Øystein sin A112 og andre Skjitbila!
Posted: 17 Jan 2015 20:47
Heisann!
Dette virker som et forum hvor det finnes mye kompetanse og kunnskap, håper jeg kan bidra og ikke minst plukke opp mer av det andre kan og vet
Mitt fagfelt er karosseri, fagbrev som oppretter og er nå verksmester på Svinsås Auto Melhus.
Holder til på Melhus, rett utenfor Trondheim og har drevet med Fiat og Lancia noen år nå.
Stoltheten er nok Lancia'n, en Delta Evo som det har blitt noen timer på.
Det har vært rolig med bil den siste tia pga husbygging og barn, men fikk ett spark bak til og hente en a112 nå før jul.
Bilen dukka opp få ei kjøp/salg side på facebook som en Abarth til høystbydende, men fikk den for vrakpant etter at ingen henta den. Viste seg når jeg fikk sett på papirer at det er en elegant som har 1050 motor, så ikke en original bil mao.
Tanken var og hente den og ta det som var brukbart til et 600 prosjekt jeg har, siden den ikke sto så langt unna. Bilen var helt ufattelig stygg, malt med kost flere ganger, og halvparten flasset av.
Datsunstoler med biltema setetrekk og Harley Davidson ullteppe som taktrekk (!) rundt ett ettermontert soltak som ikke er direkte tett.
Tok bilen på bukk en kveld og konstaterte at den ikke var like dårlig som den var stygg, så jeg har egentlig bestemt meg for og få den på skilt med enkle grep og bygge det jeg vil kalle for en cafe racer. Det begrepet burde ikke være forbeholdt Mc mener jeg
Så flares og skilt fra lator er på tur i posten, må gjøre litt for og heve inntrykket.
Planen har etterhvert blitt:
Fender flares og senk
Felger seff, tror 13x7 med ca et0 blir riktig, men her trenger jeg råd fra de som vet!
To Omp stoler jeg allerede har, og sparco 4 punkt. Kanskje ett halvbur etterhvert.
Og det er meningen og gjøre ting så enkelt og rimelig som mulig.
Bilen er allerede strippa for alt innvendig inkludert asfaltmatter, kun dash igjenn.
Så ser det også ut som om den får enn kjapp runde med lakk, den er jo så fæl etter at jeg steama den med høytrykk at jeg vil ikke bli sett i den...
Dette virker som et forum hvor det finnes mye kompetanse og kunnskap, håper jeg kan bidra og ikke minst plukke opp mer av det andre kan og vet
Mitt fagfelt er karosseri, fagbrev som oppretter og er nå verksmester på Svinsås Auto Melhus.
Holder til på Melhus, rett utenfor Trondheim og har drevet med Fiat og Lancia noen år nå.
Stoltheten er nok Lancia'n, en Delta Evo som det har blitt noen timer på.
Det har vært rolig med bil den siste tia pga husbygging og barn, men fikk ett spark bak til og hente en a112 nå før jul.
Bilen dukka opp få ei kjøp/salg side på facebook som en Abarth til høystbydende, men fikk den for vrakpant etter at ingen henta den. Viste seg når jeg fikk sett på papirer at det er en elegant som har 1050 motor, så ikke en original bil mao.
Tanken var og hente den og ta det som var brukbart til et 600 prosjekt jeg har, siden den ikke sto så langt unna. Bilen var helt ufattelig stygg, malt med kost flere ganger, og halvparten flasset av.
Datsunstoler med biltema setetrekk og Harley Davidson ullteppe som taktrekk (!) rundt ett ettermontert soltak som ikke er direkte tett.
Tok bilen på bukk en kveld og konstaterte at den ikke var like dårlig som den var stygg, så jeg har egentlig bestemt meg for og få den på skilt med enkle grep og bygge det jeg vil kalle for en cafe racer. Det begrepet burde ikke være forbeholdt Mc mener jeg
Så flares og skilt fra lator er på tur i posten, må gjøre litt for og heve inntrykket.
Planen har etterhvert blitt:
Fender flares og senk
Felger seff, tror 13x7 med ca et0 blir riktig, men her trenger jeg råd fra de som vet!
To Omp stoler jeg allerede har, og sparco 4 punkt. Kanskje ett halvbur etterhvert.
Og det er meningen og gjøre ting så enkelt og rimelig som mulig.
Bilen er allerede strippa for alt innvendig inkludert asfaltmatter, kun dash igjenn.
Så ser det også ut som om den får enn kjapp runde med lakk, den er jo så fæl etter at jeg steama den med høytrykk at jeg vil ikke bli sett i den...