Fattigmansseking av 850

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

Fattigmansseking av 850

#1 Post by Bartis » 11 Nov 2011 17:31

Jeg lurer på om noen har vert borti denne type senking på Fiat 850
Onkel ebay lurte meg til å kjøpe denne blikkbiten med en lovnad på 40mm senk

Image

Her har jeg den totale høgden på siden

Image

Her er tykkelsen på blikkplata

Image

Image

Image

Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#2 Post by sirkus karlsen » 11 Nov 2011 21:41

Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
:shock: guds veier er uransakelige.....
finnes det noen form for monteringsveiledning til denne u-profilen?
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

#3 Post by Bartis » 11 Nov 2011 22:15

Nei der fans ingen villedning .
Trur nok det er bere plug and play som det heter på fint.
Men en får se hva som skjer i vinter

User avatar
MrLepo
Asfaltjunkie
Posts: 751
Joined: 12 Oct 2005 15:26
Location: Skien

Re: Fattigmansseking av 850

#4 Post by MrLepo » 11 Nov 2011 22:51

Bartis wrote:Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter
Er ikke god til å lese... MEN jeg syntes tydlig det står "fjører bak for å få løftet den opp"??? Er vel heller foran du må tenke på i ditt tilfelle! Da skal den NED :twisted:

Behold sportfjærene på, så prøver du den bjelken foran eller finner på noe annet lurt for å få den bein :wink:
Nye Sukkertoppen Auto
Fortsatt ALT innen ALT!

Kadett City
Tempo Hercules
Tempo tråsykkel
Kadett D Automatic
Veteran-Henger-Prosjekt

SportsbåtLosjen

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

Re: Fattigmansseking av 850

#5 Post by Bartis » 11 Nov 2011 23:16

MrLepo wrote:
Bartis wrote:Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter
Er ikke god til å lese... MEN jeg syntes tydlig det står "fjører bak for å få løftet den opp"??? Er vel heller foran du må tenke på i ditt tilfelle! Da skal den NED :twisted:

Behold sportfjærene på, så prøver du den bjelken foran eller finner på noe annet lurt for å få den bein :wink:
Har kanskje forklart meg litt rart.
Dei nye fjørene bak blei innkjøpt for over 1 år siden for å få bilen rett.
Men no er tanken bak det hele å få hele bilen litt nærmere moder jord.

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#6 Post by larsvegas » 12 Nov 2011 09:18

denne bjelken skal vel inn for å løfte hjulopphenget slik at den blir lavere men beholder fjøringsvei?
spør formann (med firpelstemme) martin, han er jo meget dreven på 850.
ix-uno-nove

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

#7 Post by Bartis » 12 Nov 2011 09:58

larsvegas wrote:denne bjelken skal vel inn for å løfte hjulopphenget slik at den blir lavere men beholder fjøringsvei?
spør formann (med firpelstemme) (med firpelstemme) martin, han er jo meget dreven på 850.
Slik jeg forstår det skal det originale fjørfete takes av og erstattes med den omtalte bjelken.Det orginale fjørfeste er dobbel bunn og mye tjukkere,men vi får de om som sakt om Formannen har en kommentar på det

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#8 Post by martini gasolini » 13 Nov 2011 22:57

Hei Bartis!

Faza bjelken fungerer som bare det.
Man tar bort den orginale(mange av disse er rustet i stykker)og setter på den du har kjøpt.
Da flytter du fjærfestet litt opp.
Man beholder fjæringsvei og karakteristikken som orginalt.
850`s får ett litt rart stuk med åra,fjæra foran synker ikke sammen,men det gjør de bak.
Så da peker nesa litt opp i sky.
Sleng ut noen bilder når du har montert!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

#9 Post by Bartis » 18 Nov 2011 17:26

martini gasolini wrote:Hei Bartis!

Faza bjelken fungerer som bare det.
Man tar bort den orginale(mange av disse er rustet i stykker)og setter på den du har kjøpt.
Da flytter du fjærfestet litt opp.
Man beholder fjæringsvei og karakteristikken som orginalt.
850`s får ett litt rart stuk med åra,fjæra foran synker ikke sammen,men det gjør de bak.
Så da peker nesa litt opp i sky.
Sleng ut noen bilder når du har montert!

Martini Gasolini
Hei igjen Martin.
Det stemmer nok det at den har en tendens til å peke nesa opp i sky.
Det skal takes noen mål på hvor høy den er i fronten nå og selvfølgelig bilder før og etter senking.
Bilen skal no settes inn før vinteren og opp på bukker .

Her er et lite bilde på hva som skal skiftes ut . Det er for de som ikke vet hel hva vi snakker om

Image

Det skal også bli tatt et par bilder av demontering og montering.

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#10 Post by sirkus karlsen » 18 Nov 2011 19:23

Det tvinger seg fram Bartis... På tide å lage seg en garasje.
Vi vil se mer av dette
viewtopic.php?t=106 :lol:
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

#11 Post by Bartis » 18 Nov 2011 19:44

sirkus karlsen wrote:Det tvinger seg fram Bartis... På tide å lage seg en garasje.
Vi vil se mer av dette
viewtopic.php?t=106 :lol:
Det spørs hvor detaljer dere vil ha det.
Bilprosjektet startet opp 1/1 2007. Har bilder og div helt i fra starten,men det ligger på en annen foruside

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#12 Post by clubMan » 19 Nov 2011 00:28

Bare å legge em link til den posten på det forumet det :)
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

Post Reply