Page 83 of 87
#34 Krysset.
Posted: 27 Jun 2015 17:57
by Jens
Vinduspusser, lykter og taue kroker på plass.
#34 Krysset.
Posted: 11 Jul 2015 17:14
by Jens
Har bygd om bur festene etter de nye reglene og kladdet på litt maling.
Montert håndbrekk og propventil.
Stuss for slangen til luftfilteret med netting.
Og så litt netting på det andre luftinntaket.
#34 Krysset.
Posted: 15 Jul 2015 20:50
by Jens
Tanken ferdig med alle tilkoblinger, lokk, skum og fastmontert.
Re: Jens Hagens garasje
Posted: 19 Jul 2015 19:37
by Jens
Har bestemt meg for å prøve å bruke den originale pedalboksen. Så jeg har kjøpt nye hovedsylindere til
brems og clutch.
Har laget festeplate for bremsevæske beholderne. Må fikse litt på pedalene og lage stag til dem også.
#34 Krysset.
Posted: 26 Jul 2015 16:00
by Jens
Stagene ferdige.
Og montert på pedalboksen.
Re: #34 Krysset.
Posted: 07 Aug 2015 22:08
by Jens
Jeg skall heller bruke den originale 16v Abarth toppen. Så da må jeg finne på en grei måte å drive oljepumpen fra det venstre drevet her (Eksoskammen).
Medbringer laget av en kraftpipe.
Medbringeren montert på oljepumpen.
#34 Krysset.
Posted: 09 Aug 2015 19:05
by Jens
Nytt lokk til enden av kamakselhuset påbegynt.
#34 Krysset.
Posted: 11 Aug 2015 17:55
by Jens
#34 Krysset.
Posted: 12 Aug 2015 18:19
by Jens
#34 Krysset.
Posted: 21 Aug 2015 19:45
by Jens
Fikk den nye turboen i går.
Re: Jens Hagens garasje
Posted: 28 Aug 2015 00:18
by Abarthnorway
Heia Jens:-)
Du er rett ut sagt ekkelt og uforskammet nøyaktig og flink.
Regelrett litt irriterende!!
Som hobbymekaniker får man jo angst av tråden din......denne bilen blir umulig å klå - det er jeg temmelig sikker på
Stå på!!!!
Re: Jens Hagens garasje
Posted: 30 Aug 2015 18:33
by Jens
Takk for de ordene Remi.
Men jeg tror nok det kommer mange heftige biler i klasse 1 til neste år som kan gå riktig fort.
Jeg tror i alle fall jeg får det riktig morsomt med den lille motoren min.
Men nå må jeg endre litt på planene igjen. Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Re: Jens Hagens garasje
Posted: 30 Aug 2015 22:46
by Abarthnorway
Jens wrote:Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Kan hende jeg ikke har fulgt med tilstrekkelig i byggetråden.....men kan du ikke flytte turboen istedet??
Re: Jens Hagens garasje
Posted: 01 Sep 2015 16:48
by Jens
Abarthnorway wrote:Jens wrote:Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Kan hende jeg ikke har fulgt med tilstrekkelig i byggetråden.....men kan du ikke flytte turboen istedet??
Det er ikke så enkelt å flytte turboen. Ikke så viktig for meg med maks effekt, men god kjørbarhet.
Og da er det viktig å ha så kort veg som mulig fra eksosventil til turbin. Så da må turboen sitte rett utenfor
eksoskanalene.
Re: #34 Krysset.
Posted: 05 Sep 2015 18:19
by Jens
Jens wrote:
Forberedelser for å bygge eksos manifold.
Nå har jeg endelig fått tak i alle delene så jeg kan gjøre ett nytt forsøk på å lage eksosmanifold.
Men nå med en annen topp og en annen turbo.