130tc

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

130tc

#1 Post by sirkus karlsen » 01 Oct 2010 20:33

er det slik å forstå at fiat croma turbo 8v har den samme basis som 130tc. Hvilket igjen betyr at jeg kan få tak i plug and play turbo innsug :lol: :?: :lol:
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#2 Post by SAABOMATIQUE » 01 Oct 2010 20:38

Du vet vel kanskje at s s a a b kom med samme motor sjef :oops:
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#3 Post by sirkus karlsen » 01 Oct 2010 20:54

ja jeg leste litt om det i stad...
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#4 Post by Pungar » 02 Oct 2010 08:11

Helt riktig, karlsen. Men det kan fort bli plassproblemer. Innsug fra lanciamotorene derimot, de er smekre :D
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#5 Post by SAABOMATIQUE » 02 Oct 2010 14:45

Du kan komme med måle staven din å utforske har jo en i gården
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#6 Post by Pungar » 02 Oct 2010 15:46

Hvilken Scania (Svensson-bil) kom med fiat-motor? Jeg vet at Scania (Svensson-bil) 9000 kom med cromadører og frontrute.. men den hadde da ikke Fiatmotor?
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#7 Post by SAABOMATIQUE » 02 Oct 2010 18:28

De kjøpte opp lancia å croma å 9000 hadde veldig mye felles til å med rusten så vet du det :lol:
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#8 Post by larsvegas » 02 Oct 2010 18:29

Scania (Svensson-bil) 9000, fiat croma og lancia thema er vel samme greia?
sammarbeidsprosjekt. usikker hvor mye som er likt.
ix-uno-nove

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#9 Post by Pungar » 02 Oct 2010 18:52

Hvis den saabmotoren har samme blokk som fiat TC-motorene, så passer jo disse motorene i mange fiater. og ladaer :?

Hvis du mener alvor med det cromaturbogreiene, så har jeg en slik motor stående...
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#10 Post by sirkus karlsen » 03 Oct 2010 02:11

cristian tipset meg om at du hadde en slik motor stående... må nok komme å se en dag.
vet ikke helt om jeg går for sugemotor eller pusthjelp. Fristende å tenke på pustehjelp da det gir mest effekt for pengene. På en annen side så er det jo noe med forgassertrim som er så sykt tøft
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#11 Post by SAABOMATIQUE » 03 Oct 2010 06:12

Enig ang gassere men respirator er ikke å forakte,,,,,,, har veid opp å ned jeg også men ligger nærmest turbin nå :wink:
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#12 Post by Pungar » 03 Oct 2010 13:25

Hvorfor velge bort noe? turbo og forgassere er da en mulighet.
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#13 Post by Pungar » 03 Oct 2010 17:57

Men du Karlsen. Hvis jeg forstår dette riktig, så skal du ha TC-motoren i 127eren din. Denne har motoren på tværs, med motoren på pasasjersiden? Da er det fint lite av croma/lancia deler som sklir rett på. Turboen havner ca midt inne i framhjulet, og spjeldet kommer til å stå inne i framskjermen.

Men fortvil ikke, for fiatingeniørene skjønte kjapt at dette ble feil, og lagde motorer med speilvendte topper til framhjulstrekerene sine. Jeg har en slik vrang topp tilovers.
De delene du trenger, er de jeg får tilovers. Og de delene du får til overs, de trenger jeg. :D

Kanskje vi skulle arangere en byttedag eller noe :?: :idea:

Vi snakker 200hk-motor for lommerusk. :!:
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#14 Post by sirkus karlsen » 03 Oct 2010 19:01

IKKE 12-7 trim men 124 sport
200 hk i 12-7 hadde vært mye selv for en såpass habil sjåffis som meg :shock:
trodde du hadde gitt opp transplantasjon av Cromahjerte i Lada kropp eller er planene der ennå.
Hvis du sklir Cromamotoren opp i Ladaen får du innsug på høyre eller venstre side, sett forfra?
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#15 Post by Pungar » 03 Oct 2010 21:39

sirkus karlsen wrote:IKKE 12-7 trim men 124 sport
200 hk i 12-7 hadde vært mye selv for en såpass habil sjåffis som meg :shock:
trodde du hadde gitt opp transplantasjon av Cromahjerte i Lada kropp eller er planene der ennå.
Hvis du sklir Cromamotoren opp i Ladaen får du innsug på høyre eller venstre side, sett forfra?
Å sånn å få stå. I 124en blir det like feil som på ladaen. Får innsuget på venstre side( sett forfra som du ba om), med spjeldet inni torpedoveggen. Turboen treffer akkurat der styresnekka står.
Men hvis du bruker toppen fra motoren din, da blir det mye mere riktig.


Jeg har lagt prosjekt turbo-Lada litt på vent. Det er noe med at girkassen ikke orker 200hk, og at jeg mangler mange deler. Men det kommer forhåpentlig vis til å skje noe i vinter.

Mye godt lesestoff på turbo124.com
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

Post Reply