Support vehicle!
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Support vehicle!
Folkevogn caddy ble aldri brukt i racing, men kanskje noen team brukte den som løpssupport på 80 tallet?
jeg synes ihvertfall bilen er knalltøff med de rette modifiseringene, nemlig senk!
Derfor røk jeg på intet mindre enn 3 stk forleden, og en av disse er jeg godt i gang med å strippe ned for motorbytte, da motoren i denne raste en gang i 1993, og bilen ble hensatt i Oslo. Det hjalp ikke stort at den skulle vært EU godkjent Mai 1990, og den ble selvfølgelig avskiltet.
Deretter har den stått på en støvete låve på Kløfta, helt til jeg fikk slått mine klamme fingre i den.
Planene er å senke den med godkjent senkesett, og sette inn en "nyere" turbodiesel motor med matchende girkasse. Motor kommer fra en Folkevogn Vento td med hele 75hk. Fordelen er at denne motoren er veldig enkel å trimme, så snart den er godkjent med motorbytte og senk, skal vi skru opp turbotrykk og dieselmengde, og sette på en passe intercooler. Deretter skal Hadeland røyklegges...
Utvendig er det bare overflaterust, dette sliper vi ned og maler med brunox og primer, bare for å beholde den rette patinering og "light ratlook".
Ellers er det satt inn et GTI interiør fra 83, og etterhvert langboble cookie cutters som felgvalg.
jeg synes ihvertfall bilen er knalltøff med de rette modifiseringene, nemlig senk!
Derfor røk jeg på intet mindre enn 3 stk forleden, og en av disse er jeg godt i gang med å strippe ned for motorbytte, da motoren i denne raste en gang i 1993, og bilen ble hensatt i Oslo. Det hjalp ikke stort at den skulle vært EU godkjent Mai 1990, og den ble selvfølgelig avskiltet.
Deretter har den stått på en støvete låve på Kløfta, helt til jeg fikk slått mine klamme fingre i den.
Planene er å senke den med godkjent senkesett, og sette inn en "nyere" turbodiesel motor med matchende girkasse. Motor kommer fra en Folkevogn Vento td med hele 75hk. Fordelen er at denne motoren er veldig enkel å trimme, så snart den er godkjent med motorbytte og senk, skal vi skru opp turbotrykk og dieselmengde, og sette på en passe intercooler. Deretter skal Hadeland røyklegges...
Utvendig er det bare overflaterust, dette sliper vi ned og maler med brunox og primer, bare for å beholde den rette patinering og "light ratlook".
Ellers er det satt inn et GTI interiør fra 83, og etterhvert langboble cookie cutters som felgvalg.
"Alle har et forhold til Ascona B."
http://www.carpages.co.uk/volkswagen/vo ... _09_04.asp
http://www.google.co.uk/images?hl=en&q= ... 59&bih=875
Caddy kan brukes til så mangt.
http://www.google.co.uk/images?hl=en&q= ... 59&bih=875
Caddy kan brukes til så mangt.
Den som lever får se...
Bil: 1500,-
Motor & gir: 4000,-
Senk: 6500,-
Nytt motorfeste: 130,-
Joda, det burde gå det. Nå har jeg ikke tatt med hva jeg har betalt for alle delene jeg ellers skal bruke, som jeg jo har betalt for en eller annen gang før i tiden....
Budsjettet sprekker nok etterkvart skal me sjå
Tommy
Bil: 1500,-
Motor & gir: 4000,-
Senk: 6500,-
Nytt motorfeste: 130,-
Joda, det burde gå det. Nå har jeg ikke tatt med hva jeg har betalt for alle delene jeg ellers skal bruke, som jeg jo har betalt for en eller annen gang før i tiden....
Budsjettet sprekker nok etterkvart skal me sjå
Tommy
"Alle har et forhold til Ascona B."
Grattis med kjempebil.Pungar wrote:Tøft prosjekt. Vet ikke om disse bilene ble brukt av annet enn bønder, men tøffe er de Regner med det blir noen smekre 13tommere på denne.
Disse vognene kan jo bli kjempetøffe. Dietich og Rsl hadde masse gromgods til disse husker jeg. (som gammel Folkevogn mann jeg er)
Sett på Gollf 1 dører og strekk disse litt sammen med taket. Med kjempesenk og pronett, G60 motor og 7x14 steffan hjul.
Vola!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
.j
Last edited by Spit73 on 27 Nov 2010 11:17, edited 1 time in total.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.
Jeg vet om et tak i sverige.Spit73 wrote:Finner sikkert litt stasj til lastebilen her også; http://fk-butikken.no/Sider/default.aspx
Jeg bytter lett spitten i en snøfreser jeg. En med tak slik at jeg kan bruke denne i regnvær. Pris ca 4000,-
Jeg skal spare til glassfiberhardtopp med flakelakk til spitten min tenk.
Da kommer dere til og sikle etter meg. .
Trenger du nummeret?
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact:
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg