Starter dårlig

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

Starter dårlig

#1 Post by clubMan » 25 Apr 2011 23:54

Starter opp Little Red Devil og kjører Skien-Porsgrunn-Skien. Stopper. Ved start igjen virker det som om jeg har dårlig med strøm og den er vrien å starte. "Lyset" i batteriet er grønt. Etter en lengre stund starter bilen igjen greitt virker det som. Dette mins jeg var problem ifjor også, men da kjørte jeg rundt med batterilader i bilen og ga den en kvikk lading før start. Har ikke målt dynamoen og ladestrøm, og har heller ikke målt om det er noe som tapper strøm ?????????????
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#2 Post by vegar » 26 Apr 2011 07:53

Hvor gammelt er batteriet?? Hva med jording på motoren?? Og pluss på starter??

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#3 Post by Pungar » 26 Apr 2011 09:49

Hvor varm blir starteren under kjøring? Jeg vet ikke hvordan denne sitter i forhold til eksosen, på bilen din, men den kan bli litt lat hvis den blir for varm.. Starteren altså :D
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#4 Post by Spit73 » 26 Apr 2011 10:59

Dårlig batteri? For tynne kabler? Dårlig jording? Dårlig lading? Byttet børster på lader? Spenningsregulator?
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#5 Post by Arturo Benedetto » 26 Apr 2011 11:34

Et amperemeter i serie mellom batteriet og klemma når bilen er parkert forteller om strøm forsvinner i store strømmer eller mindres strømmer når bilen står og ikke går. Engelsk bil går ikke lenger enn en engelsk mil. Viktig og huske på.
The bigger the screen the poorer the diet

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#6 Post by vegar » 26 Apr 2011 17:09

Pungar wrote:Hvor varm blir starteren under kjøring? Jeg vet ikke hvordan denne sitter i forhold til eksosen, på bilen din, men den kan bli litt lat hvis den blir for varm.. Starteren altså :D
På mini så er eksos på baksiden og starteren på forsiden av motoren.

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#7 Post by Spit73 » 26 Apr 2011 17:50

Litt mystisk at motoren må bli kald før du starter igjen.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

DELETED

#8 Post by DELETED » 26 Apr 2011 18:37

DELETED

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#9 Post by Spit73 » 26 Apr 2011 19:30

Det høres mest ut som om 3 og 4 råde er gåen. Da må man også bytte øvre alphaoppheng og midtre sysnor med tilhørende appendiks. Blir fort en 25-30 høvdinger.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#10 Post by Pungar » 26 Apr 2011 21:02

vegar wrote:
Pungar wrote:Hvor varm blir starteren under kjøring? Jeg vet ikke hvordan denne sitter i forhold til eksosen, på bilen din, men den kan bli litt lat hvis den blir for varm.. Starteren altså :D
På mini så er eksos på baksiden og starteren på forsiden av motoren.
så lurt!
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#11 Post by clubMan » 26 Apr 2011 21:23

Ikke gjort noe siden i går, stått bare stille. I kveld startet den greit. Pressa et par runder i byen. Parkerte i garasjen og stoppet motor. Prøvde å starte igjen med en gang. Samme problem. Måler 12,9 v på batteriet.
Det er lagt opp egen jording (tykk nok) fra batteri og fram til motor.
Skal sjekke litt på koblinger på starter nå ikveld. Flere seriøse forslag mottas.
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#12 Post by Spit73 » 26 Apr 2011 21:50

Det virker som om motoren er tung å dra rundt når den er varm. Nå er jeg alvorlig.
Har ikke du hatt høy temp. på måleren? Har du det problemet fremdeles?
Last edited by Spit73 on 26 Apr 2011 22:01, edited 1 time in total.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
twincam
Reservognchauffeur
Posts: 233
Joined: 10 Jan 2006 15:57
Location: porsgrunn

#13 Post by twincam » 26 Apr 2011 21:57

det enkleste er ofte det beste, parker i bakke :D

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#14 Post by Sir Haggis » 26 Apr 2011 22:11

Tenning er et godt tips! Vri fordeleren en grad eller to _mot_ klokka.

Stikk gjerne oppom en kveld - er nedoverbakke hjem i tilfellet fella :)

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#15 Post by clubMan » 26 Apr 2011 23:33

Spit73 wrote:Det virker som om motoren er tung å dra rundt når den er varm. Nå er jeg alvorlig.
Har ikke du hatt høy temp. på måleren? Har du det problemet fremdeles?
Nope. Har bytta vifta (den gamle var korta inn ca 3 cm), og byttet radiator. Nå viser temp. måleren rundt 80 gr.
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

Post Reply