Etter mye frem og tilbake, og alt for stor lyst til å kjøre i corsaen ble nr. 50 kjøpt usett av Vegar, den måtte bare hentes hos Tore i Arendal. Men herr Duck har tilbakelagt flere hundre mil opp gjennom åra på å hente og kvitte seg med div biler og prosjekter så en tur til Arendal var ikke no problem.
På vei nedover ble jeg møtt av en stygg dødsulykke ikke lenge etter lasses. Det satte ett litte støkk i kroppen. Og la en liten demper på turen.
Vel fremme hos Tore ble bilen lastet opp på hengeren og turen hjemover begynte. Vel hjemme fant jeg ut at alle papirene på bilen lå igjen på jobben til Tore så det ble noen tlf frem og tilbake.
Da det bare var ca, 14 dager til siste løp på rudskogen i 2010 hastet det litt med å få fatt i papirene. Og dagen før Rudskogen kom papirene i posten. Snakk om i siste liten.
Bilen ble på ny lastet opp på henger for avreise til rudskogen. Må si jeg var litt små spent for å prøve denne kjerra på banen. Da den lengste turen jeg hadde hatt med bilen var av og på henger. OPS..
Vel fremme på skogen ble jeg som den amatøren jeg er, litt usikker på hvem, hva og hvor jeg skulle henvende meg osv. men etter litt frem og tilbake ble tilslutt licens levert, penger betalt, og tekniks gjennomført. Jeg hadde så vidt rukket å titte under panseret på bilen og så at den ene bensinslangen var typ moden for utskifting. Så jeg hadde klart å fått med meg en ny slange. Denne ble byttet og Hans Rune godkjente bilen. TJU..
For å få mest mulig bane tid ble trening og kvalik kjørt til the bitter end. Jeg endte vel til slutt opp på en rundetid på 1.14.2 hvis jeg husker sånn nogelunde rett.
I løp 9 ble det en 3. plass etter stort fra fall i klassen
I løp 10 klarte jeg til slutt å bremse meg forbi Martini Gasolini i 666. Så da ble det en 2. plass der.
Var meget fornøyd med dagen og det var en super artig opplevelse. Bare det miljøet som er i depoet i corsaen er helt rått. Her hjelper ALLE ALLE!!
Bilen fungerte greit selv om den føltes litt rar og var veldig overstyrt. Bakenden kom veldig fort og bilen var alt for myk i fronten.
I vinter fant jeg jo fort ut hvorfor den føltes så rar i front, da demperne hadde mindre motstand enn sykkelpumper uten oringer.
Jeg satte igang med å få fatt i noe nytt. Kjøpte først ett sett med osray dempere av Vegar, modifisertre disse til justerbare coilovers. Uten å ha prøvd det på bilen.
Ble det bestilt ett komplett sett med coilovers til Golf I, Disse ble modifisert om i bunn (innfestningen til spindler osv) for å passe på nr. 50. litt over 600 pound fjærer foran og bak.
Samtidig som dette skulle skrus på bilen typ 3 uker før Karlskoga, så fant jeg ut at alt av foringer i bakstillingen var fucked eller det var ikke akkurat foringer det var speriske lager som var brukt. selvfølgelig tomme mål og de leverandører jeg kjenner til hadde problemer med å lever dette. Så det ble smelt inn ett par ordre til england på div rør, ball joints osv. i håp om at dette skulle dukke opp i god tid før Karlskoga.
Da jeg var meget usikker på om noe som helt dukket opp ble det en liten tur ned til han far for å låne den super lille dreibenken hans for å dreie noen midlertidlige foringer så jeg fikk bilen på hjul og kunne stille til start på Karlskoga.
Mandag før løp ankom pakken fra England. Den kvelden ble det verksted kveld til lang ut på morgenen dagen etter. Var bare litt trøtt på jobben den tirsdagen, men nye bærearmer bak ble ferdig og montert. Jeg skulle ha bilen til 4-hjuls kontroll på onsdag så det bare måtte bli gjort. Tirsdags kveld er kveldsskole kveld så da var det bare mandagen som kunne brukes.
4-hjuls kontoll ble det. og bilen var klar nok til Karlskoga. Med div mangler på det elektriske og finsish.
[/img]