Fattigmansseking av 850
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Fattigmansseking av 850
Jeg lurer på om noen har vert borti denne type senking på Fiat 850
Onkel ebay lurte meg til å kjøpe denne blikkbiten med en lovnad på 40mm senk
Her har jeg den totale høgden på siden
Her er tykkelsen på blikkplata
Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter
Onkel ebay lurte meg til å kjøpe denne blikkbiten med en lovnad på 40mm senk
Her har jeg den totale høgden på siden
Her er tykkelsen på blikkplata
Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
guds veier er uransakelige.....Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
finnes det noen form for monteringsveiledning til denne u-profilen?
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
Re: Fattigmansseking av 850
Er ikke god til å lese... MEN jeg syntes tydlig det står "fjører bak for å få løftet den opp"??? Er vel heller foran du må tenke på i ditt tilfelle! Da skal den NEDBartis wrote:Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter
Behold sportfjærene på, så prøver du den bjelken foran eller finner på noe annet lurt for å få den bein
Nye Sukkertoppen Auto
Fortsatt ALT innen ALT!
Kadett City
Tempo Hercules
Tempo tråsykkel
Kadett D Automatic
Veteran-Henger-Prosjekt
SportsbåtLosjen
Fortsatt ALT innen ALT!
Kadett City
Tempo Hercules
Tempo tråsykkel
Kadett D Automatic
Veteran-Henger-Prosjekt
SportsbåtLosjen
Re: Fattigmansseking av 850
Har kanskje forklart meg litt rart.MrLepo wrote:Er ikke god til å lese... MEN jeg syntes tydlig det står "fjører bak for å få løftet den opp"??? Er vel heller foran du må tenke på i ditt tilfelle! Da skal den NEDBartis wrote:Jeg kjøpte meg også ny fjører bak for å få løftet den opp so den ble noenlunde bein,for den var ganske segen bak på de gamle fjørene.
Etter en prøvemontasje av de nye fjørene så ble den enda lavere bak.
Det viste seg att det var fjører for 850 spider og i små skrift fra leverandøren av fjærene så stod det at disse var beregnet for å brukes til å senke 850 sports coupen.
Sånn er det når man ikke gidder å lese det med små skrift.
Det kan no hende att jeg kan få bruk for de allikevel.
Alt kommer ann på hvordan den kommer til å se ut når jeg montert blikkplaten i vinter
Behold sportfjærene på, så prøver du den bjelken foran eller finner på noe annet lurt for å få den bein
Dei nye fjørene bak blei innkjøpt for over 1 år siden for å få bilen rett.
Men no er tanken bak det hele å få hele bilen litt nærmere moder jord.
Slik jeg forstår det skal det originale fjørfete takes av og erstattes med den omtalte bjelken.Det orginale fjørfeste er dobbel bunn og mye tjukkere,men vi får de om som sakt om Formannen har en kommentar på detlarsvegas wrote:denne bjelken skal vel inn for å løfte hjulopphenget slik at den blir lavere men beholder fjøringsvei?
spør formann (med firpelstemme) (med firpelstemme) martin, han er jo meget dreven på 850.
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hei Bartis!
Faza bjelken fungerer som bare det.
Man tar bort den orginale(mange av disse er rustet i stykker)og setter på den du har kjøpt.
Da flytter du fjærfestet litt opp.
Man beholder fjæringsvei og karakteristikken som orginalt.
850`s får ett litt rart stuk med åra,fjæra foran synker ikke sammen,men det gjør de bak.
Så da peker nesa litt opp i sky.
Sleng ut noen bilder når du har montert!
Martini Gasolini
Faza bjelken fungerer som bare det.
Man tar bort den orginale(mange av disse er rustet i stykker)og setter på den du har kjøpt.
Da flytter du fjærfestet litt opp.
Man beholder fjæringsvei og karakteristikken som orginalt.
850`s får ett litt rart stuk med åra,fjæra foran synker ikke sammen,men det gjør de bak.
Så da peker nesa litt opp i sky.
Sleng ut noen bilder når du har montert!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Hei igjen Martin.martini gasolini wrote:Hei Bartis!
Faza bjelken fungerer som bare det.
Man tar bort den orginale(mange av disse er rustet i stykker)og setter på den du har kjøpt.
Da flytter du fjærfestet litt opp.
Man beholder fjæringsvei og karakteristikken som orginalt.
850`s får ett litt rart stuk med åra,fjæra foran synker ikke sammen,men det gjør de bak.
Så da peker nesa litt opp i sky.
Sleng ut noen bilder når du har montert!
Martini Gasolini
Det stemmer nok det at den har en tendens til å peke nesa opp i sky.
Det skal takes noen mål på hvor høy den er i fronten nå og selvfølgelig bilder før og etter senking.
Bilen skal no settes inn før vinteren og opp på bukker .
Her er et lite bilde på hva som skal skiftes ut . Det er for de som ikke vet hel hva vi snakker om
Det skal også bli tatt et par bilder av demontering og montering.
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Det tvinger seg fram Bartis... På tide å lage seg en garasje.
Vi vil se mer av dette
viewtopic.php?t=106
Vi vil se mer av dette
viewtopic.php?t=106
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
Det spørs hvor detaljer dere vil ha det.sirkus karlsen wrote:Det tvinger seg fram Bartis... På tide å lage seg en garasje.
Vi vil se mer av dette
viewtopic.php?t=106
Bilprosjektet startet opp 1/1 2007. Har bilder og div helt i fra starten,men det ligger på en annen foruside