Page 1 of 1

Enveis ventil til bensin

Posted: 09 Nov 2007 19:53
by Andreas
Finnes det noen form for universal enveisventil som kan kobles på etter pumpa som holder på bensin trykket?
Slik det fungerer på bilen nå er at trykket faller rask når pumpa stopper.

Bilen er så ufatterlig tungstarta nå siden KMS sprutet ikke starter pumpa før motoren går.

Andreas

Posted: 10 Nov 2007 11:34
by Spitfire
Du kan dra på huggeren for å finne billigversjonen(nesten alle biler med innsprut har en slik, og det er sikkert en som kan brukes), eller GB Fittings i Oslo for den dyre varianten.
Alle(nesten alle ihvertfall) Engelske firma slik som Demon Tweeks, Europa, Burton osv har en eller flere varianter.
Hva med å montere opp en elektrisk trykkontakt for å "prime" opp trykket så slipper du motstanden en slik ventil vil være?
Mvh Ketil somikkevilhaslikventil :D

Posted: 10 Nov 2007 15:39
by Andreas
Hadde ikke tenk på det med en trykk kontakt.
Bare holde inne til motor går, da sprutet tar over.
Prøver det først.

Bensintrykk

Posted: 12 Nov 2007 08:22
by Jens
Ikke tull da gutter.

KMS systemet primer automatisk.
Du bør sjekke bensinpumpen din og trykkregulatoren din.
Eventuelt om det er en dyse som ikke lukker.
I bensinpumpen er det en enveisventil. og trykkregulatoren skall holde igjenn i andre enden.
Prøv å finne feil før du lager masse fix. Det skall ikke være vanskelig å starte med KMS.

Posted: 12 Nov 2007 18:03
by Spitfire
Jeg viste ikke at dette systemet primet automatisk (selv om de fleste gjør vel det :roll: ) Kanskje det primer for kort tid?
Og tulle er noe jeg kan :D :D
Mvh Ketil

Styresystem

Posted: 13 Nov 2007 08:19
by Jens
Unskyld Ketil det var ikke meningen å være frekk. Den første linjen var ment som en spøk.

Jeg bare mener att det er bedre å prøve å finne feilen før man begynner å fikse de tingene som er i orden.
Forresten så tuller jeg vist jeg også for når jeg tenker meg om så har Andreas en ny bensinpumpe.
Da ville jeg først sjekket trykkregulatoren.

Jeg tror KMS systemet primer i 3 sekunder, det er mer enn nok for å fylle systemet med normal intern lekkasje.

Posted: 13 Nov 2007 22:48
by Andreas
Den pumpa holder nok ikke trykket. Har prøvd å blåse gjennom, og det er ingen motstand mot pumpe retning. Vanligvis er det vel en enveisventil montert rett etter utgangen på pumper? Dette er det ikke på denne.
Er den mercedes pumpa Lasse selger.

Er sant at KMSen primer ja. Men går det ann å endre Prime tid?
Hører at pumpa starter når jeg skrur på tenninga, men kun et par sekunder. Og dette fyller systemet, tar vel et sekund før det stabiliserer seg på innstilt trykk. Og ligger stabilt der intil pumpa stopper og trykket faller.

Og den bensintrykksregulatoren fungerer jo som normalt når pumpa går, men så fort pumpa stopper faler trykker raskt. Fungerer den ikke normalt hvis den holder stabilt trykk når pumpa og motoren går?

Styresystem

Posted: 14 Nov 2007 08:33
by Jens
Selv om trykkregulatoren åpner når riktig trykk er oppnått, er det ikke sikkert den holder tett når den er stengt.
Er det mulig å blokkere slangen før eller ette regulatoren? (For å se om trykket holder da?)

Det er en envegsventil i utgangen av pumpa, (Martin har sjekket de andre pumpene på Gasolin.)
Kann det ha vært smuss i tanken din som har lakt seg i envegsventilen?

Posted: 14 Nov 2007 18:48
by Andreas
Jeg skal sjekke bensintrykksregulatoren igjen.
Tviler at det er dritt i tanken, i sommer var tank, pumpe, slanger, rør, regulator, sprut, dyser, manometer og fuelrail nytt så er jo rart hvis det er noe med det.

Feilsøker videre...