Page 3 of 5
Posted: 23 Feb 2008 14:27
by Spitfire
Oppdatering
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret ) er 4 ukers leveringstid kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe
Mvh Ketil
Posted: 23 Feb 2008 17:48
by garage15
Spitfire wrote:Oppdatering
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret ) er 4 ukers leveringstid kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe
Mvh Ketil
Skal du ha bare uniball?? Fikk et tips av en hvis du skal bruke denne på gata. Bruk poyforinger i et av leddene. Dette hindrer metalloverføringslyd helt opp i rattet......
Men det er jo litt tøft og da.......
Du er min losjehelt!!
Posted: 23 Feb 2008 20:27
by Spitfire
garage15 wrote:Spitfire wrote:Oppdatering
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret ) er 4 ukers leveringstid kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe
Mvh Ketil
Skal du ha bare uniball?? Fikk et tips av en hvis du skal bruke denne på gata. Bruk poyforinger i et av leddene. Dette hindrer metalloverføringslyd helt opp i rattet......
Men det er jo litt tøft og da.......
Du er min losjehelt!!
Bilen er nok forbi stadiet å være forsiktig slik at man ikke får metalloverføringslyd
Bakakselen er skrudd rett i rammen og har nålelager som foringer, stabstaget har aluforing, festene til styringen er i alu og rattstamme har fått fjernet det fine gummikrysset også
Så om det blir uniball i forstillingen så blir det nok ikke noe særlig forskjell tror jeg
Har litt gummi i motorfester og girkasse da
World Cup escortgreier der
Ketil
Posted: 24 Feb 2008 09:10
by garage15
Selsagt er dette en potent racer. Den er jo britisk.
Gleder meg til og se nærmere på denne i sommer. Og med losjesticker....... Hærlig!!
Posted: 24 Feb 2008 10:56
by Spitfire
garage15 wrote:Selsagt er dette en potent racer. Den er jo britisk.
Gleder meg til og se nærmere på denne i sommer. Og med losjesticker....... Hærlig!!
Blir et byggeår 2008
MYYYYYYYE som skal gjøres og litt pesetas går det vel også.
Men losjestickeren er allerede på plass
Skal prøve å være flinkere med oppdateringer fremover + noen bilder også når det er noe å vise frem.
Ketil
Posted: 17 Mar 2008 19:50
by Spitfire
Oppdateringer
Uniballs er i hus og bærearmer er litt forbi planleggingspartiet.
Venter fortsatt påde nye 15" felgene mine.
Alle løse deler på Jaguarbakakslingen er tatt av og glassblåst, klar til levering til elforsinking.
Dørlåser, grafer, hengsler, braketter,skruer osv er glassblåst og klar til elforsinking.
Kjøpt en liten haug med unf flykvalitet muttre til forstillingen.
Kjøpt indre felgbaner foran og yttre bak til de tredelte 13" felgene mine.
Glassfibersparklet indre hjulbuer foran på glassfiberfronten min slik at jeg får en jevn overflate før jeg legger et lag matte med glassfiber der.
Ketil
Posted: 12 Apr 2008 11:10
by Spitfire
Litt bilder av upright med caliper og uniballedd.
Og litt elsinkede deler til jaguarbakaksel og div annet småtteri.
På racefelgene blir det bak 2,5" ytterbane bak
Bildene ble litt store men det får gå
Tatt de med mobiltlf.
Ketil
Posted: 21 Apr 2008 21:04
by Spitfire
Ny oljekjøler til bilen
Brukt Nascar kjøler
Skulle klare jobben den der, er ca 76 cm bred og 12 cm tykk og høy.
Har AN/Jic-12 gjenger.
Har bestillt brukt Nascar radiator og filterflytter også.
Venter i spenning på delene.
Ketil
Posted: 17 May 2008 21:10
by Spitfire
Nye felger ENDELIG
Bare hull i midten jo
Nascar oljefilterflytter med "kuleventil" for å bestemme mengde olje som skal om kjøleren, å så lite å søtt
Ketil
Posted: 17 May 2008 21:35
by garage15
For noen frekke felger.....Gleder meg og se disse på briten!!
Posted: 18 May 2008 13:51
by twincam
hvis du høyre klikker på bildene dine og åpner de i paint, da er det enkelt å foandre størrelsen på de
Posted: 30 Sep 2008 17:54
by Spitfire
Fikk idag
Turbonetics GTK 500
Forrige uke Tial 41 mm Wastegate
I morgen Rustfribøyer og rør til eksosmanifold
Posted: 02 Oct 2008 16:39
by Spitfire
Posted: 07 Oct 2008 19:56
by Spitfire
Fikk pakker idag også
Svinghjul med "window slots", alu Justerbart kamdrev, aludrev til drivingen oljepumpe "fordeler", treplate Tiltonclutch, mye stålomspunnet slange AN-12 + mange koblinger AN-12 En fremragende dag
Ketil
Posted: 08 Oct 2008 13:55
by Spitfire
[/img]