Page 15 of 16

Re: Corsa Italiana

Posted: 24 May 2015 22:54
by sirkus karlsen
Remi:Jeg skal prøve å få med meg et sett med melkemarinerte Dell'orto :roll:
Kan bytte med en tråbil f.eks.

Re: Corsa Italiana

Posted: 25 May 2015 23:46
by martini gasolini
Finfin dag!

Sirkusdirektør'n og jeg reiste over til andre siden i en melkemarinert Skoda.
Godt vær bortpå der,sol og vind.

Masse kjentfolk på banen og i depot. Må gire opp arbeidet med Pandalicous..

ImageImage

Lånte 124,n til sirkuset fra Siljan til Poshgrunn,for en nais vogn !
In Love,again..

Image

Re: Corsa Italiana

Posted: 25 May 2015 23:52
by martini gasolini
Image

Viper og Big var i toppform,begynner å gå riktig fort.



Martini Gasolini

Re: Corsa Italiana

Posted: 26 May 2015 23:15
by martini gasolini
Vi vil se Gopp på to hjul !!

Martini Gasolini

Re: Corsa Italiana

Posted: 27 May 2015 09:08
by gopp
martini gasolini wrote:Vi vil se Gopp på to hjul !!

Martini Gasolini
Skal redigere filmene i kveld. Har smugtittet og det ser mindre dramatisk ut på film enn jeg opplevde det.

Re: Corsa Italiana

Posted: 27 May 2015 09:38
by Sir Haggis
Wut? Må Cinq breddes?

Re: Corsa Italiana

Posted: 27 May 2015 10:18
by gopp
Sir Haggis wrote:Wut? Må Cinq breddes?
Tror ikke det skal være nødvendig, men litt varsomhet ved bruk av curbs på innerhjulene i høyhastighetssvinger er lurt. Særlig når dekkene er gode og varme og grepet godt.

Re: Corsa Italiana

Posted: 27 May 2015 13:06
by Lucky
Her er video fra Unoen i race 4. Fra ca 7:00 til 14:00 skjer det ikke så veldig mye spennende, da foregår innhenting av 3-spannet foran. Dessverre blir det platekontakt på ca 16:30.. Ut i fra innhentingen, og de 3-4 svingene tidligere svingene trodde jeg at inngangshastigheten min var en del større enn Scuderia Lumbagos. Klarte å låse hjula noen tiendeler under innbremsing - da var det ikke så mange alternativer igjen.. Heldigvis ingen store skader, men tarvelig surt at det skjer.

https://www.youtube.com/watch?v=_G3Mrx4SYEg

Re: Corsa Italiana

Posted: 03 Jun 2015 23:32
by gopp
https://www.youtube.com/watch?v=8ulLB3pjxHQ

Hjulløft er på 13:30. curbs hjelper godt til her, men det føltes mer dramatisk ut enn det ser ut som. Kjedelig video ellers, kjører jo stort sett alene.

Re: Corsa Italiana

Posted: 19 Jun 2015 12:24
by martini gasolini
Da er det duket for nytt løp i Norges fineste racingserie!
Skauen denne gang,ta bilder og filmer folkens,melder frafall denne gang :(

Martini Gasolini

Re: Corsa Italiana

Posted: 21 Jun 2015 20:57
by martini gasolini
Skjedde det virkelig ingenting der borte i helgen?;)

Martini Lurolini

Re: Corsa Italiana

Posted: 22 Jun 2015 12:53
by Lucky
Jeg hadde det ihvertfall gøy i Uno'n! Tettere racing i klasse 4 har ikke jeg vært med på, utrolig gøy. Og veldig fornøyd med at Uno'n endelig holder følge med resten av klasse 4-bilene, og attpåtil drar litt i fra flere av dem. Måtte bare bli kvitt den engelske superdupermotoren, så ble det litt fart!

Her er inboard fra løp 6, noen "rolige" minutter fra ca 6:00 til 8:00, ellers er det mye som skjer. Ihvertfall inni hjelmen!

https://www.youtube.com/watch?v=Foply5bSL5s

Re: Corsa Italiana

Posted: 22 Jun 2015 22:30
by gopp
Big Fiat fikk to stk. DNF. Røket gasswire i løp 5 og røket clutchwire i løp 6 :roll:

Vi fikk mer enn 30 runder på banen på trening fredag og lørdag, så det var jo surt med slike feil i selve løpene. Racing er racing så slikt skjer, det er bare å bygge noe som er bedre til neste gang.

Det som er veldig hyggelig er at våre modifikasjoner av hjulvinkler ga stor effekt. Vi skrellet 3 sek. på rundetidene fra sist vi var på Rudskogen. Tidligere var Viper Punto veldig jevn med Big Fiat, men nå har ikke Arve sjans (gitt at vi kommer oss til mål). Oppskriften er -3,5 grader camber, nøytral spissing og litt senk bak. Foran er det -4,15 grader og ørlite spredning. Mulig vi forsøker å gå over til litt mer spissing neste gang. Det er første gang vi virkelig har fått brukt diff. bremsen midt i svingene og vi merker også at det må betydelig mer suppe på tanken for at bensinpumpa ikke skal suge luft. Det er m.a.o. en formidabel økning i G-krefter ute å går.

Hører du Arve? Frem med drill, vinkelsliper og sveiseapparat (ja. du må kunne sveise for å ha racerbil).

God sommer!

Re: Corsa Italiana

Posted: 16 Aug 2015 19:23
by martini gasolini
Hm,lurer på om det skjedde nor spennende på helgens løp?
Vet Big Fiat fikk seg en liten overraskelse;)
Den nye Porsgrunnsføreren med Anders sin gamle 112,kom han i mål?
Fortell,fortell!!

Martini Gasolini

Re: Corsa Italiana

Posted: 17 Aug 2015 11:10
by gopp
martini gasolini wrote:Hm,lurer på om det skjedde nor spennende på helgens løp?
Vet Big Fiat fikk seg en liten overraskelse;)
Den nye Porsgrunnsføreren med Anders sin gamle 112,kom han i mål?
Fortell,fortell!!

Martini Gasolini
En kort racerapport er vel på sin plass.

Tor Erling i nr. 112 tok det litt forsiktig i begynnelsen, men fikk etter hvert opp farten. I løp 8 kom han inn på en imponerende 2. plass klasse 5. Stakkars Heine i gul A112 hadde et drivakselproblem i løp 7 og så stoppet bilen i Angsten på siste runde i løp 8. Han lå da ann til å ta 2. plass.

Anders hadde lånt bil av Thomas Stokkan og kjørte inn til 2 x 3. plass. Slett ikke dårlig med tanke på at den kun har 69 hester, men ingen kunne hamle opp med Leif Arne. Han tok 2 x 1. plass, og ingen var i nærheten. Vi andre så baklysene hans i en halv runde før han tok opp kampen med klasse 1 og klasse 2 biler der fremme.

Team Big Fiat hadde en helg preget av nedturer og oppturer. Trening på fredag gikk bra, kvalik på lørdag formiddag gikk bra en stund, helt til panseret smeller opp i 158 km/t ned mot Angsten. Tak og panser rettes, og en brukt frontrute hentes hos en hyggelig kar en times kjøretur fra Rudskogen. En time før løpet på lørdagen var bilen på nytt godkjent av teknisk og jeg kjører inn til en 2. plass i løpet. På søndagen kjører teamkompis René inn til en 4. plass, som også var sisteplass. Han fikk en snurring som kostet ham 3. plassen. Vi må finne litt Valium til neste løp, for mannen blir stresset når han har biler bak seg.

Bra arrangement, bra vær, mye bra biler og folk. Litt mye venting, men ellers en topp helg!