Advarsel mot useriøs ebay-selger!

Ting som egentlig ikke er relevant, men som du gjerne vil få lagt av deg (vanlig drittkasting = her, men vis folkeskikk)

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
Italofil
Syltapp
Posts: 26
Joined: 24 Sep 2009 23:14
Location: Oslo

Advarsel mot useriøs ebay-selger!

#1 Post by Italofil » 10 Sep 2014 02:19

Grunnet norske forhandleres overprising av deler har jeg de siste årene kjøpt deler fra Tyskland og England til svært hyggelige priser, og det har stort sett gått knirkefritt og bra. Delene er også stort sett samme merke som de man får her i landet til flere ganger prisen.

Dessverre valgte jeg å prøve en engelsk forhandler jeg ikke hadde prøvd før for å kjøpe deler til min Coupe Fiat 16v Turbo for snart et år siden. Varer bestilt for over NOK 2000,-, og jeg ventet nesten en måned fram til jul før jeg etterlyste varene. Fikk da beskjed om at de ventet på et lager til balanseakselreim-settet, men at alt skulle sendes et par dager senere. I begynnelsen av januar etterlyste jeg varene igjen, uten å få svar. Fortsatte å etterlyse varene, og fikk svar i slutten av januar der de ba om tålmodighet og at de skulle sjekke saken og gi meg beskjed "etter helgen". Intet svar kom, og jeg fortsatte å purre dem. På denne tiden hadde allerede Paypals "money-back"-garanti gått ut (varer bare et visst antall dager), så jeg kunne ikke få hjelp av dem heller. Jeg fortsatte sporadisk å etterlyse varene, for det meste uten å få svar i det hele tatt, og en gang med samme svar som sist.

I vår ga jeg dem beskjed om at jeg la ut advarsler mot firmaet deres på ulike forum, og gjorde også dette på fccuk.org, fiatforum.com og andre. Resultatet var at noen av karene i fccuk, som bor i nærheten av denne forhandleren, tok kontakt med han. Jeg ble da kontaktet av forhandleren igjen, som lovte å sende de delene han fikk tak i så snart som mulig. Dette gjorde han også, og jeg mottok ca halve bestillingen etter litt tid.

Etter dette har det dessverre atter en gang blitt stille fra forhandlerens side, selv med gjentatte forsøk på kontakt fra meg. Jeg kan derfor bare advare mot all handel med ebay-selgeren som kaller seg "The Motorist Warehouse" og "A2Z Motor Spares Dewsbury", og visstnok også andre alias-navn. Handel med dette foretaket er tydeligvis rent sjansepill, og de behandler kunder respektløst og arrogant.

STAY AWAY FROM "THE MOTORIST WAREHOUSE"/A2Z DEWSBURY!

Atle.
Fiat 124 Sport Coupe 1969
Fiat Coupe 2,0 16v Turbo 1995
(Fiat Brava 1,4 12v 1996 som ikke går)
(Citroën Xsara Picasso 2,0 HDi 2001: Familiebilen)

Post Reply