Page 6 of 7

Posted: 25 Apr 2010 18:49
by Dr.126
Endelig ferdig bortsett fra interiør som jeg ikke har fått hentet ennå.

Her er noen bilder tatt i dag etter en liten prøvetur.
Støvete og flekkete er den men Hel**** heller....... Det er en ratrod.....8)

Se og nyt....

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Takker Barbarosso for all hjelp! :D

Posted: 25 Apr 2010 20:13
by stian 1500
Digg! Genial bil :D

Posted: 25 Apr 2010 20:23
by Dr.126
Heier på deg også. :D

Posted: 25 Apr 2010 22:35
by clubMan
Hvor fått tak i stckers?

Posted: 25 Apr 2010 22:37
by Dr.126
Moon og hakke stickers: http://www.autoart.no

Wirths custom automotive sticker: http://www.wirthscustomauto.com

Posted: 25 Apr 2010 23:41
by martini gasolini
Se der ja!
10 cm lenger ned mot moder jord nå,så er alt i boks!
Forfriskende å se en 600 i nye fjær,har en tendens til å være nokså standard disse!

Martini Gasolini

Posted: 25 Apr 2010 23:50
by Dr.126
Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte..... :lol:

Posted: 26 Apr 2010 00:16
by martini gasolini
ARRABIATO wrote:Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte..... :lol:
Pyse :D

Martini Gasolini

Posted: 26 Apr 2010 08:39
by Dr.126
martini gasolini wrote:
ARRABIATO wrote:Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte..... :lol:
Pyse :D

Martini Gasolini
Overhodet ikke! Bare praktisk.
Skal jo tross alt ha med fam. en gang i blant også.
IKKE tøft når familien sitter i bilen og den ikke kommer av flekken fordi hjula står fast i innerskjermene pga. senking lavere en blücher :wink:

Posted: 27 Apr 2010 20:01
by Buskebil
ARRABIATO wrote:
martini gasolini wrote:
ARRABIATO wrote:Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte..... :lol:
Pyse :D

Martini Gasolini
Overhodet ikke! Bare praktisk.
Skal jo tross alt ha med fam. en gang i blant også.
IKKE tøft når familien sitter i bilen og den ikke kommer av flekken fordi hjula står fast i innerskjermene pga. senking lavere en blücher :wink:
Jo! Det er tøfft men litt upraktisk bare ;)

Posted: 27 Apr 2010 20:23
by Willy
Gratulerer så meget unge mann. :D Tøff som f..., men det er langt igjen ned til asfalten :D Når henter du interiøret? trenger å rydde (skal flytteVettø)

Posted: 08 Aug 2010 14:44
by Dr.126
En stund siden siste oppdatering her nå.....

De fleste har vel fått meg seg at customjernet nå er solgt til en lykkelig entusiast i tigerstaden.
Men er det stillstand i garasjen....? OVERHODET IKKE! :twisted:

I løpet av høsten åker min trofaste tolvseks inn i garagehulen og strippes, for deretter å kjærlig gjenoppbygges i Giannini`s ånd. :D

Her gjelder ingen karosseriforandringer, men heller motor og understell,
ny lakk i original kulør (lys spygul), 12" stålfelg med Giannini chromekapsler, nytt interiør og andre små detaljer.

Nye pulverlakkerte deksler for motor i beige med meget lett perlemorseffekt ligger klare.
Kombinasjonen mot den originale kuløren på karosseriet synes jeg ble helt smaskens.

Hva gjelder motoren blir det egen oppskrift med hjelp fra "Barbarosso".

Letting og balansering av motorens indre komponenter, samt andre småtriks vil nok gi en både kjørbar og frisk maskinist.

Så snart arbeidet påbegynnes kommer jeg sterkt tilbake med bilder... :wink:

Posted: 11 Aug 2010 13:14
by Dr.126
Sitter og sikler mens jeg drømmer meg bort på deleleverandørenes hjemmesider.

Her er litt snacks jeg bare må ha etterhvert.....

Beige interiør
Image

Teppe
Image

Chrome speil
Image

De lekreste kapsler jeg kan tenke meg
Image

Lettet register
Image

osv. osv.......

Kan jo sitte i timesvis og drømme seg blakk.... :lol:

Posted: 01 Nov 2010 11:08
by Dr.126
Da har garasjen igjen fått tilskudd i form av et nytt Fiatprosjekt.
En 600 med kidnapperdører er installert i garasjen og skal gjenoppbygges. 8)
Meningen er å avhende denne til en eller annen Fiat entusiast etter at restaureringen er fullført.
Her har dere en unik mulighet til å "forhåndskjøpe" en bil og påvirke byggeprossessen underveis. :wink:
To interessenter har meldt seg, hvorav den ene er en av rikets høyprofilerte menn. :o
ORIGINALE ubrukte :!: Abarth motordeler er tilgjengelige for den som måtte ønske seg en slik retning på bygget.
Alternativt beholder jeg og kompis "Dr.500" denne en stund for eget bruk og hygge. 8)

2 stk. 126 skal også fikses og jeg legger etterhvert ut bilder fra byggeprossessene.

En 500 tilhørende en entusiast har også meldt sin ankomst for lettere fiks og rep. for å kunne gå gjennom de offentlige kontrollinstansers nåløye.

Som alle vet: Lediggang er roten til alt ondt. :lol:

Sånn helt til slutt...:
Burde jeg ta`n helt ut med skjermbredding ut når jeg bygger 600 denne gangen kanskje?
Image
:wink:

Posted: 15 Mar 2011 09:15
by Dr.126
Før:

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image



Etter:

Image


Image


Image


Image