Martini Gasolini garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#406 Post by larsvegas » 29 Mar 2012 23:52

pokker og!

nå er jeg atter inne bare for å titte på sykkelprosjektet!
hva har du gjort?

det er ikke stor forskjell på tankene? bare innpresset på sidene?
ix-uno-nove

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#407 Post by martini gasolini » 31 Mar 2012 01:02

Godt det finnes litt mc blod igjen ideg mr Vegas!

Den nye tanken mangler cut outs til clip ons,og er 6 cm lengre,passer godt bedre i ramma.
Den er på 4 gallon.

Den gamle tanken og en feilkjøpt hekk ble sendt videre til collega og kompis Jørn,han har kjøpt seg ett par Suzuki`s.
En gs 400 og en gsx 400.
Tanken og hekken smatt rett på gs prosjektet hans,kommer til å bli cool !
Sjekk det toffe bakdekket!

Image

Fikk forresten en Vespa for en stund siden,en 89 mod 50 ccm.
Har igrunn glemt hele greia,men hadde noen minutter til rådighet her en kveld,fylte litt frisk suppe og knabbaa en plugg fra XS`n,to tråkk å den startet etter år i hvile.
Italiensk kvalitet...

Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#408 Post by larsvegas » 31 Mar 2012 09:08

mc blodet bobler visst mere enn jeg trodde!
jeg får nok begynne å samle litt deler ja! slike prosjektbilder har det med
å få suget igang.
vespa er jo fint, jeg har begynt å se etter en til jentungen, mopedalder neste sommer.
kjør på!
ix-uno-nove

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#409 Post by martini gasolini » 02 Apr 2012 23:03

Stor dag i garasjen !
Endelig fått surra meg ferdig med alle motorfestene på 666:)
Det ble tre festepunkter,alle opphengt i 1 cm tykke polyurethanforinger av hjemmedreid type.
Kjøpte dreiemner i poly nede på Westpak,Hydro.
Måtte ha ett syltynt stikkstål for å få fint kutt.
Motoren sitter nu nesten stumt,samtidig på puter,så da håper jeg dette gjør susen.

Image

Image

Image

Image

For leenge siden (ca 2 autobianchier siden)startet jeg med å ta bort stabstaget fremme.
Alle delene ligger ferdige på hylla,så nå har jeg begynt den siste tilpassingen og finjusteringen.
Skal og ha ett stag på hver side av bilen fra torpedo/gulv til fronten av bilen.
Har ikke lenger midtbjelken som sitter der orginalt,så noe avstiving burde gjøres.
Gammelt ladycup trix btw.

Image

Da er det bare resten igjen !

Martini Festolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#410 Post by martini gasolini » 14 Apr 2012 23:03

Går med knirkeskritt i garasjen nå om dagen gitt.
Er blitt ferdig med alle delene til forstilling og støtte til fronten på 666.
Nå skal de bare sveises sammen.

Image

Tar tid å fabrikkere deler,men det er stas å dreie å frese litt igjen.
Til uken kommer ny girboks,da skal det knotes litt med giroverføring.

Panda på sommersko fre Seicento.
Digg å slippe piggdekkgnask.

Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#411 Post by martini gasolini » 17 Apr 2012 00:47

I dag har det vært den store pakkedagen !
Fikk først gearboksen fra UK,2010 mod Punto Evo med 7000 miles på klokka.
Denne har wiregiring,selfølgelig helt bak frem av det som Seicento giroverføringen har,men dette var som vanlig Fiatlego og kunne lett byttes om.
De nyere Fiat Puntoene har og hydraulisk clutch,ikke min favoritt egentlig,men gjør ett par ting litt enklere faktisk.

Skrudde av diffdekselet med skjelvende hender,spent på hva innside ville skjule..
Ah,endelig full pott!
Som jeg hadde lest meg til,4,07 (14/57)sluttutveksling og skrudd kronhjul
slik at Quaifesperra jeg har liggende passer rett inn.
Utregnet toppfart med 175/50-13 dekk på 8000 blir da 167 km/t,det skal bli spot on.
Kassa må 4 girkonverteres pga rett rammevange,mer om det senere.
Nå må jeg også bytte til nyere starter,det er forskjell på boltmønster og størrelse på Panda/uno og Seicento/puntostarter.
Puntostarteren er lettere så det blir en fornøyelse.
Drivaksler og slikt er ellers samme som på eldre Punto/cinq/sei.
Dette er en c514 boks.
Noen tørre specs

Max Input Torque: 150 Nm
Lenght: 362 mm (5-sp), 410 mm (6-sp)
Mass: 33 Kg (5-sp), 35 Kg (6-sp)

I gir 3.909 (15.91)

2 gir 2.158 (8.78)

3 gir 1.48 (6.02)

4 gir 1.121 (4.56)

5 gir 0.921 (3.75)

Rev 3.818

Image

Image

Org Diff

Image

Panda/sei starter.

Martini Girolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#412 Post by martini gasolini » 17 Apr 2012 00:58

Pakke nr to var til slow boi,the mighty xs.

Komplett tenning/lading fra Powerdynamo i Germania.
Da kan jeg hive bort stator,rotor,børster,laderegulator,likeretter,stifter/kondesator og to 38 år gamle coiler:)
Mange potensielle feilkilder der.

I settet,som forøvrig var imponerende komlett,er det med vanlig svinghjul og spoler,samt tenningsboks med 4 ulike tenningskurver.
En coil og spesverktøy osv.
Det her fortjener den gamle traveren,kanskje alle 50 hestene kan begynne å spille på lag igjen?


Image

Kunne man bare hatt tid til å montere alle greiene nå,driver for det meste å hamrer fjell på eftermiddagene.

Martini Gnistolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

bmw518
Syltapp
Posts: 9
Joined: 04 Oct 2008 16:33
Location: Bærum
Contact:

#413 Post by bmw518 » 30 Apr 2012 00:41

martini gasolini wrote:Image

Martini Gasolini
Ahhhhh...nok en Panda ja, kule biler 8)
Var ikke den UVANLIG høy til å tilhøre kongen av Bosch senking ?
Snakker vi steyr-puch variant kanskje..... :wink:
Masse rart i garasjen

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#414 Post by martini gasolini » 30 Apr 2012 21:53

Hei Søtnos!

Godt å se selveste mr 518 er tilbake på banen!

Jupp,det er visst ikke noen panelscraper det der,får se om jegfinner ett senkesett ett sted.
I mellomtiden blir det Steyr look Bård :)
Nydelig Ghia du har fått deg,har alltid hatt en sweet spot for de der.

Martini Høyolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#415 Post by martini gasolini » 04 May 2012 20:40

Ekeberg markedet fredag kveld.
Hoj til Kristine

Image

Eskimosokker til megselv.
Megakaldt her inne,huks kalsonger om dere skal innover.

Image

Martini Frysolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Classic
Syltapp
Posts: 17
Joined: 17 Feb 2008 03:46
Location: Oslo
Contact:

#416 Post by Classic » 08 May 2012 15:51

Takk for praten på lørdagen,
jeg dro hjem med to tomme hender og gjørmete sko.

Glemte helt at jeg trengte måleur som jeg jo kunne plukket opp i standen din :roll:

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#417 Post by martini gasolini » 28 Jun 2012 00:17

Hei på en snei!
Lenge siden det har skjedd noe matnyttig i garasjen desverre.
Det som imidlertidig har skjedd er at dekke til det som en gang skal bli min virkelige garaje eller verksted som det heter er ferdig støpt.
94 kvm utvendig må,som delevis skal gjemmes under bakken.
Litt skeiv og rar,samt en stolpe ca midt inni gjør at den ikke blir veldig lett å utnytte til fulle,men med småbil skal nok dette bli stas.
Takker til losjebrødre og ekte bror Robban,Cirkusdirektøren og Christian for hjelp med å dra ut betong.

Image

Martini Byggolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#418 Post by gopp » 28 Jun 2012 16:32

Hei Byggolini,

Hva skal du med en stolpe på midten? Det finnes mye fint å få kjøpt i både stål og betong som klarer spenn på mer enn 10 meter.

Det kan jo være andre årsaker som jeg ikke kjenner, noen har f.eks. slike stolper som brukes i forbindelse med dans, og garasjen er som kjent egnet til dans. Hva vet vel jeg?
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#419 Post by martini gasolini » 30 Jun 2012 01:08

Hupp Gopp!

Riktig det om etasjeskillet kunne vært 35 cm tykt og ikke det skulle stå ett tilbygg oppå garasjetaket med en av hovedbæringene til taket.
Derfor må jeg med ordinær lommebok ha en stolpe dessverre.
Skal bli fint sånn engang i 2013 å få ett eget verksted:)

Martini Murolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#420 Post by martini gasolini » 25 Jul 2012 19:40

Da har man igjen lettet lommeboken i Sveariket!
Godt å hjelpe søta bror med internøkonomien.
Takk igjen til Blocket;)

Ny blekkhest på tunet,denne gang en Vespa 200 1981 modell.
I god stand,kjøpt i Trollhettan av en trivelig herre.

Par bilder fra da jeg plukket den ned fra hengeren

Image

Image

Har begynt en forsiktig rensing og retrofisering,blir nok handel fra Vivoscooters i fremtiden.

Etter 10 min med tang og trekker ble ting bedre

Image

Gøy å kjøre litt på to hjul igjen:)
Andre i sportsscooterlosjen?

Martini Blekkhestolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Post Reply