Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#46
Post
by Scuderia Toten » 31 Dec 2011 19:36
Scuderia Toten ønsker alle losjebrødre og søstre ett riktig godt nytt losjeår. Samtidig kan vi avduke ett nytt medlem i scuderiaen, klar til bruk:
Tror 2012 blir ett bra år
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
clubMan
- Forumnerd
- Posts: 1373
- Joined: 28 Aug 2008 22:52
- Location: Skien
#47
Post
by clubMan » 01 Jan 2012 01:08
Og godt nyttår til deg og, med nytt kjøretøy
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#48
Post
by Scuderia Toten » 01 Jan 2012 18:05
Ja, den er da ikke ny da, om noen lurte på det
Det var bare gleden over at 20 års restaurering endelig er over som kom til uttrykk. Det er faktisk min andre bil dette, så vi er godt kjent. Den har vært i familien i 31 år.
-
larsvegas
- Asfaltjunkie
- Posts: 477
- Joined: 02 Mar 2008 16:39
- Location: sellebakk
#49
Post
by larsvegas » 01 Jan 2012 19:33
så fin den ble, godt ikke alt vi tar i blir corsabiler!
fin bil å nyte på fine sommerdager dette. god jobb dette.
du får vise verksmesteren skrytet den får!
nå venter vi på fortsatte bilder av mc prosjektet!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ix-uno-nove
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#50
Post
by Scuderia Toten » 01 Jan 2012 20:08
larsvegas wrote:så fin den ble, godt ikke alt vi tar i blir corsabiler!
fin bil å nyte på fine sommerdager dette. god jobb dette.
du får vise verksmesteren skrytet den får!
nå venter vi på fortsatte bilder av mc prosjektet!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ja du sier noe der. Hipp hurra for verksmester'n som aldri går tom for idéer.
MC prosjektet lir litt av at verksmester'n ikke håndterer nymotens EDB maskiner. Og det er jo som kjent på internettet hos sjonkel eBay mye skjeldne ting som hønetenner og førkrigs gearkasser finnes. Så der må nok håndtlangeren ( meg) trå til med litt mer aktiv søking etter drev, lager og annen leamikk til det prosjektet. Men om noen sitter på en gearkasse, primærdrev og kløtsj til en BSA krigsmodell så er det bare å hoje ut. Jeg kjøper det promte
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#51
Post
by Scuderia Toten » 10 Mar 2012 14:09
Våren har besøkt Toten i dag, så da måtte Frk. G låne bort garasjen til far i huset.
,
Oljeklumpen som er årets corsa motor har fått litt behandling med passende renseveske og oppvaskkost, resultatet ble overraskende bra:
Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?
Da er vi i gang.
-
redVXcoupe
- Syltapp
- Posts: 36
- Joined: 22 Mar 2011 22:47
- Location: Asker
#52
Post
by redVXcoupe » 15 Mar 2012 14:08
Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?
Da er vi i gang.[/quote]
Dette ser bra ut
Dette er en 1242 med Cinq grenrør???
Hvor fikk du tak i grenet?
Holder på med en Cinq med "BIG-BLOCk"
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
og må bare ha tak i et.
Ser ut til å være 2 stk nipler for lambda også
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#54
Post
by Scuderia Toten » 17 Mar 2012 17:38
Da har det blitt gjort litt igjen. Åpna opp bigblock'en for å klargjøre til den til høvelbenken.
Det ser ut som den ikke er overanstrengt i sitt tidligere liv....
Her var det godt gjengrodd av sot!
Da er det bare å få levert toppen til høvling, så kan det settes sammen igjen.
Det går da fremover.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#55
Post
by Scuderia Toten » 23 Mar 2012 14:10
Toppen hentet fra sliping, skaffet meg samtidig en bitteliten sponsor.
I morgen hentes Viper'n hjem til garasjen så den seriøse dekaltrimminga kan begynne... eller var det motor jeg skulle bytte
To be continued....
-
Spit73
- Forumnerd
- Posts: 2178
- Joined: 22 Sep 2007 16:25
- Location: Norge
-
Contact:
#56
Post
by Spit73 » 23 Mar 2012 17:53
Scuderia Toten wrote:Toppen hentet fra sliping, skaffet meg samtidig en bitteliten sponsor.
I morgen hentes Viper'n hjem til garasjen så den seriøse dekaltrimminga kan begynne... eller var det motor jeg skulle bytte
To be continued....
Viper? Har du kjøpt en amerikansk utgave av Fiat Barchetta?
Har du full kontroll så kjører du for sakte.
-
larsvegas
- Asfaltjunkie
- Posts: 477
- Joined: 02 Mar 2008 16:39
- Location: sellebakk
#57
Post
by larsvegas » 23 Mar 2012 19:22
go fast stripes!
ix-uno-nove
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#58
Post
by Scuderia Toten » 24 Mar 2012 18:00
Viper'n er heime att, og da klarte jeg ikke å dy meg, årets dekaler måtte prøves:
Bare på morro slo jeg over hovedstrømmen, vippa på tenninga og prøvde startknappen... Den surra vel en halv runde så gikk den, ikke dårlig etter ett halvt år på en låve.
FIRE ruler!!!
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#59
Post
by Scuderia Toten » 25 Mar 2012 19:02
Dagens overraskelse, har hatt fagfolk på besøk, trykkplata på kløtsjen som fulgte med nyemotoren er blå, så den er bare å kassere. Og den som står i er også bare å kassere, så da blir det ny trykkplate også.... Ja, ja da har jeg lært noe i dag også.
-
Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
-
Contact:
#60
Post
by Scuderia Toten » 31 Mar 2012 15:42
Det begynner å nærme seg tomt i fronten av Viper'n
Pilota seconda, aka. Jr. må tjene penger til racing karrieren sin, så i dag har faderen gjort klart til å løfte ut maskinisten i morgen. Så om alt går etter planen får vi skilt karosseriet fra den trofaste sliteren som har stått der i 17 år og flyttet vogna hele 200 000 km.
Far og sønn gjør ting de absolutt ikke har peiling på
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)