Page 4 of 5
Posted: 08 Oct 2008 13:58
by Spitfire
Posted: 18 Dec 2008 23:14
by Spitfire
Julegave til Spitfire`n min
Aviaid reversedrevet tørrsump oljepumpe, skal monteres foran motoren og drives av veivakselen
Gleder meg til den kommer i hus
Mvh Ketil
Posted: 25 Feb 2009 21:04
by Spitfire
Og det fine med å kjøpe tørrsump-oljepumpe som skal monteres foran motoren + at man da glemmer at det skal være en tannstang der er at man må skjære ut nesten hele torpedoveggen og flytte motoren laaaaaaangt tilbake (har jo bare flyttet den ca 35 cm ifra før
) må flytte den slik at toppdekselet flukter med nedre del av frontrute (dvs lengre bak enn panseret er
)
HJÆÆÆÆÆLP dette lukter arbeid, slik jeg har sett det nå må jeg lage ny midtre del ramme, ny torpedovegg, ny trykkboks, bygge om girtunnel, nye motorfester, nye girkassefester, mellomaksel, giroverføring, fjerne varmeapparat og vifte, lakkere om mye av karosseriet og sikkert mange andre ting også
Mvh Ketil somharlittproblemermedåfinneutnårmanengangskalbliferdigogfåkjørtsegenheidundrandeturmedbilenpåenellerannenbane
Men i like godt humør
Posted: 25 Feb 2009 21:27
by larsvegas
hørtes ut som mye jobb for en oljepumpe! finnes det ikke andre løsninger
som er lettere, eller er det derfor du kjøpte pumpa?
liker å gjøre det vanskelig tenker jeg...
Posted: 25 Feb 2009 21:36
by Spitfire
larsvegas wrote:
hørtes ut som mye jobb for en oljepumpe! finnes det ikke andre løsninger
som er lettere, eller er det derfor du kjøpte pumpa?
liker å gjøre det vanskelig tenker jeg...
Tenkte dette, har ikke plass ved siden av motoren, men foran er det jo masssssssssse plass
Var ikke det gitt, men er man så dum at man kjøper revers drevet oljepumpe uten å måle så får man straffe seg selv mye
Får mye vekt bakover i bilen da
Alt er ikke negativt
Mvh Ketil somtydeligvislikerågådenlengstevanskeligsteveien
Posted: 05 Mar 2009 08:58
by Spitfire
Har nå delt 6 trinnskassen min pga den har fast clutchus som passer på BMW båtmotor og skal sveise om det og få laget en plate så jeg kan montere et RS2000 clutchus i alu, men enkelt ble det ikke der heller
Det viser seg at det RS clutchuset er for dypt og må sveises om også
Har så mye moro foran meg at du vil ikke tro det
Tar det hele som en utfordring, må jo bare det da
Mvh Ketil
Posted: 02 Apr 2009 18:37
by Spitfire
Kjøpte meg en 3 gallon oljetank
Posted: 02 Apr 2009 18:39
by Spitfire
Torpedoveggen måtte vike
Posted: 23 Apr 2009 20:38
by Spitfire
Carbon oljeåndetank x Nascardel
Posted: 23 Apr 2009 20:40
by Spitfire
Måtte jo prøvemontere med strikker og plankebiter
Posted: 29 Apr 2009 15:45
by Spitfire
Kom Samcoslanger idag
3" og 4" til Turbo rørene
Posted: 29 Apr 2009 19:01
by Spitfire
Minstejenta mi fant ut at Samcosiliconslanger er fine som tøffler og leker
Posted: 27 May 2009 17:00
by Spitfire
Fått sveiset på til koblinger på tørrsumpoljebeholder og toppdeksel
Posted: 23 Mar 2012 07:57
by Spitfire
Oppdateringer.
1 ryggoperasjon unnagjort og 4 sylindret motor solgt.
32V 4,0L båtmotor står i garasjen istedet for 4ern.
Supercharger kjøpt til V8ern.
Turbosettet går til Transit`n som har fått 24V 2,9L Cosworth.
Spitfire`n står lagret til Mini`n min er ferdig og kjellergarasjen er ferdig.
Så skjer ingenting med Spitfire`n på en god stund.
Ja Mini er handlet, her er det 1275cc motor og 10" hjul.
1972 modell, karosseriet er snart klar til sandblåsing.
Mvh Ketil
Posted: 24 Mar 2012 14:24
by Spit73
Spiten burde flytte seg med den motoriseringen. Effekt/vekt 1:1? Snart klar??