Marea weekend 1800 ELX `98

Hvis du skal kjøpe, selge, bytte, gi bort eller lure bort . Legg det ut her

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
User avatar
Dr.126
Asfaltjunkie
Posts: 564
Joined: 03 Jan 2008 15:16
Location: Casa De Colina
Contact:

Marea weekend 1800 ELX `98

#1 Post by Dr.126 » 07 Aug 2012 12:46

De siste par-tre månedene har jeg kostet på min marea weekend nye hjullager rund baut, nye bærebruer og foringer foran, nye fjærer bak + andre småting for å holde den i god teknisk stand før forestående EU-kontroll.

Endelig ferdig med siste rep. og fiks, satte jeg meg fornøyd bak rattet og tok meg en kosetur for å føle det ypperlige veigrepet med ovennevnte nye deler installert.
Bilen satt som et skudd, fjæringen var fast og fin og alt var bare fryd og gammen.... :D inntil... :?
WHIIIUUUUKRONK :shock: hylte det foran i motorrommet etterfulgt av FLAPP! :? (her trykket jeg clutchen inn) og et lite hyggelig TIKETITAKKETOKKLIKKLAKK :x med
etterfølgende stillhet og selvfølgelig nix mer liv i det lille stykket Italiensk ingeniørkunst som holder til under panseret. :o

Jeg trenger sikkert ikke påpeke at jeg beriket mine omgivelser med diverse fargerike uttrykk....

Ut av bilen, opp med panseret, hodet ned i motorrommet, og der kunne jeg konstatere at lageret i strammehjulet til registerreimen hadde skjært seg,
bråstoppet, og rensket reimen for tenner hvorpå Italiensk ventilsalat ble servert i rekordfart. :evil:

Nå pleier jeg å ta utfordringer på strak arm, men jeg skal innrømme at jeg hater å skru motor og derfor har kommet fram til at jeg heller selger bilen
som den står til en som gidder å skru motor, eller så selger jeg den i deler.

Bilen er ikke strøken i karosseri, framskjermene har vært byttet men ikke profflakkert og den kunne nok trenge en rens i setetrekk
da dette har vært allround sliteren til familien de siste to år.
Den har aircondition, men denne er ikke i funksjon da den trenger etterfylling.(et av punktene som sto for tur til utbedring...)
Bilens farge kalles "tivoli verde" og skifter fra mørkgrønn til dyp blålilla i solen. Panseret er sort. Interiøret er lyst grått.
15" alu med slitne 205/55-15 er påmontert.(dekkene sto som neste på listen til å byttes ut, men det blir det ikke noe av nå... :wink: )

Jeg påstår på ingen måte at dette er en perle av et kjøretøy, men det har vært en god og pålitelig bil helt frem til nå.

Er dette noe for deg så kan du jo plukke opp telefonen og taste nittini56tolv51

(Og du...., vrakpant selger jeg den ikke for, da de nye delene som er montert har kostet meg en del tusenlapper....)
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan

Post Reply