Dr.126`s garasje
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Endelig ferdig bortsett fra interiør som jeg ikke har fått hentet ennå.
Her er noen bilder tatt i dag etter en liten prøvetur.
Støvete og flekkete er den men Hel**** heller....... Det er en ratrod.....
Se og nyt....
Takker Barbarosso for all hjelp!
Her er noen bilder tatt i dag etter en liten prøvetur.
Støvete og flekkete er den men Hel**** heller....... Det er en ratrod.....
Se og nyt....
Takker Barbarosso for all hjelp!
Last edited by Dr.126 on 25 Apr 2010 23:51, edited 1 time in total.
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
-
- Reservognchauffeur
- Posts: 220
- Joined: 26 Oct 2009 21:38
- Location: Porsgrunn
Moon og hakke stickers: http://www.autoart.no
Wirths custom automotive sticker: http://www.wirthscustomauto.com
Wirths custom automotive sticker: http://www.wirthscustomauto.com
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Se der ja!
10 cm lenger ned mot moder jord nå,så er alt i boks!
Forfriskende å se en 600 i nye fjær,har en tendens til å være nokså standard disse!
Martini Gasolini
10 cm lenger ned mot moder jord nå,så er alt i boks!
Forfriskende å se en 600 i nye fjær,har en tendens til å være nokså standard disse!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte.....
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte.....
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
PyseARRABIATO wrote:Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte.....
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Overhodet ikke! Bare praktisk.martini gasolini wrote:PyseARRABIATO wrote:Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte.....
Martini Gasolini
Skal jo tross alt ha med fam. en gang i blant også.
IKKE tøft når familien sitter i bilen og den ikke kommer av flekken fordi hjula står fast i innerskjermene pga. senking lavere en blücher
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
Jo! Det er tøfft men litt upraktisk bareARRABIATO wrote:Overhodet ikke! Bare praktisk.martini gasolini wrote:PyseARRABIATO wrote:Den er allerede senket 12 cm og jeg skal vel ut på noen lengre turer etterhvert, bl.a. tyskland,så dette er så lav den blir.
Prøvde med lavere senk men da var den ikke kjørbar fordi forhjula tok i skjermkantene.
Orker heller ikke kjøre med nyrebelte.....
Martini Gasolini
Skal jo tross alt ha med fam. en gang i blant også.
IKKE tøft når familien sitter i bilen og den ikke kommer av flekken fordi hjula står fast i innerskjermene pga. senking lavere en blücher
Det er i buskene det skjer
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
En stund siden siste oppdatering her nå.....
De fleste har vel fått meg seg at customjernet nå er solgt til en lykkelig entusiast i tigerstaden.
Men er det stillstand i garasjen....? OVERHODET IKKE!
I løpet av høsten åker min trofaste tolvseks inn i garagehulen og strippes, for deretter å kjærlig gjenoppbygges i Giannini`s ånd.
Her gjelder ingen karosseriforandringer, men heller motor og understell,
ny lakk i original kulør (lys spygul), 12" stålfelg med Giannini chromekapsler, nytt interiør og andre små detaljer.
Nye pulverlakkerte deksler for motor i beige med meget lett perlemorseffekt ligger klare.
Kombinasjonen mot den originale kuløren på karosseriet synes jeg ble helt smaskens.
Hva gjelder motoren blir det egen oppskrift med hjelp fra "Barbarosso".
Letting og balansering av motorens indre komponenter, samt andre småtriks vil nok gi en både kjørbar og frisk maskinist.
Så snart arbeidet påbegynnes kommer jeg sterkt tilbake med bilder...
De fleste har vel fått meg seg at customjernet nå er solgt til en lykkelig entusiast i tigerstaden.
Men er det stillstand i garasjen....? OVERHODET IKKE!
I løpet av høsten åker min trofaste tolvseks inn i garagehulen og strippes, for deretter å kjærlig gjenoppbygges i Giannini`s ånd.
Her gjelder ingen karosseriforandringer, men heller motor og understell,
ny lakk i original kulør (lys spygul), 12" stålfelg med Giannini chromekapsler, nytt interiør og andre små detaljer.
Nye pulverlakkerte deksler for motor i beige med meget lett perlemorseffekt ligger klare.
Kombinasjonen mot den originale kuløren på karosseriet synes jeg ble helt smaskens.
Hva gjelder motoren blir det egen oppskrift med hjelp fra "Barbarosso".
Letting og balansering av motorens indre komponenter, samt andre småtriks vil nok gi en både kjørbar og frisk maskinist.
Så snart arbeidet påbegynnes kommer jeg sterkt tilbake med bilder...
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
Sitter og sikler mens jeg drømmer meg bort på deleleverandørenes hjemmesider.
Her er litt snacks jeg bare må ha etterhvert.....
Beige interiør
Teppe
Chrome speil
De lekreste kapsler jeg kan tenke meg
Lettet register
osv. osv.......
Kan jo sitte i timesvis og drømme seg blakk....
Her er litt snacks jeg bare må ha etterhvert.....
Beige interiør
Teppe
Chrome speil
De lekreste kapsler jeg kan tenke meg
Lettet register
osv. osv.......
Kan jo sitte i timesvis og drømme seg blakk....
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
Da har garasjen igjen fått tilskudd i form av et nytt Fiatprosjekt.
En 600 med kidnapperdører er installert i garasjen og skal gjenoppbygges.
Meningen er å avhende denne til en eller annen Fiat entusiast etter at restaureringen er fullført.
Her har dere en unik mulighet til å "forhåndskjøpe" en bil og påvirke byggeprossessen underveis.
To interessenter har meldt seg, hvorav den ene er en av rikets høyprofilerte menn.
ORIGINALE ubrukte Abarth motordeler er tilgjengelige for den som måtte ønske seg en slik retning på bygget.
Alternativt beholder jeg og kompis "Dr.500" denne en stund for eget bruk og hygge.
2 stk. 126 skal også fikses og jeg legger etterhvert ut bilder fra byggeprossessene.
En 500 tilhørende en entusiast har også meldt sin ankomst for lettere fiks og rep. for å kunne gå gjennom de offentlige kontrollinstansers nåløye.
Som alle vet: Lediggang er roten til alt ondt.
Sånn helt til slutt...:
Burde jeg ta`n helt ut med skjermbredding ut når jeg bygger 600 denne gangen kanskje?
En 600 med kidnapperdører er installert i garasjen og skal gjenoppbygges.
Meningen er å avhende denne til en eller annen Fiat entusiast etter at restaureringen er fullført.
Her har dere en unik mulighet til å "forhåndskjøpe" en bil og påvirke byggeprossessen underveis.
To interessenter har meldt seg, hvorav den ene er en av rikets høyprofilerte menn.
ORIGINALE ubrukte Abarth motordeler er tilgjengelige for den som måtte ønske seg en slik retning på bygget.
Alternativt beholder jeg og kompis "Dr.500" denne en stund for eget bruk og hygge.
2 stk. 126 skal også fikses og jeg legger etterhvert ut bilder fra byggeprossessene.
En 500 tilhørende en entusiast har også meldt sin ankomst for lettere fiks og rep. for å kunne gå gjennom de offentlige kontrollinstansers nåløye.
Som alle vet: Lediggang er roten til alt ondt.
Sånn helt til slutt...:
Burde jeg ta`n helt ut med skjermbredding ut når jeg bygger 600 denne gangen kanskje?
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan