Selges - X1/9 1300 race prosjekt

Hvis du skal kjøpe, selge, bytte, gi bort eller lure bort . Legg det ut her

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Selges - X1/9 1300 race prosjekt

#1 Post by gopp » 14 Feb 2013 10:07

Jeg innser at jeg nok en gang har fått flere biler enn sunt er, og noen må ut.....

I 2007 importerte jeg en X1/9 som var tiltenkt min ene datter. Den er demontert og påbegynt for banebruk. Den er forberedt for å kunne bruke en Fiat 2.0 16v turbo (Integrale, Coupé, osv.), så det er modifisert brannvegg og vegg mot bagasjerom. Dempertoppene har fått spor for å kunne justere camber og gulvet er byttet ut med nye plater. Rust er det lite av, og det verste er synlig på det ene bildet av hjulbuen på venstre bak. Bilen er helt skrapt ned for understellsmasse og syregrunnet. Bærearmene foran er modifisert til å bruke et lager, og ikke foring inne. Bilen står på et stativ som gjør at den kan lagres på høykant, og det er slik den nå står på min låve. Dette følger med bilen.

Jeg vurderer det dit hen at det er mye jobb å få dette tilbake til en originalbil, men den er perfekt for racing eller som en gateracer. Det kan være at det må gjøres noen grep for å få den godkjent i Corsa Italiana, men det har tidligere ikke vært krav om at f.eks. innerskjermer skal være tro kopi av det som er originalt, så i en dialog med Teknisk vil nok denne bilen bli ønsket velkommen til serien.

Ut over det som synes på bildene finnes det endel deler som kan følge med, alt etter pris. Jeg har forskjermen som er demontert, og jeg har to dører, motorlokk, bagasjelokk og panser. Dørene og motorlokket er noe rustne, men fiksbare. Ellers finnes det noen fjærbein, og bakstilling. Motor og gir har jeg ikke, men trolig noen baklamper og vippelys (må sjekkes).

Jeg har betalt MVA. på bilen og har tollkortet for dette.

Bror har også et komplett Dallara kit som er tilsalgs. Det består av øvre og nedre front (uten vippelys), forskjermer, panser (med utsparring til hull) komplette dører, bakskjermer, bagasjelokk og vinge. Alt er i glassfiber. Dette karosseriet sammen med et slikt kit hadde vært en perfekt Corsavogn.

Min datter har fått en annen X1/9 1300, også den i deler, men enklere å få tilbake til originalstand.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Pris? Si det? Det kommer an på hva som skal følge med. Kom med et bud på bilen og ett på Dallarakit, så blir det vurdert. Det er enklest å få tak i meg på epost marius@sorteberg.no
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#2 Post by gopp » 10 Mar 2013 18:59

Sånn kan den se ut:
Image

Etter å ha tenkt meg om litt ønsker jeg kr. 9.000 for karosseri med papirer og det som nå henger på. Pris på Dallara-kit må bror vurdere, men med dørene er det trolig omtrent 9.000,- det også.

Disse bilene ruster friskt, så her kan man spare mange timer med plateknekking og sveising.

Det er mulig å se bilen på lageret, og om et par uker kan vi også få den ut.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

Post Reply