Page 1 of 11

Den lille garasjen ved Saigon Palace

Posted: 07 Sep 2011 18:07
by Stian Slåtta
Hei. En garasje er vel greit å begynne med for en som er ny på forumet..

Image

Garasjen er en 2011 modell.
Image

Den trenger litt maling bare..
Image

Den er ganske liten, men god plass til fiaten + familiebil
Image


Så var det litt om bilen.. Har handlet en 69 modell 124 sport coupe i sommer. Den er i fin bruksstand. Gikk forholdsvis enkelt gjenom EU. Vet ikke helt hva som er planen med den utenom at den skal brukes. Det er 1438 motor i den. Går helt greit, men hadde vært gøy med litt mer skyv etterhvert. Har ikke skrudd så alt for mye bil i mitt liv, men er vel ikke for seint å lære..
Image
Image

Posted: 07 Sep 2011 20:57
by EcurieEcosse
Aldri for seint å lære :-)
Og velkommen på forumet. Fin garasje og herlig Italiener fra en fin tidsalder. Dette er første serien av 124 SC er det ikke?

Posted: 07 Sep 2011 21:02
by sirkus karlsen
velkommen på forumet.
godt valg av bil!

Posted: 07 Sep 2011 21:27
by Stian Slåtta
EcurieEcosse wrote:Aldri for seint å lære :-)
Og velkommen på forumet. Fin garasje og herlig Italiener fra en fin tidsalder. Dette er første serien av 124 SC er det ikke?

Er den første serien jo.. Fin tidsalder ja. Mange "vil ha" biler fra denne tiden..

Posted: 07 Sep 2011 21:32
by Stian Slåtta
sirkus karlsen wrote:velkommen på forumet.
godt valg av bil!
Takk. Leste gjenom tråden om din 124 her om dagen.. Kan tenke meg disse bilene går bra med 2 liter..

Posted: 07 Sep 2011 21:55
by Spit73
Godt å se noen Bamblinger her. Velkommen til å representere Sportsbillosjen på morgenkaffen på Lasses. Kl. 08:00 hver lørdag. Jeg trenger litt moralsk støtte mot alle amcargutta der.
Hyggelige folk, forresten, men totalt uten bilsmak.

Posted: 07 Sep 2011 22:57
by clubMan
Hyggelige folk, forresten, men totalt uten bilsmak.[/quote]

:?: :?: :?:

Posted: 08 Sep 2011 07:11
by Spit73
clubMan wrote:Hyggelige folk, forresten, men totalt uten bilsmak.
:?: :?: :?:[/quote]

Åh, der var unntaket som bekrefter regelen. :lol:

Posted: 17 Sep 2011 10:15
by Stian Slåtta
Da var bilen EU godkjent. Deilig..

Begynner å nærme seg at bilen skal parkeres for vinteren. Hva bør jeg gjøre før bilen står stille i noen mnd? Noen spesielle triks her?

Posted: 17 Sep 2011 11:40
by Spit73
Stian Slåtta wrote:Da var bilen EU godkjent. Deilig..

Begynner å nærme seg at bilen skal parkeres for vinteren. Hva bør jeg gjøre før bilen står stille i noen mnd? Noen spesielle triks her?
Proffene jekker den opp og setter den på støttebukker. Fylle tanken helt opp er ikke dumt. Unngår rust i tanken med dette.

Posted: 17 Sep 2011 15:13
by sirkus karlsen
vet ikke hvor eller hvordan du skal lagre den men min står på en låve.
der er det mus.... et tips for å holde mus borte er å legge kvister med einer på de stedene hvor de kan komme inn...

Posted: 17 Sep 2011 15:43
by Spit73
sirkus karlsen wrote:vet ikke hvor eller hvordan du skal lagre den men min står på en låve.
der er det mus.... et tips for å holde mus borte er å legge kvister med einer på de stedene hvor de kan komme inn...
Kan vel like godt parkere inne i en einerbærbusk, da. Moooaaahhahahah
Et annet alternativ er å få tak i en katt.

Posted: 17 Sep 2011 18:47
by tipo176
Full tank, ut med batteriet, ekstra luft i dekka, kjøp deg en pakke med "møllkuler" og legg i en boks på/ved hvert hjul og i batterikassa. (IKKE inne i bilen!) Dette funker like godt hver gang.

Posted: 17 Sep 2011 20:05
by larsvegas
+oljeskift og batteriet på vedlikeholdslading.

Posted: 17 Sep 2011 22:36
by Spit73
larsvegas wrote:+oljeskift og batteriet på vedlikeholdslading.
Det med oljeskift er det litt delte meninger om. Det er mange som mener at det er bedre å skifte oljen på våren, før man begynner å kjøre. Den forringes i løpet av vinteren. Kondens og oksydering og slike ting.