Page 3 of 5
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 03 May 2015 19:02
by Mr.Dreng
Takker
Remi: Døra er alltid åpen her:) Velkommen !
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 18 Jun 2015 23:53
by Abarthnorway
Må ned å sjekke Pertronix/MSD etc ila sommeren!
Bra du holder ting gående - fantastiske biler du leker med
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 22 Jun 2015 11:54
by Mr.Dreng
Bare å komme det
Ja er morsomme småtasser dette ..
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 29 Jun 2015 16:09
by Mr.Dreng
Fått puslet litt med A112 i det siste, samt EU godkjent tolv-sjun. Gikk rett igjennom etter å ha montert inn 5 speeds kasse.
Har samtidig hjulpet kamerat Hansen med motor bytte i hans Fiat 850 Sport Coupe.
Der har vi snudd retningen på en 1050 Abarth motor slik at det passer i 850. ( Motor i 850 går feil vei etc etc.)
Hvis andre har tenkt å gjøre samme jobb så er det ikke "bare" å snu retningen på veiva med drevsats.
Da går nemlig kammen i veiva!! Vi måtte sende kammen til omsliping samt "skråslipe" litt på 3 av knastene på kammen.
Det ble utført av KM Cams som forøvrig var veldig hjelpsomme og skjønte problemet. De kan anbefales!
Hullet i veiva på 1050 motoren måtte så borres opp slik at foringen til akslen på girkassa skulle passe.
Akslen på girkassa måtte kappes ca. 15mm da den viste seg å være for lang...
Men etter mye plunder og heft så fikk vi den sammen og jammen meg er det blitt en liten rakket med 1050 Abarth motor, kort eksos og med 290graders kam med bra løft
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 29 Jun 2015 21:29
by sirkus karlsen
FOOOOK den A112'en der er så skamlekker
Gøy at Hr Hansen har fått orden på sakene. Er det ikke på tide at han starter en egen garasjtråd
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 30 Jun 2015 07:12
by Mr.Dreng
Hansen er registrert bruker her, skal få han til å "få ut den berømte finger`n"
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 01 Jul 2015 12:01
by Mr.Dreng
Hadde i går besøk av selveste sirkus direktøren som luftet meg i sin flott 124 og han fikk selv en luftetur i Hansen`s 850 SC.
Det skal legges til at draget i 124`n var av det bedre slaget. Vi nevner ingen hastigheter da det kan være fellende bevis i en eventuell rettslig sak..
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 01 Jul 2015 19:54
by Abarthnorway
Så sirkuset har bedrevet industrispionasje på hekkmotorligaen og støtstangmafiaen....har vel noen svinaktige planer selv nå tenker jeg....
Blei det snurr på 850'en til slutt?? - bilder og oppsett ser jo svært lovende ut!!!
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 01 Jul 2015 22:48
by sirkus karlsen
Om det blei snurr???
Jeg kan bekrefte at denne 850 sport coupe'en med 1050 abarthmotor er noe ganske annet enn de 850 sport coupe'ene jeg har hatt. Hadde aldri trodd at en 300 graders kam i en støtstangmotor kunne være så fleksibel. Rett og slett morro
Hvorfor bygde jeg 903 og ikke 1050 til 600'en min.... Noen som kan minne meg på det, for jeg klarer ikke å komme på en eneste grunn lenger
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 02 Jul 2015 11:49
by Abarthnorway
sirkus karlsen wrote:Om det blei snurr???
Jeg kan bekrefte at denne 850 sport coupe'en med 1050 abarthmotor er noe ganske annet enn de 850 sport coupe'ene jeg har hatt. Hadde aldri trodd at en 300 graders kam i en støtstangmotor kunne være så fleksibel. Rett og slett morro
Hvorfor bygde jeg 903 og ikke 1050 ti l600'en min.... Noen som kan minne meg på det, for jeg klarer ikke å komme på en eneste grunn lenger
Gøy gøy!! Bra at det ordnet seg
Angående 903 så er vel det allerede i overkant for den 600'en - husker noe sånn som "handle på butikken" etc......
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 09 Jul 2015 08:27
by Mr.Dreng
Jeg gir det 3 år så er 600n til Sirkus en fullspekket 1000 TCR kopi med PBS topplokk og alt det innebærer
Flott bil å kjøre til butikken med det da
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 09 Jul 2015 09:58
by Abarthnorway
Mr.Dreng wrote:Jeg gir det 3 år så er 600n til Sirkus en fullspekket 1000 TCR kopi med PBS topplokk og alt det innebærer
Flott bil å kjøre til butikken med det da
Yup
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 11 Aug 2015 10:17
by Mr.Dreng
Da har det jaggu meg kommet et nytt familiemedlem. Denne gangen en Autobianchi Bianchina Berlina
Stått på låve i 35år og selv om det er en del skavanker er det lite rust.
Gulvet er så godt som strøkent! Til en italiener fra 60 tallet å være.
Dessverre er den rulle mala oransje, mens originalfargen er grå med hvitt tak.
Motor: 2 sylindra som i Fiat 500 med 17 HK.
Blir nok å montere 126 motor og gir samt 126 bremser.
Skal bli slik den var originalt:
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 11 Aug 2015 10:41
by sirkus karlsen
Ha ha dette er kult!
hva med en motorsykkelmotor....
Re: Dreng`s furtebu
Posted: 11 Aug 2015 10:56
by Mr.Dreng
Tror det finnes 4 stk i Norge så denne beholdes nokså original
Litt senk og tøffe felger er jo et must