn at biler selges. Nå fikk jeg svaret.

Igjen, grattis med Multipla. Ingen familie er komplett uten.

Posted: 24 Sep 2013 00:29
by martini gasolini
Lenge stille her nå,betyr ikke at det ikke har blitt gjort så mye,men huset har fått sin del..

Fått på væskebeholdere,gjorde endel på pedalboksen også i dag,så den skal inn i morgen.

Image

Bremsene ute på hjulet er ferdig.
Seicento Sporting kalippere på slissa Panda Selectaskiver.
Bolt on på 112 hubs:)
EBC klosser,har hørt de kun er brukelige til å lage støv,vi får teste dette i praksis..
Om jeg rekker løpet til helgen?
Tja,er nå jaffal påmeldt.


Image

Martini Stressolini

Posted: 24 Sep 2013 07:42
by gopp
Fett Martin!

Stå på! Du må klare å komme på siste løp.

Posted: 24 Sep 2013 13:39
by vegar
Bare innspurten igjen :) dette blir så fint atte

Posted: 25 Sep 2013 01:05
by martini gasolini
Det blir en lang innspurt...

Fikk gjort ferdig pedalboksen i dag,nå med ett sfærisk lager på midten.
La senter 3 millimeter mot fremkretsen,det er utgangspunktet fra OBP på oppsett.
Så får vi se da.

Image

Martini Gasolini

Posted: 26 Sep 2013 00:34
by martini gasolini
Image

Jammen moro å se hva en 15 timersøkt egentlig kan gjør av forskjell på en ræserbil!

I dag har bremsene kommet på,disse er nå ferdig luftet.
Måtte bytte felger på bilen runnet økt sporvidde foran.
Har ikke lenger breddere å sette på,så ett sett Minilite replikaer ble byttet til ett annet sett med nettopp Minilite replikaer,denne gang med ett annet innpress.
Giroverføringer er på plass og justert,clutchen er lagt opp og fungerer nå som den skal.
Fikk litt hjelp av bror i dag også,han har vært dekkmester pluss at han har begynt ombyggingen fra innsprut til forgasser,dette gjelder pumpa i tanken osv.

Ser stadig lyst på det ;)

Martini Positivolini

Posted: 28 Sep 2013 01:41
by martini gasolini
Takk og hurra for Lars som hjalp meg med det elektriske på 666.
Dashboard er på,alt er kobla opp,alt virker,det er tilogmed gnist på pluggen!
I morgen er det resten,fuel,vann og eksos.

Martini Stressolini

Posted: 30 Sep 2013 13:28
by garage15
:lol:

Posted: 01 Oct 2013 19:15
by Lucky
Hva skjedde, Mr Gasolini?

Posted: 01 Oct 2013 23:36
by martini gasolini
Etter endel panisk skruing fikk jeg med god hjelp fra Haggis og bror 666 klar for løp.

Halv to natt til søndag var bilen klar.

Image

Bror ble med som teamsjef og mekaniker,fikk låne henger av paps og bil av mams,godt å være 39 og så selvstendig;)

Vel fremme ble vi godt mottatt av kjente,kjære fjes.
Kyrre fikk klistra opp vogna med de nye klassemerkene,bilen gikk rett gjennom teknisk(måtte bare smøre Stian og Vegar med en vinskvett og litt porcini)

Image

Fikk plass ved siden av team big Multipla.

Image

Trening forløp seg noenlunde kaotisk,en snurring på første runde,innjustering av bakbrems osv osv.
Dessuten var dette første løp med nakkekrage,noe som gjør at speilene bør være riktig justert.
Beklager til alle for underlige sporvalg:)
Men etter noen runder kom det vann opp av ekspansjonstanken og opp på ruta.
Kjørte da inn og konkluderte med for mye vann.

Kval gikk noe bedre,forbedret tiden fra 2 min til 1.54,men fikk bare to-tre runder før det samme skjedde igjen.
I mellomtiden løsnet også sideruten og knakk midt på.
Det var litt tøft da,liker å tro bilen er for rask for sine egne ruter...

Inn i depot,kloke hoder ble spurt,det ser ut til at toppakningen har gått,stått seg ihjel.

Men var trill blid,bilen fungerer godt.
Girkasse og overføringer fungerte skikkelig bra,bremsene var gode etter at klossene var brent inn,så alle mods fungerte skikkelig.
Motoren gikk fint med forgassere og fordeler,ikke noe fuelcut eller andre slike overraskelser.

Image

Bare 10 sekunder etter Jens:)

Og til deg Lucky,godt kjørt !

Martini Gasolini

Posted: 02 Oct 2013 05:40
by vegar
Da er det jo bare å skifte toppakning og pakke bilen inn i møllpose så er du klar til første løp :) vell skrudd :)

Posted: 26 Oct 2013 22:56
by martini gasolini
XS'n er på jobb på Oslo Motorshow denne helgen.

Image

Carl Fredrik fra Unneberg bil er med oss her inne,jeg laget en mal til nummerplate foran,ama style,fikk han til å klippe og false litt,resultatet ble dupert!

Image

Blir vel å felle inn en kjøkkenspot i den ene siden så det er litt lys på'n.

Mye fint her inne,han her har skjønt det :)

Image

Martini Jobbolini

Posted: 29 Oct 2013 20:32
by martini gasolini
Adjø Transit,takk for lang og tro tjeneste ;)

Image

Martini Snufsolini