Reidars R8
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Reidars R8
Jeg er et blodferskt forummedlem men har lest det i lang tid med stor interesse.
Tenkte at mitt bilprosjekt passet ganske bra her inne.
Jeg kjøpte nylig en -64mod R8.
Bilen er i bra stand mht rust og grei å se til selv om lakken ikke er fagmessig utført.
Teknisk bærer den preg av å bli vedlikeholdt med noe stramt budsjett. Ingenting har vært skiftet ut om ikke det var absolutt nødvendig. Vinduspakninger, foringer, støtdempere etc har sett bedre dager.
Ellers har den en noe overarbeidet 955cc motor og lavt giret girkasse med den minste typen inngående aksling.
Planen er å overhale hjuloppheng og bremser samtidig som motor og girkasse blir oppgradert.
Jeg har fått tak i en B14 motor og R5 Alpine topp. Jeg skal også ha en skarpere kam. Det er jo doble gassere som er vanligst på slike motorer men jeg vil bruke en mer moderne løsning med separate spjeld fra motorsykkel og datasprut.
Disse er fra -99 GSXR 750 og er 42mm. De er støpt individuellt slik at avstanden mellom de enkelt kan endres.
Jeg kunne ha tatt utgangspunkt i et innsug til Weber DCOE men jeg ønsker å tilte spjeldene lett oppover slik at de går klar av innerskjermen.
Siden disse spjeldene har løpet offsetplassert mot toppen har jeg laget adaptere for å kunne bruke de originale koblingsgummiene.
Her ville nok de teknisk avanserte ha brukt en CNC fres eller evt dreiebenk. Men siden jeg ikke har denslags tilgjengelig må jeg klare meg med kreativ bruk av hullsager og diverse håndverktøy.
Her er en av dem tredd inn på et 40mm alurør som jeg planlegger å bruke som runner. Disse rørene skal igjen sveises på en flens mot toppen.
De originale motorsykkelinnsugene har en utsparing tilsvarende dem i spjeldhusene. Dem skal gjenskapes i mitt innsug etterhvert.
Har laget flenser i 15mm alu.
Brukte god tid på å måle opp toppen og overførte målene med passer og skyvelær før jeg markerte hullene med kjørner. Alle hullene lot seg entre med 8,5mm hull og alle portene blir spot on med litt porting.
En tidligere eier har prøvd seg på litt porting. Får håpe det ikke er gjort alt for stor skade...
Innsugsrørene er kappet i riktig lengde og skråskåret 20 grader mot toppen.
Jigget opp slik at de har riktig avstand til hverandre og er paralelle.
Jeg har aldri sveist aluminium selv så jeg må nok få hjelp til å få dette sammen. Men det hadde selvsagt vært fint å lære seg denslags...
Motoren kommer til å trenge eksos også.
Laget denne av et 10mm flattjern.
Jeg har tenkt å bruke ett av Summit Racing sine "weld up kits" til båtmotor motor. Da er det strengt tatt rørdeler til to stk 4-1 manifolder men det er bare halvparten av rørene som vil peke i riktig retning uten å bli modifisert.
Det finnes ferdige manifolder til R8 med R5 Alpine motor men jeg synes de er litt for dyre.
De originale hjulene kler jo bilen ganske godt men jeg er ute etter en mer sporty look og ønsker å kunne bruke en mer kurant dekkdimensjon.
Det er ganske vanlig å bredde standardfelger ved å splitte felgbanen å sveise inn en valset ring av stålplate.
Jeg synes det virker mer fornuftig å løsne senteret fra felgbanen og bruke en bredere felgbane fra en moderne stålfelg.
Senteret i R8 felgen er naglet fast og naglene lar seg lett borre ut. En grundig dynking med rustløser og litt overtalelse med hammer så kommer de ut ganske greit.
Jeg hadde planlagt å ha 5,5" framme og 6,5" bak. Utfordringen har vært å finne felgbaner med riktig bredde og innerdiameter. De aller fleste moderne 15" felger har 337mm senter mens R8 har 340mm. 15" felger som er smalere enn 6" er også en skjeldenhet.
Jeg var heldig og kom over disse 5,5x15" fra Citroen ID/DS på Knoks
Og jeg skaffet et sett 6,5x15" fra nyeste typen Berlingo
Her er hjulene satt løst sammen(ikke sveist ennå) og klar for prøvemontering på bilen.
Fra venstre; 6,5" bakfelg, 5,5" framfelg og en original 4" som referanse.
6,5 felgbane er hentet fra nye typen Partner/Berlingo og 5,5" er hentet fra sekstitalls Citroen ID/DS.
Framme lot jeg felgbanen komme endel lenger inn en jeg egentlig hadde tenkt. Anlegget for senteret i banen var bredt og montert i senter så det var mye å justere på.
Bak er anlegget for senteret temmelig langt inne(banen er snudd) så dette er så langt inn jeg kommer med felgbanen. Jeg har ikke lyst på skjermbreddere så jeg er redd jeg må gå for 6" isteden.
Jeg har punktet en av bakfelgene slik at jeg kan teste med dekk på.
Men framfelgene se altså greie ut.
Jeg brukte et løst nav som jeg monterte i skrustikka
Med hjelp av et måleur sjekket jeg for kast og urundhet
Dette er jo over førti år gamle deler så jeg lykkes ikke med å få det mer nøyaktig enn innenfor 1mm.
Framfelg ferdig sveist
Tenkte at mitt bilprosjekt passet ganske bra her inne.
Jeg kjøpte nylig en -64mod R8.
Bilen er i bra stand mht rust og grei å se til selv om lakken ikke er fagmessig utført.
Teknisk bærer den preg av å bli vedlikeholdt med noe stramt budsjett. Ingenting har vært skiftet ut om ikke det var absolutt nødvendig. Vinduspakninger, foringer, støtdempere etc har sett bedre dager.
Ellers har den en noe overarbeidet 955cc motor og lavt giret girkasse med den minste typen inngående aksling.
Planen er å overhale hjuloppheng og bremser samtidig som motor og girkasse blir oppgradert.
Jeg har fått tak i en B14 motor og R5 Alpine topp. Jeg skal også ha en skarpere kam. Det er jo doble gassere som er vanligst på slike motorer men jeg vil bruke en mer moderne løsning med separate spjeld fra motorsykkel og datasprut.
Disse er fra -99 GSXR 750 og er 42mm. De er støpt individuellt slik at avstanden mellom de enkelt kan endres.
Jeg kunne ha tatt utgangspunkt i et innsug til Weber DCOE men jeg ønsker å tilte spjeldene lett oppover slik at de går klar av innerskjermen.
Siden disse spjeldene har løpet offsetplassert mot toppen har jeg laget adaptere for å kunne bruke de originale koblingsgummiene.
Her ville nok de teknisk avanserte ha brukt en CNC fres eller evt dreiebenk. Men siden jeg ikke har denslags tilgjengelig må jeg klare meg med kreativ bruk av hullsager og diverse håndverktøy.
Her er en av dem tredd inn på et 40mm alurør som jeg planlegger å bruke som runner. Disse rørene skal igjen sveises på en flens mot toppen.
De originale motorsykkelinnsugene har en utsparing tilsvarende dem i spjeldhusene. Dem skal gjenskapes i mitt innsug etterhvert.
Har laget flenser i 15mm alu.
Brukte god tid på å måle opp toppen og overførte målene med passer og skyvelær før jeg markerte hullene med kjørner. Alle hullene lot seg entre med 8,5mm hull og alle portene blir spot on med litt porting.
En tidligere eier har prøvd seg på litt porting. Får håpe det ikke er gjort alt for stor skade...
Innsugsrørene er kappet i riktig lengde og skråskåret 20 grader mot toppen.
Jigget opp slik at de har riktig avstand til hverandre og er paralelle.
Jeg har aldri sveist aluminium selv så jeg må nok få hjelp til å få dette sammen. Men det hadde selvsagt vært fint å lære seg denslags...
Motoren kommer til å trenge eksos også.
Laget denne av et 10mm flattjern.
Jeg har tenkt å bruke ett av Summit Racing sine "weld up kits" til båtmotor motor. Da er det strengt tatt rørdeler til to stk 4-1 manifolder men det er bare halvparten av rørene som vil peke i riktig retning uten å bli modifisert.
Det finnes ferdige manifolder til R8 med R5 Alpine motor men jeg synes de er litt for dyre.
De originale hjulene kler jo bilen ganske godt men jeg er ute etter en mer sporty look og ønsker å kunne bruke en mer kurant dekkdimensjon.
Det er ganske vanlig å bredde standardfelger ved å splitte felgbanen å sveise inn en valset ring av stålplate.
Jeg synes det virker mer fornuftig å løsne senteret fra felgbanen og bruke en bredere felgbane fra en moderne stålfelg.
Senteret i R8 felgen er naglet fast og naglene lar seg lett borre ut. En grundig dynking med rustløser og litt overtalelse med hammer så kommer de ut ganske greit.
Jeg hadde planlagt å ha 5,5" framme og 6,5" bak. Utfordringen har vært å finne felgbaner med riktig bredde og innerdiameter. De aller fleste moderne 15" felger har 337mm senter mens R8 har 340mm. 15" felger som er smalere enn 6" er også en skjeldenhet.
Jeg var heldig og kom over disse 5,5x15" fra Citroen ID/DS på Knoks
Og jeg skaffet et sett 6,5x15" fra nyeste typen Berlingo
Her er hjulene satt løst sammen(ikke sveist ennå) og klar for prøvemontering på bilen.
Fra venstre; 6,5" bakfelg, 5,5" framfelg og en original 4" som referanse.
6,5 felgbane er hentet fra nye typen Partner/Berlingo og 5,5" er hentet fra sekstitalls Citroen ID/DS.
Framme lot jeg felgbanen komme endel lenger inn en jeg egentlig hadde tenkt. Anlegget for senteret i banen var bredt og montert i senter så det var mye å justere på.
Bak er anlegget for senteret temmelig langt inne(banen er snudd) så dette er så langt inn jeg kommer med felgbanen. Jeg har ikke lyst på skjermbreddere så jeg er redd jeg må gå for 6" isteden.
Jeg har punktet en av bakfelgene slik at jeg kan teste med dekk på.
Men framfelgene se altså greie ut.
Jeg brukte et løst nav som jeg monterte i skrustikka
Med hjelp av et måleur sjekket jeg for kast og urundhet
Dette er jo over førti år gamle deler så jeg lykkes ikke med å få det mer nøyaktig enn innenfor 1mm.
Framfelg ferdig sveist
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Velkommen til forumet sir
Her var det mye spennende lesestoff, alltid morsomt med kreative og oppfinsomme medlemmer.
Og ja, dette er et bilprosjekt som passer bra inn her.
Ang den felgen bak, så syntes jeg det så veldig riktig ut.
Litt strekk på dekket og du er på innsiden... perfekt.
Jeg har 155/55 på 6,5" Det er kanskje bittelitt for mye strekk.
morsomt prosjekt! hold oss oppdatert
Her var det mye spennende lesestoff, alltid morsomt med kreative og oppfinsomme medlemmer.
Og ja, dette er et bilprosjekt som passer bra inn her.
Ang den felgen bak, så syntes jeg det så veldig riktig ut.
Litt strekk på dekket og du er på innsiden... perfekt.
Jeg har 155/55 på 6,5" Det er kanskje bittelitt for mye strekk.
morsomt prosjekt! hold oss oppdatert
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Takk for tilbakemeldingene!
@sirkus karlsen: Jeg ser jeg har gjort en tabbe da jeg prøvde bakfelgene på bilen. Tror kanskje felgen kommer langt nok innunder skjermen når det er vekt på hjula. Planen er å bruke 195/50-15 bak og 175/55-15 framme. Jeg er ikke så glad i dekkstrekk.
Første posten er en oppsummering av det jeg har gjort de siste tre månedene. Så dette kommer nok til å ta litt tid. Litt for mangen paralelle delprosjekter kanskje
Men jeg klarer ikke la være
Da den ultimate R8 felgen dukket opp på ebay for et par uker siden ble det alt for fristende.
Disse er svindyre både når de er av den opprinnelige typen fra 60tallet og de nyproduserte. Hvor vanskelig kan det være å lage sine egne? Vi får se...
Når det gjelder motorstyring heller jeg for øyeblikket mot DTA S40. Et bra sprut til fornuftig pris der en har en kompetent forhandler i ryggen. Jeg har et halvbygd Megasquirt i boden men jeg tror ikke jeg gidder denne gangen heller...
@sirkus karlsen: Jeg ser jeg har gjort en tabbe da jeg prøvde bakfelgene på bilen. Tror kanskje felgen kommer langt nok innunder skjermen når det er vekt på hjula. Planen er å bruke 195/50-15 bak og 175/55-15 framme. Jeg er ikke så glad i dekkstrekk.
Første posten er en oppsummering av det jeg har gjort de siste tre månedene. Så dette kommer nok til å ta litt tid. Litt for mangen paralelle delprosjekter kanskje
Men jeg klarer ikke la være
Da den ultimate R8 felgen dukket opp på ebay for et par uker siden ble det alt for fristende.
Disse er svindyre både når de er av den opprinnelige typen fra 60tallet og de nyproduserte. Hvor vanskelig kan det være å lage sine egne? Vi får se...
Når det gjelder motorstyring heller jeg for øyeblikket mot DTA S40. Et bra sprut til fornuftig pris der en har en kompetent forhandler i ryggen. Jeg har et halvbygd Megasquirt i boden men jeg tror ikke jeg gidder denne gangen heller...
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hei og velkommen !
Finfin bil,prosjektet er virkelig i losjeånd!
Pøs på med bilder og info.
Martini Gasolini
Finfin bil,prosjektet er virkelig i losjeånd!
Pøs på med bilder og info.
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
Jeg har gått på en smell og sveist(og det grundig) sammen framfelgene med for liten klaring til styrekulene. Må nok til med ihvertfall 3mm spacer for at de skal gå klar
Bak har jeg problemer fordi banens anleggsflate mot senteret er temmelig smal. Jeg sliter med å få felgkanten innenfor skjermen uten at anleggsflatene på bane og senter blir forskjøvet for mye i forhold til hverandre. Jeg har prøvemontert og punktet en felg der jeg har forsøkt å finne et forsvarlig kompromiss.
Uansett var det på tide å få se i praksis hvordan dette blir seende ut.
Jeg har kjøpt to stk dekk i 165/50-15 av Oddbjørn til framhjulene. Jeg har vært litt i tvil om jeg skulle velge 195/45-15 eller 195/50-15 bak. 45profil stemmer best i omkrets med framhjulene men da begynner omkretsen på drivhjulene å bli vesentlig mindre enn originalt. R8 er lavt nok giret originalt så jeg fant fram et dekk i 50profil i denne omgang.
Her er framdekk og bakdekk sammen med et originalhjul. Framhjulet er et Nankang NS2. Det har veldig rette skuldre og jeg tror det hadde vært penere og mer riktig med litt rundere skuldre.
Førsteinntrykket er at det blir seende litt voldsomt ut bak. Litt mye gummi rett og slett. Det kan være at det er fargene på felgene som lurer meg litt men jeg tror det hadde sett bedre ut med 45profil og evt en dimmensjon smalere dekk.
Framme er det jo litt romt i hjulhuset men det ville nok litt senk ordnet. Felgen er montert med ca4mm med skiver som foreløbig spacer og det ser omtrent riktig ut. Dekket er faktisk bare en knapp cm innenfor skjermkanten.
Bak er det noenlunde likt. Ca en cm klaring der også som faktisk vil øke noe ved senk.
Men jeg synes bakfelgene ser litt for dype ut, særlig i forhold til framfelgene. Det kan hende det er kombinasjonen av de gammeldagse felgbanene framme(som faktisk er like på baksiden) og de moderne snudde felgbanene bak som ikke fungerer helt.
Framfelgene er til forveksling like de originale gordinifelgene. De er like dype på utsiden men stikker ca en tomme lenger inn. Jeg har to ID felger til og kan lage 5,5" bak også evt med litt større innpress.
Evt kan jeg teste ut om det ser harmonisk og greit ut bare jeg skifter til en halv tomme smalere(6") bane av moderne type bak. Da er det plass til å montere de slik jeg helst vil med god overlapp på kontaktflatene på bane og senter også.
6" er også en fin dimensjon siden det er bredt nok til 195(breiere er nok ikke aktuelt) samtidig som jeg uten problem kan legge på 185dekk også.
Jeg har komt litt skjeivt ut her og er litt i tvil...
Bak har jeg problemer fordi banens anleggsflate mot senteret er temmelig smal. Jeg sliter med å få felgkanten innenfor skjermen uten at anleggsflatene på bane og senter blir forskjøvet for mye i forhold til hverandre. Jeg har prøvemontert og punktet en felg der jeg har forsøkt å finne et forsvarlig kompromiss.
Uansett var det på tide å få se i praksis hvordan dette blir seende ut.
Jeg har kjøpt to stk dekk i 165/50-15 av Oddbjørn til framhjulene. Jeg har vært litt i tvil om jeg skulle velge 195/45-15 eller 195/50-15 bak. 45profil stemmer best i omkrets med framhjulene men da begynner omkretsen på drivhjulene å bli vesentlig mindre enn originalt. R8 er lavt nok giret originalt så jeg fant fram et dekk i 50profil i denne omgang.
Her er framdekk og bakdekk sammen med et originalhjul. Framhjulet er et Nankang NS2. Det har veldig rette skuldre og jeg tror det hadde vært penere og mer riktig med litt rundere skuldre.
Førsteinntrykket er at det blir seende litt voldsomt ut bak. Litt mye gummi rett og slett. Det kan være at det er fargene på felgene som lurer meg litt men jeg tror det hadde sett bedre ut med 45profil og evt en dimmensjon smalere dekk.
Framme er det jo litt romt i hjulhuset men det ville nok litt senk ordnet. Felgen er montert med ca4mm med skiver som foreløbig spacer og det ser omtrent riktig ut. Dekket er faktisk bare en knapp cm innenfor skjermkanten.
Bak er det noenlunde likt. Ca en cm klaring der også som faktisk vil øke noe ved senk.
Men jeg synes bakfelgene ser litt for dype ut, særlig i forhold til framfelgene. Det kan hende det er kombinasjonen av de gammeldagse felgbanene framme(som faktisk er like på baksiden) og de moderne snudde felgbanene bak som ikke fungerer helt.
Framfelgene er til forveksling like de originale gordinifelgene. De er like dype på utsiden men stikker ca en tomme lenger inn. Jeg har to ID felger til og kan lage 5,5" bak også evt med litt større innpress.
Evt kan jeg teste ut om det ser harmonisk og greit ut bare jeg skifter til en halv tomme smalere(6") bane av moderne type bak. Da er det plass til å montere de slik jeg helst vil med god overlapp på kontaktflatene på bane og senter også.
6" er også en fin dimensjon siden det er bredt nok til 195(breiere er nok ikke aktuelt) samtidig som jeg uten problem kan legge på 185dekk også.
Jeg har komt litt skjeivt ut her og er litt i tvil...
Last edited by Reidar on 16 Dec 2011 09:07, edited 1 time in total.
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Virker som du er ute etter meninger her....
Først og fremst: få lakkert hele felgen i lik farge, blir mye lettere å få et reelt intrykk. For det er vel strengt tatt det visuelle vi snakker om her.
Så er det vel også et poeng å få senket bilen til det nivået man er ute etter.
Er også til dels enig med spit hva lavprofil angår, lavere profil enn 50 blir lite syns nå jeg da...
http://www.tyrestretch.com kan være et tips, der er det litt forskjellig...
Først og fremst: få lakkert hele felgen i lik farge, blir mye lettere å få et reelt intrykk. For det er vel strengt tatt det visuelle vi snakker om her.
Så er det vel også et poeng å få senket bilen til det nivået man er ute etter.
Er også til dels enig med spit hva lavprofil angår, lavere profil enn 50 blir lite syns nå jeg da...
http://www.tyrestretch.com kan være et tips, der er det litt forskjellig...
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
Takk for gode tips og fin link!
Jeg er heller ikke i utgangspunktet så glad i veldig lav profil. Men jeg har sett bilder av R8 med 165/50-15 framme der jeg synes det fungerer bra. Jeg hadde nok tenkt å bruke noe høyere men så hadde altså Oddbjørn disse liggende.
Tror muligens jeg skal gå for 175/60-15 framme og 185/60-15 bak. 165 vil nok sitte finere på framfelgen(5,5") enn det som jeg har testet nå. 185 er kanskje i smaleste laget på 6,5". Jeg vurderer å bruke 6" isteden fordi det da blir lettere å montere sammen bane og senter på en fornuftig måte uten at det kommer i konflikt.
Jeg er heller ikke i utgangspunktet så glad i veldig lav profil. Men jeg har sett bilder av R8 med 165/50-15 framme der jeg synes det fungerer bra. Jeg hadde nok tenkt å bruke noe høyere men så hadde altså Oddbjørn disse liggende.
Tror muligens jeg skal gå for 175/60-15 framme og 185/60-15 bak. 165 vil nok sitte finere på framfelgen(5,5") enn det som jeg har testet nå. 185 er kanskje i smaleste laget på 6,5". Jeg vurderer å bruke 6" isteden fordi det da blir lettere å montere sammen bane og senter på en fornuftig måte uten at det kommer i konflikt.
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs
- Røde Baron
- Lusker
- Posts: 169
- Joined: 25 Oct 2005 11:42
- Location: molde
For det første, grisetøff kjerre
for det andre, senk bilen ned i møkka før du vurderer dekk og felg.
for det tredje, bakhjulet er fett og gjerne mere gummi på forhjula.. jeg synest at spesielt disse bilene kler samme dimm foran og bak
gummihatt swing gummihatt gummigummihatt
for det andre, senk bilen ned i møkka før du vurderer dekk og felg.
for det tredje, bakhjulet er fett og gjerne mere gummi på forhjula.. jeg synest at spesielt disse bilene kler samme dimm foran og bak
gummihatt swing gummihatt gummigummihatt
kodex: blodtrimma motor-bakhjulstrekk-senk-breifelg-GTratt og fartstriper
Velkommen. Superfresh kjerre sir.
En av mine favoritter. Gleder meg til og se henne en dag.
Stå på videre på spennende tråd.
Vola.... Sir!!
En av mine favoritter. Gleder meg til og se henne en dag.
Stå på videre på spennende tråd.
Vola.... Sir!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974