Syntes mange Losjebrødre bør vaske munnen sin med såpe.

Ting som egentlig ikke er relevant, men som du gjerne vil få lagt av deg (vanlig drittkasting = her, men vis folkeskikk)

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

Syntes mange Losjebrødre bør vaske munnen sin med såpe.

#1 Post by garage15 » 02 Jun 2012 21:02

http://www.tv2.no/underholdning/broom/a ... 86476.html

Broom komenterer. !!



Trenger en egen tråd dette bilsalget.


Min gode Allegro (Bertone ta deg en bolle) er nå solgt. Jeg fikk til det kjedsommelige høre hvor dårlig og ukurant denne var og at den ikke var mulig og bli kvitt for en slump penger.
Husk.
Bilen seksdoblet seg i verdi for meg på 2 år.
Jeg vil nå bli saksøkt av en selger som mener han hadde krav på denne da jeg hadde lovet at han skulle kjøpe den. Selv om Nøstehode av en Bergenser betalte 3 dager senere en avtalt. Bilen har fått et trygt hjem her i Grenland og vil bli vidreført i god losjestuk.
Broom genierklerer bil, annonse og Selger. he he.

Britisk bil er bedre en varme hveteboller en dag i skiløypa. Så alle dere losjere som ikke er eller har vært allegrofan. Skjerp dere og vask munn og øre med såpe.
Kanskje saaben blir noe verdt der langt inne i fremtiden også,. Hvertfall mere en melk!!

!!!!!! :idea: :idea: :idea: :idea:

Image
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#2 Post by garage15 » 02 Jun 2012 21:07

Hei!
FINN.no har sendt deg en melding på vegne av torefag@hotmail.com
Ser at selger ikke har helt styr på hva han selger.Denne skal ha rundt ratt og stoffseter var standerd på mark 2. Varmetråder i bakrute var å finne på austin 1300 i fra 1972
Henvendelsen gjelder annonsen med FINN-kode 35016227



MAIL FRA KJØPER!!


ANNONSENS TEKST
Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) estate. 1300super.
Nå får du muligheten til og få kloa i en designpærle.
Britisk genierklert sportsbil selges nå sært fordelaktig. 1300 motoren gir deg kraften du trenger i denne bilen. Med Leylands patenterte støtdempersystem Hydragas og det rektangulære sportsrattet er denne bilen en fryd og kjøre. Legg ned det teppelagte baksetet og bruk denne som varebil og lever dine transportoppdrag med klasse, eller camp der med din kjære. Flatt teppebelagt gulv gir hele denne godbiten enestående personbilcomforth og den kosemuligheten eieren av slike bileiere til stadighet får.
Unike og svært praktiske løsninger fra en av british leylands mest berømte biler. Denne stasjonsvognutgaven er svært sjelden og i suveren britisk stand.
Et designikon som ga inspirasjon til mangt en italiener, blandt annet alfasud og andre langt mindre storheter. Orginalen!
Rust er et ikke tema! Svært bra i karrosseriet, og pent og helt intriør. Noen få utvalgte modeller ble levert uten skinninterør. Dette er en av dem. Ingen svett rygg nå i sommervarmen etter en tur ut i sommersola på svingete spenstige veier. Leveres med imitert dashbordklokke og flere hastigheter på både kjølevifte og vinduspussermotor. Varmetråder i bakruta vår også en nyvinning fra british leyland. Dette eksemplaret har selvsagt dette.
Bilen er fylt med gode britiske ingeniørløsninger og et solid lucas ledningsnett. bilen er bygget om fra små til store batteripoler slik at nåværende standardbatteri passer som hånd i hanske. Allegro (Bertone ta deg en bolle) orginalmatter setter prikken over i'en i dette potente førermiljøet.
Leveres med british Leyland serviceperm med tuf kote dinol understellsprogram.
Stått stille i mange år hos forrige eier i påvente om ny jappetid. Derfor lav kilometer. Nye bremsesko og slitedeler. Eu kodkjent sist høst.
Nyt sommeren. Denne fabelaktige drømmebilen vil gi deg unike muligheter hos det andre kjønn.
Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) har ikke forkjørsrett i trafikken, enda!
For rette kjøper kan 6mnd prøvemedlemmskap i sportsbillosjen medfølge. Etter litt senk..

Leveres med 4stk ny minilight med 165/55-13 Orginalfelger medfølger.
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#3 Post by garage15 » 02 Jun 2012 21:10

Hei!
FINN.no har sendt deg en melding på vegne av vidarsk@hotmail.com
Som alltid - følger med på Allegro (Bertone ta deg en bolle) til salgs om noe skulle dukke opp som er interessant. JA -din KAN være interessant. Men først må vi få luket vekk alt tøvet som står i annonsen... Det meste du skriver om modellen, fra årsmodell til effekt etc. er, beklager, tullprat. Jeg vil presisere at jeg kjenner Allegro (Bertone ta deg en bolle) meget godt, fra innerst til ytterst. Kan du sende info om bilen som er riktig, kan vi snakkes. Imøteser svar snarest
Hilsen


xxx
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#4 Post by garage15 » 02 Jun 2012 21:12

Hei igjen!

Jeg er enig med deg, Allegro (Bertone ta deg en bolle) er en morsom bil og langt fra så ille som mange onde tunger vil ha det til. Min vurdering av om jeg skulle ønske å kjøpe bilen din må jeg basere på egen kunnskap om bilen, ikke det du skriver, men jeg hater å se annonser som ikke er etterrettelige. Det ødelegger lysten til å gå videre med saken.

Bilen kan godt være registrert første gang i 1980, men det er IKKE en 1980 modell. Bilen er en serie 2 Allegro (Bertone ta deg en bolle) Estate, men serie 2 ble avløst av serie 3 i 1979. Jeg har aldri sett en Estate serie 3, men vet at den skiller seg ved andre støtfangere, annen grill, annet park/blinklys, annen frontplate og diverse andre innvendige og utvendige moderniseringer.

Rattet kommer fra en serie 1-bil, det ble slutt på "Quartic" rattet fra og med 1976, langt fra noen sportsmodell... Men rattet er morsomt det, selv om det engelske politi ikke ville ha det i sine biler. Ser av bildene at du har det originale.

Jeg tillater meg å tvile på oppgitt km stand, drøyt 10.000 km henger ikke sammen med bilens alder, dessverre. At det kan stå 10.000 km på speedometeret er sin sak, men at det er bilens kjørelengde nekter jeg å tro. Det henger heller ikke sammen med at motoren åpenbart er skiftet.

Det er ikke rare forskjellen på de A-serie 1275 cc motorene som satt i visse Mini modeller og Allegro (Bertone ta deg en bolle). Riktig nok skal 1980 modellen (som dette IKKE er), ha A-plus motor etter mine oppgaver. På Minin og 1300 ble det brukt en versjon med høyere kompresjon som hadde en ekstra topplokksbolt og jeg tror alltid doble forgassere. MEN jeg har aldri sett noen oppgave over hvordan en skal få 85 BHP ut av en slik motor og fortsatt beholde HS4 forgasseren... Så dette stemmer ikke!

Og de felgene/dekkdimensjonen er bilen ikke godkjent med...

Og hvorfor selger du bilen?

Derfor - litt mer sannferdige opplysninger takk!

Kan du gi opplysninger om bilens tekniske tilstand, dvs. rust, fremfor alt - motor (oljeforbruk...), transmisjon osv. Hva me bremser, hjullagre, svingarmslagring bak, hydragas elementenes tilstand.... (Disse er håpløse å få tak i, med mindre noen har begynt å lage dem igjen).

Imøteser svar!



Med hilsen

vidar
****************************************************
Hei.

Årsmodellen er ikke tull. Står 80 modell i vognkortet
Som en stolt eier og glad i britiske biler får man jo daglig høre hvor dårlig disse bilene er. Derfor ble annonsen skrevet med en viss ironi. Jeg syntes denne er nydelig !
1,3 liter minimotor står i bilen. Da vet du vel resten, om du er så bekjent med Allegro (Bertone ta deg en bolle).
Mvh

Geir
980 27 999

*************************************************



Hei!
FINN.no har sendt deg en melding på vegne av vidarsk@hotmail.com
Som alltid - følger med på Allegro (Bertone ta deg en bolle) til salgs om noe skulle dukke opp som er interessant. JA -din KAN være interessant. Men først må vi få luket vekk alt tøvet som står i annonsen... Det meste du skriver om modellen, fra årsmodell til effekt etc. er, beklager, tullprat. Jeg vil presisere at jeg kjenner Allegro (Bertone ta deg en bolle) meget godt, fra innerst til ytterst. Kan du sende info om bilen som er riktig, kan vi snakkes. Imøteser svar
Hilsen
Vidar
Henvendelsen gjelder annonsen med FINN-kode 35016227
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#5 Post by garage15 » 02 Jun 2012 21:14

Hei igjen!

Min mail var langt fra sint, bare irritert over at du ikke holder deg til sannheten. Fordi det gjør du ikke. Og en kjøper som vil senke den, ville jeg ALDRI solgt til. Om en reduserer trykket i systemet går bilen ned, men forstillingsvinklene blir helt på trynet (gnager ekstremt på dekkene). Og den passerer ikke "MOT" (EU-kontroll ) da...

Om Hydragas displacers (ikke gasskuler, det har vi på Citroën hvor kule og hydraulikkdel er to forskjellige deler), opplyser Allegro (Bertone ta deg en bolle) Club International at slike er ikke tilgjengelige som nye, meget vanskelige å få tak i og de oppfordrer alle til å ta vare på alle en finner som er hele.

Det vi vet fra nettopp Citroën er at gassen unnslipper, dels gjennom gummimembranene og dels gjennom andre utettheter, slik at de må "fylles" eller skiftes. På Citroën er det greit, der er det en bolt i kulen som kan byttes med en ventil slik at kulen kan fylles. I Hydragas systemet er denne muligheten ikke til stede, de er sveiset igjen, mulig en kan bore opp og sette i ventil, jeg vet ikke om noen har prøvd. Da vil en kunne få fylt nitrogen gass til korrekt trykk Om trykket er for lavt (eller vekk) vil bilen ikke ha tilstrekkelig vandring i fjæringen og blir svært ubehagelig å kjøre. Som en CX med flate kuler - faktisk bare enda litt verre.... De enhetene du måtte ha kjøpt fra Sverige, er helt sikkert ikke nye, de kan være OK - men trenger ikke være det. Om han har mange, burde han melde dette til ACI, han vil helt sikkert kunne få bra betalt! Men det vi trenger er Men spar deg for å beskylde meg for tøv.

Jeg har ett absolutt krav til de jeg kjøper bil fra, og det er at de er 100 % ærlige, det er ikke du. Annonsen din var full av hvite og sorte løgner. Derfor ville jeg ikke kjøpt bil av deg uten at jeg hadde omtrent plukket den fra hverandre. Ja, jeg kan Allegro (Bertone ta deg en bolle) ut, inn, opp og ned. Det er svært få deler jeg ikke har holdt i hånden... Har fortsatt en bil (1750/77) - og kunne gjerne tenke meg en Estate om jeg fant et bra eksemplar hos en ærlig selger.

Det du ble sur for, kan ikke ha vært annet enn at jeg ba deg om å gi meg sannferdige opplysninger, ikke salgstøv. Med bakgrunn i din reaksjon, som er en helt nnet enn jeg forventet, forteller jeg deg derfor uten nevneverdig innpakning hva jeg mener om din måte å skrive på i annonsen - og måten å ikke gi sannferdige informasjoner når du blir spurt.

Jeg håper at den som har kjøpt bilen er i stand til å ta vare på den, slik at den ikke ender på dynga om et år eller to.


Vidar

________________________________________
From: geir@garage15.no
To: vidarsk@hotmail.com
Subject: SV: SV: Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) 1980, 10 130 km, kr 24 000,-
Date: Thu, 24 May 2012 15:38:17 +0200
Eneste jeg var sikker på etter og ha lest denne sinnamailen var at du får ikke kjøpe denne bilen. Kjeft gidder jeg ikke og få av folk som deg!!
Svært mange positive tilbakemeldinger på annonsen har jeg også fått. Så vær litt lurere neste gang. Er mitt tips om du vil ha tak i en slik godbit dette var. Fortilstanden på bilen var svært bra. .

Og gasskuler fås kjøpt av en svenske i hagfors. 100,- sek pr stk. Så det er ikke vanskelig og skaffe som du presiserer. Ikke kom med slik tøv. Har selv hentet et sett på hans lager.

Bilen er solgt til en lykkelig eier som vil senke den, ha på disse smukke hjula og nyte denne bilen som en kjempesenket retrocar.

Kos deg i solen.


Fra: Vidar Skipenes [mailto:vidarsk@hotmail.com]
Sendt: 24. mai 2012 13:40
Til: geir@garage15.no
Emne: FW: SV: Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) 1980, 10 130 km, kr 24 000,-

Hei!

Sendte deg mailen nedenfor for noen dager siden, du har ikke svart. imøteser info om bilen!



Med vennlig hilsen

Vidar Skipenes
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

uno45
Reservognchauffeur
Posts: 314
Joined: 14 Jun 2010 18:59
Location: Porsgrunn

#6 Post by uno45 » 02 Jun 2012 22:07

ahahhaha dette er jo bare å le og glise av!
Om en såpass selverklært ekspert og bedreviter vet mer om historien bak bilen DIN med DITT chassisnummer enn DU selv gjør...

Ja, da kan man vel bare be personen om å dra dit alt er varmt, rødt, jævelig og fælt.

Say no more.
Syltapp.

DELETED

#7 Post by DELETED » 02 Jun 2012 23:08

DELETED

Kværnø
Syltapp
Posts: 22
Joined: 25 Apr 2012 21:37
Location: Skien

#8 Post by Kværnø » 03 Jun 2012 00:02

Fantastisk hvordan folk oppfører seg. hahaha :D

Gard Af Porsgrund
Syltapp
Posts: 79
Joined: 15 Jan 2010 22:22
Location: Porsgrunn

#9 Post by Gard Af Porsgrund » 03 Jun 2012 10:38

Lurer på hvem som har pissa i cornflakesen hans!! :lol:
1971 Alfa Romeo Spider 1750 "Koda Tronca"
1973 Alfa Romeo 2000 GTV "Bertone Coupe"
1978 Yamaha XS400 "Cafe Racer"
1981 Moto Guzzi V65 SP "Brat"
2007 Mini CooperD Clubman

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#10 Post by skaravelle » 04 Jun 2012 13:40

Synd at det tok slutt syns jeg, dette var morsomt! :D Oppforder herved den nye eieren til å legge ut bilen for salg igjen, kan være med å spytte i annonsepengene :lol:
Image

bugbuddies.no

DELETED

#11 Post by DELETED » 04 Jun 2012 17:14

DELETED

Post Reply