Scuderia Pronto Pronto's Corsa Italiana racere og garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#106 Post by sirkus karlsen » 18 Nov 2011 13:25

Dette blir helt gull det... tett garasje i rett tid.
Litt rart å være misunnelig på så mye arbeid... men det er jeg
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#107 Post by vegar » 19 Nov 2011 19:58

1,5 pall med takstein går fint inn i en Transporter:
Image

Langt opp og mange turer på stigen:
Image

Men ferdig ble det. Mangler bare takrenner og beslag, men det får bli til sommeren:
Image

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#108 Post by vegar » 19 Nov 2011 20:00

Og ja, firmavogna trenger en vask :oops:

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#109 Post by vegar » 03 Dec 2011 23:00

Nå som garasjen er tett, så er det på tide å holde på itt inni også :D

Her var det tomt gitt:
Image

Hva skal vi putte oppi der da?? Jeg fant en 1108 liggende i et hjørne, kanskje den passer??
Image

Jaggu smatt den nedi...
Image

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#110 Post by vegar » 06 Dec 2011 23:23

I dag kom det pakke :D
Image

I kveld måtte jo nyervervelsen prøves. Og jaggu glei den ikke fint på plass :lol: 8)

Image

Image

Image

Image

Det er god klaring i front mot rammevangen/bjelken på ca 1-1,5 cm :D men desverre er nok vinkelen bakover litt feil da flensen ser ut til å treffe bunnen av torpedoen. Men ikke noe er umulig, så detfikser jeg etterhvert 8)

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#111 Post by clubMan » 07 Dec 2011 00:13

Jævl... jålete exospiper a`. Har ikke sånna på yankeen engang :wink:
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#112 Post by Scuderia Toten » 07 Dec 2011 19:39

Hmm, det så jo nice ut, det der. Men ut fra min ringe motorkunnskap mener jeg å huske at idéelt sett skal primærrør og sekundærrør være like lange for alle sylindrer. Her ser det ut som primærrøra til 2'er og 3' er er lenger. Samtidig som sekundærrøra til 1'er og 4'er kortere. Stemmer det og er da alt like langt, sånn ca?

Er det det så må jeg nok høre med sjonkel ebay om han kan levere ett her hos meg også. :D

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#113 Post by trs1750 » 07 Dec 2011 22:15

alt er vel bedre enn den massive støpejernsklumpen som sitter der originalt Arve. ;)

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#114 Post by vegar » 07 Dec 2011 22:39

Scuderia Toten wrote:Hmm, det så jo nice ut, det der. Men ut fra min ringe motorkunnskap mener jeg å huske at idéelt sett skal primærrør og sekundærrør være like lange for alle sylindrer. Her ser det ut som primærrøra til 2'er og 3' er er lenger. Samtidig som sekundærrøra til 1'er og 4'er kortere. Stemmer det og er da alt like langt, sånn ca?

Er det det så må jeg nok høre med sjonkel ebay om han kan levere ett her hos meg også. :D

Du har selvsagt rett angående likelengder, men som Thomas sier så er alt bedre enn hva som er der orginalt.
Dessuten tror jeg nok disse er ganske like. Skal ta og måle når jeg kommer hjem fra vestlandet :)

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#115 Post by Scuderia Toten » 09 Dec 2011 16:05

trs1750 wrote:alt er vel bedre enn den massive støpejernsklumpen som sitter der originalt Arve. ;)
Du vet, når du er som meg og heller prioriterer åpning og vinkel på takvinge, så blir sånne detaljer veeeeldig viktig.... Ha, ha ha

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#116 Post by vegar » 03 Jan 2012 21:02

Jaggu dukket ikke denne opp i garasjen i går kveld. Gleder meg stort til å få montert og prøvd den 8)

Image

Image

Gammel god fra Tsjekkoslovakia årgang 1964
Image

Kanskje en anelse stor, men det er jo kjekt å kunne dreie sine egne eksosanlegg

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#117 Post by sirkus karlsen » 03 Jan 2012 22:38

Dreibenk er gullegull. Ligner veldig flere av på de jeg har tilgang til på skolen... Funker som tusan!
Men dreie eksosanlegg... det trur jeg ikke jeg får til :wink:
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#118 Post by vegar » 03 Jan 2012 23:16

Hehe. Den er ca 3 m totallengde, og jeg driver jo bare med småbiler som er såvidt over 3 meter totallengde, så det bør gå ;)

Egentlig er den for stor, men den var i drift hos en lokal bedrift frem til desember, så den skal være OK.

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#119 Post by larsvegas » 03 Jan 2012 23:18

hvem bedrift var det? ser veldig kjent ut.
ix-uno-nove

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#120 Post by vegar » 04 Jan 2012 00:09

Ikke din, men en som ligger på andre siden av 2 elver i sett i luftlinje fra hjemmet ditt, ikke så veldig langt fra Carburettigarasjen ;)

Post Reply