Page 1 of 1

Lampredi vs. Lampredi

Posted: 16 Sep 2014 11:11
by JEJ
Noen som vet om selve blokka på 1050 brassemotoren i 127 er utvendig lik "vanlig" Lampredi?
Mao, passer girkasser og motorfester sånn ca om hverandre....?

JE

Re: Lampredi vs. Lampredi

Posted: 24 Sep 2014 07:41
by gopp
JEJ wrote:Noen som vet om selve blokka på 1050 brassemotoren i 127 er utvendig lik "vanlig" Lampredi?
Mao, passer girkasser og motorfester sånn ca om hverandre....?

JE
Det er jeg ganske sikker på at den ikke gjør Jon-Even. Mener girboksen er lik som på støtstangmotorene og tidlig Panda/Y10 med FIRE, men at sprengkåpa er anderledes. På bilene med f.eks. 1300 Lampredi (som i 128/Ritmo) er det andre og større kasser.

Re: Lampredi vs. Lampredi

Posted: 24 Sep 2014 08:35
by Scuderia Toten
gopp wrote:
JEJ wrote:Noen som vet om selve blokka på 1050 brassemotoren i 127 er utvendig lik "vanlig" Lampredi?
Mao, passer girkasser og motorfester sånn ca om hverandre....?

JE
Det er jeg ganske sikker på at den ikke gjør Jon-Even. Mener girboksen er lik som på støtstangmotorene og tidlig Panda/Y10 med FIRE, men at sprengkåpa er anderledes. På bilene med f.eks. 1300 Lampredi (som i 128/Ritmo) er det andre og større kasser.

Kan bekrete dette JEJ. Jeg har nå fått audiens hos den bilen vi har omtalt på mail tidligere. Lampredi Brassene er smalere en Lampredi Lamprediene, de har også en "kortere" geakasse med andre innfestinger enn de som står i 128.

Midlertidig konklusjon fra min side er at en Lampredi Lampredi blokk ikke går i en 12-7 uten store mods i karosseri og drivakslinger, selv med en 12-7 gearkasse siden du der må inn med en adapterplate.

Arve