"Shut up and take my money!"

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

"Shut up and take my money!"

#1 Post by Sir Haggis » 03 Jan 2014 15:39


User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#2 Post by sirkus karlsen » 04 Jan 2014 01:04

Helt nytt for meg. Rimelig kult det der ass. Mindere, bedre og billigere
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#3 Post by Sir Haggis » 09 Jan 2014 14:48

Hehe, ja - tenk å kunne justere åpningsdurasjon og -tidspunkt på samme måte som dyser og tenning.

Var det noen som måtte spare på spjelda for å holde klassen, forresten?

http://www.youtube.com/watch?v=SxW0OVX-he4

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#4 Post by Spit73 » 09 Jan 2014 15:48

Etter som jeg skjønner dette så har Kongeegget funnet opp kruttet på nytt.

http://scarbsf1.com/valves.html
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#5 Post by Sir Haggis » 09 Jan 2014 16:04

Joda, det er utforsket og benyttet tidligere, men kruttet har vel ikke blitt vist frem eller på en måte blitt gjort tilgjengelig for "menigmann" fordi systemene har vært for komplekse og dyre produksjonsmessig.
Hvis Koenigsegg nå har fått istand en helelektronisk ventilaktuator (ikke bråkete pneumatisk eller treg hydraulisk) som henger tilfredsstillende med inntil 7500 rpm, så vil jeg ikke si de har funnet opp kruttet på nytt - heller at de er i ferd med å antenne kruttet/realisere idéen som allerede er på plass.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#6 Post by martini gasolini » 09 Jan 2014 22:06

Var det noen som måtte spare på spjelda for å holde klassen, forresten?

http://www.youtube.com/watch?v=SxW0OVX-he4[/quote]


Fant bilen under på Biscarettimuseet i Torino denne sommeren.
Tydelig det er noen begrensninger ute og går på disse studentracerne.

Image

Image

Martini Gasolini som kunne tenke seg ett spjeld.
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#7 Post by trs1750 » 09 Jan 2014 22:31

20 mm innvendig diameter restriktor i disse. Hvertfall det på den som HIØ bygde for å kjøre med i England. Den har dog turbo. Men mener han jeg pratet med sa at det var likt på NA og turbo.

Thomas

Post Reply