Page 5 of 5

Posted: 24 Mar 2012 15:01
by Spitfire
Spit73 wrote:Spiten burde flytte seg med den motoriseringen. Effekt/vekt 1:1? Snart klar?? :lol:
spitfire`n blir stående ihvertfall helt til juletider uten at noe særlig skjer, har så mye husjobbing foran meg :shock:
Og Mini`n står først i køen for å ferdigstilles.
Mvh Ketil

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:16
by Spitfire
Image

Hei har ikke glemt av Spitfire'n min men Mini'n har tatt litt av. Den er snart ferdigstilt nå og Spit'n står da for tur endelig :roll:

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:17
by Spitfire
Image

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:27
by Spitfire
Image

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:29
by Spitfire

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:32
by Spitfire
Image

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:34
by Spitfire
Image

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:36
by Spitfire
Image

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 12:40
by Spitfire
Image

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Dec 2015 21:16
by sirkus karlsen
Her var det jaggu noen som hadde stått på. :D

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 17 Nov 2016 22:24
by Spitfire
Har lekt meg med Mini`n så vidt i sommer, vært på noen treff og vant på Norsk Mini Cooper Klubb sitt nordiske treff Nordens Fineste Mini det var skikkelig moro.
Men nå er det Spitfire som står for tur igjen, mange små og store ombygginger som står for tur, har gått opp litt på bredder på hjul. Det ble 10,5" X 13" bak og
8,5" X 13" foran og dette betyr en del jobb bak og foran :roll: Skal flytte bakre hjulhus litt opp og fylle på med litt mere skjermkant, ikke mye men litt.
Foran så må jeg bygge nye øvre og nedre bærearmer og også styrearmer for å få så mye sving som mulig.
Gulvet skal senkes til samme nivå som rammen slik at bilen blir helt flat under, må tenke litt aerodynamikk der også pga muligheten før noe høyere toppfart.
Har 2,88 utveksling bak og overgir i 5 og 6 gir med 0,86 i 5 gir og 0,78 i 6 gir.
Motoren snurrer i hvert fall 7000rpm og er vel så sterk at det går i de øvre regioner også.
Har Le Mans plastlokk som skal over frontlys, dette betyr å skjære vekk mye der lyktene er og få de lengre bak og ned. Ligner noe på førstegenerasjon E Type.
Stående pedalboks er vel meg i hende innen en uke, kjøpte WilWood sin.
Hele torpedoveggen må jeg bygge opp igjen siden det var enklere å fjerne alt når motoren skulle lirkes inn.
Alt fra tannstangen og opp til rattet må lages nytt og tenker litt på elektrisk servo der. Skal gjøre en del med velteburet for å få litt mere plass (er ganske trangt inni der).
Skal legge inn litt bilder etter hvert som noe skjer men blir vel bare småtteri før juletider.

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 16 Dec 2016 15:44
by vegar
Hvor har du handlet de lekre trompetene på weberne?? Jeg trenger slike kjenner jeg ;)


For øvrig for få som gjør slike ombygninger på gamle engelske biler. Det blir det lett for mye sixpence og bomberjakke for meg med bare orginale biler. Tommel opp :D :D

Re: Triumph Spitfire 4,0L 32V

Posted: 16 Dec 2016 17:37
by Spitfire
vegar wrote:Hvor har du handlet de lekre trompetene på weberne?? Jeg trenger slike kjenner jeg ;)


For øvrig for få som gjør slike ombygninger på gamle engelske biler. Det blir det lett for mye sixpence og bomberjakke for meg med bare orginale biler. Tommel opp :D :D
Lurer på om firmaet heter Swiftune.
Er glad i ombygget bil med stil selv jeg :D