Den lille garasjen ved Saigon Palace

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#46 Post by Stian Slåtta » 16 Jun 2013 20:34

Da har man hatt litt tid for kos i helga.

Takk til sirkusdirektøren som har gjort litt dreie jobb for å få disse på..

Image
Center koppene passer ikke foran. må dreie litt på de..
Image
Fyller greit ut bak..
Image
Bedre plass foran. Spørs om ikke det blir noen spacere for å få de litt ut, men må kjøre litt først..
Image

Image
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#47 Post by clubMan » 16 Jun 2013 21:43

Superfint :) :)
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#48 Post by Sir Haggis » 17 Jun 2013 20:45

Full jubel!! :)

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#49 Post by sirkus karlsen » 17 Jun 2013 21:41

Herregud
rett og slett deilig :mrgreen:
hva er ET forran kontra bak
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

Dars
Syltapp
Posts: 61
Joined: 15 Oct 2005 08:01
Location: Porsgrunn
Contact:

#50 Post by Dars » 18 Jun 2013 06:59

Vakkert!

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#51 Post by Stian Slåtta » 18 Jun 2013 08:34

ET0 bak og ET12 foran. Forran er originalt 8 toms, mens bak er 7 tommere som er satt på breiere bane..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

Abarthnorway
Lusker
Posts: 194
Joined: 17 Oct 2011 09:01

#52 Post by Abarthnorway » 18 Jun 2013 12:07

Hei Stian!

Denne ble tøff!!!

Godt å høre at du har tenkt å porte litt selv. Synes det er altfor få som begir seg ut på graving på egenhånd!!!!
Boken til Guy er bra, men vær bare klar over at en god del av det som står der har han selv gått bort fra..... Ikke at han noensinne skulle komme til å innrømme akkurat det.

Hva slags kammer skal du bruke?
Karlsen har bronsje ventilstyringer til toppen....dvs at det bare er å slå ut de gamle;-)

Lykke til

Remi

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#53 Post by Stian Slåtta » 18 Jun 2013 18:40

Abarthnorway wrote:Hei Stian!

Denne ble tøff!!!

Godt å høre at du har tenkt å porte litt selv. Synes det er altfor få som begir seg ut på graving på egenhånd!!!!
Boken til Guy er bra, men vær bare klar over at en god del av det som står der har han selv gått bort fra..... Ikke at han noensinne skulle komme til å innrømme akkurat det.

Hva slags kammer skal du bruke?
Karlsen har bronsje ventilstyringer til toppen....dvs at det bare er å slå ut de gamle;-)

Lykke til

Remi
Takk for det.

Boken til Guy er grei å lese for å få litt forståelse for en som i utgangspunktet bare er flink til å bytte dekk..

Har handlet noen KM kammer av Karlsen. B28 288° Duration / 10.9mm løft.
Er ikke ute etter mest mulig hk, vil bare ha gjort det selv...
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#54 Post by garage15 » 20 Jun 2013 21:36

Nice, sir...
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

#55 Post by Stian Slåtta » 06 Mar 2014 13:09

Får legge ut litt om hva jeg syssler med om dagen..
Har begynt å porte innsuget. Åpner fra 32 mm til 34 mm og matcher mot toppen så godt jeg kan. Planen er å sette ny topp på motoren som står i bilen nå i løpet av sesongen..

Image

Image
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

Re: Den lille garasjen på Herre

#56 Post by Stian Slåtta » 15 Mar 2014 18:29

Image
Bremsebytte på gang.

Image
Ferdig med 1. Bytter bremsevæske i samme slengen.

Image
Spacerene jeg har fått laget for å sentrere felgene bak med slingrebolter. Disse passet selvfølgelig ikke med de nye skivene..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

StianØverland
Reservognchauffeur
Posts: 251
Joined: 15 Jan 2010 16:41
Location: Porsgrunn

Re: Den lille garasjen på Herre

#57 Post by StianØverland » 16 Mar 2014 20:41

Fantastisk flott bil!
Gromt felgvalg! Er de skrudde?
Vauxhall er tingen!

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

Re: Den lille garasjen på Herre

#58 Post by Stian Slåtta » 16 Mar 2014 22:26

De er skrudde ja. Handlet de i Tyskland.
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

StianØverland
Reservognchauffeur
Posts: 251
Joined: 15 Jan 2010 16:41
Location: Porsgrunn

Re: Den lille garasjen på Herre

#59 Post by StianØverland » 17 Mar 2014 00:52

Fikk du skattepengene tidlig i år ? Hehe.

Er ikke mye ute denne vel? Kan ikke huske å ha sett den, mener jeg :-)
Vauxhall er tingen!

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

Re: Den lille garasjen på Herre

#60 Post by Stian Slåtta » 17 Mar 2014 07:31

Skattepengene og "litt" til i fjor. Ble ikke så mye kjøring i fjor. Satser på det blir mer i år.
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

Post Reply