Har testet denne typen - fungerer alldeles utmerket.
I motsetning til normale DCOE manifold har denne 2 løp (det bør følge med en splitter som limes inn i innsugskanalen) som gjør at toppen går fra en 5 porter til 6 porter..... krever dog litt fresing på toppen. Var faktisk en utrolig forskjell i forhold til standard forgasser og innsug.....
Problemet med de vanlige innsugene som suger begge forgasserløpene gjennom samme hull er at lufthastigheten blir veldig lav gjennom halsringene - og disse må ofte reduseres til langt ned på 20mm tallet for at motoren skal respondere.
Med dette manifoldet fungerte 30 mm (tror jeg det var) halsring perfekt på ellers std Abarthmotor, med god effektøkning fra midtregister og en ekstremt merkbar økning på toppturtall - moro var det!
Anbefales!
http://www.ebay.co.uk/itm/Autobianchi-A ... 5d3faeaa91
Ebay - støtstang sjeldent DCOE innsugsmanifold....
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
Ebay - støtstang sjeldent DCOE innsugsmanifold....
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82