Nielsen Garage
Posted: 20 May 2014 20:09
14. Januar 2014 var en tung dag!
10 års arbeide med å restaurere og bygge om min MGB GT mk1 til Ford Zetec motor, Sierra 5-trinns girkasse, 4-link bakhjulsoppheng med mer forsvant på ca 8 minutter.
Etter ett par måneder i traume og forbannelse av Tryg som ikke dekket noen ting måtte såret plastres og lindrende medisin inntas.
Bakerst inne i hjernebarken ble det hentet ut ett mine om en spesiell liten bil med en bare litt større båtmotor plukket frem. Etter litt googlefoo ble den passive finn-annonsen funnet og en e-post sendt. En dag gikk, to dager gikk, en uke gikk også - svar!
Bilen var gitt bort til sønnen som forskudd på arv, men kanskje bare kanskje var sønnen villig til å selge. Ett telefonnummer ble oppgitt. Sjelvende ble nummeret slått;
"Hallo?"
"Jo jeg fikk nummeret av faren din det gjelder bilen du arvet av ham"
"Er bilen til salgs fremdeles?"
"Kanskje det ja?"
"Hvor mye?"
"Såpass ja, det er jo en del mer enn det den var annonsert for"
"Er en nederlender interessert sier du?"
"Ok, kan jeg sende fattern til å se på bilen?"
"Da tar fattern kontakt"
Kjapp telefon til opphavet. Kunne du? Flott, fikser du det direkte? Da hører jeg fra deg.
Så gikk ukene, ingen dato for å se på bilen ble funnet. Purringer, grubling, pengetelling, nå må det da skje noe snart.
"Så flott, ringer du meg etterpå da?"
"Supert"
32min etter avtalt visning
"Den er så bra ja! Ha det"
"Hei er det selger?"
"Jeg tar den, henter den i morgen. Kjører jeg nå er jeg fremme om 8 timer"
"Sees i morgen"
20 timer etterpå i ett lagerlokale ett stykke inne i de Østfoldske skoger.
Flere uker etterpå og 50mil nordover
Jeg er blitt eier av en 1967 TVR Vixen båtmotor - visstnok fabrikkens egen prototype.
Nå begynner historien for alvor