Page 1 of 2

Gard Af Porsgrunds vognskjul

Posted: 13 Aug 2012 15:44
by Gard Af Porsgrund
Min 1973 Alfa Romeo (Altformye Problemo, som en kollega (R.I.P) kalte det) 2000 GTV. Liker´n jeg da.

Image

Image

Image

Posted: 13 Aug 2012 15:47
by Spit73
Hvor er bildet? Adressen må ende på .jpg

Posted: 13 Aug 2012 15:48
by Gard Af Porsgrund
Veldig utålmodig da! ;)
Klomset litt bare.. Er der nå :)

Posted: 13 Aug 2012 15:49
by Spit73
Der var de!!! Nammenammenam.

Posted: 13 Aug 2012 15:50
by Gard Af Porsgrund
Takk for det! :D

Posted: 13 Aug 2012 21:25
by clubMan
Dette var en knall losjebil :wink:

Posted: 17 Aug 2012 22:45
by martini gasolini
Velkommen Gard!

Fine Bertoner er det ikke for mange av i losjen!
Hold oss gjerne oppdatert på motorbytte.
(er det sant at du skal sette inn Fiat tc motor;)

Martini Gasolini

Posted: 18 Aug 2012 11:47
by Gard Af Porsgrund
Takk, Martin og Clubman! :)

Haha, Martin! Hvis Karlsen skal selge sin, så hadde vel den kunne passet greit ;)

Men jeg holder på å sjekke litt rundt kammer og høykomp.stempler nå... Den gamle motoren viser seg vel etterhvert å være et bedre utgangspunkt for trimming, men som Iversen sier; alt kan trimmes! Så det blir vel ei råd med det au!

Gard

Posted: 18 Aug 2012 21:47
by sirkus karlsen
Hei Gard og velkommen med vognskjul!!!

Enkelte Bertoner er mer riktig enn andre...
Dette er definitivt en av de riktige!
En riktig så flott vogn du har altså, passe mengde stickers. Mange nok til at den blir litt rampete, og få nok til å beholde litt "klasse" og ikke bli jånny :D
sirkusmotoren blir i siljan :twisted:
småsinte alfamotorer kan vel bygges :idea:
Kjør på med motorbygge Gard, det er både interessant og lærerikt og ikke minst gøy

Posted: 19 Aug 2012 12:37
by Gard Af Porsgrund
Hei og takk for skryt, Kristian! ;)
Er ganske fornøyd med stuket på Bertonen nå egentlig, så nå mangler bare det lille ekstra under huven! Blir nok en trimming før jeg putter motoren i bilen og jeg bare ta et valg om hvor langt jeg vil ta det.
Kammer og stempler er relativt rimelig og gir kjapt 150-160 hk, jeg vil nok si det langt på vei er helt akseptabelt, selv om mer er morsommere. Men derfra og oppover koster hingstene mye mer etter hva jeg har hørt. Nord-motorene er visst ikke de letteste å trimme mye uten turbo...
Må lage meg et budsjett og snakke med folk med peil, så får vi se ;)

Me sjåast plutseleg!

Posted: 19 Aug 2012 17:38
by Spit73
Ikke glem lyden, Gard. Meget viktig. Lyden av to sultne Webere, f.eks. Likeså lyden fra et minimalt eksosanlegg.

Posted: 19 Aug 2012 17:47
by Gard Af Porsgrund
Glemmer ikke lyden vettu! :) Har Dellorto 40er med Constant radius ram pipes og luftfilter fra Pipercross, og denne eksosen: http://www.alfaholics.com/2010/07/alfah ... haust-160/
Så lyden er der allerede egentlig ;)

Posted: 19 Aug 2012 18:12
by Spit73
Hmmm. Svært likt det som jeg har på Spitten. Og nå er det tett også!! :lol:

Image

Posted: 20 Aug 2012 10:47
by Gard Af Porsgrund
Haha!! Har du sett/hørt meg nå eller? :lol: Fått en liten ekstralyd der gitt!!

rattar

Posted: 14 Feb 2013 01:12
by martini gasolini