Scuderia Pronto Pronto's Corsa Italiana racere og garasje
Posted: 15 Aug 2010 22:19
Som nevnt i den andre garasjetråden har jeg litt forskjellige biler i garasjen, og alle riktige garasjer bør ha en racerbil som virker. Dette begynnte som et billig og enkelt prosjekt mens jeg samlet deler og slikt til Cooper S'en.
Jeg hadde et lite veddemål med kona om jeg klarte å stille til løp i Corsa Italiana på under 25 000, uten sikkerhetsutstyr som belter og dress osv.
En passende Lancia Thema 16V Turbo ble handlet inn. Den Hadde ikke gått på en stund, og hadde litt rust rundt omkring
Rusten ble sveiset (det var forresten mye mere enn jeg trodde ), bilen strippet innvendig, bur og plastruter ble montert. Jeg strippet også bla ut 1 søpplesekk/15 kg med kabler jeg ikke trengte. Men jeg fikk problemer med å starte kjerra. Den ville rett og slett ikke gi gnist. Etter mye om og men, så ble bilen rett og slett bare stående (det kan ha noe med at vi skiftet hus.. ).
derfor kjøpte jeg en ferdig bil. En -84 Autobianchi A112 Abarth som er x-Lady Cup, dvs den har alltid vært racerbil.
Bilen ble kjøpt midt i -09sesongen. Jeg fant fort ut at den var for tung, så i løpet av vinteren ble skjørter og støtfangere fjernet. Vinduer byttet til polycarbonat osv.
Når jeg tok av all plasten, så dukket det masse rare farger opp, så bilen ble fort døpt B-barth da den ikke helt levde opp til Abarthnavnet
Jeg hadde et lite veddemål med kona om jeg klarte å stille til løp i Corsa Italiana på under 25 000, uten sikkerhetsutstyr som belter og dress osv.
En passende Lancia Thema 16V Turbo ble handlet inn. Den Hadde ikke gått på en stund, og hadde litt rust rundt omkring
Rusten ble sveiset (det var forresten mye mere enn jeg trodde ), bilen strippet innvendig, bur og plastruter ble montert. Jeg strippet også bla ut 1 søpplesekk/15 kg med kabler jeg ikke trengte. Men jeg fikk problemer med å starte kjerra. Den ville rett og slett ikke gi gnist. Etter mye om og men, så ble bilen rett og slett bare stående (det kan ha noe med at vi skiftet hus.. ).
derfor kjøpte jeg en ferdig bil. En -84 Autobianchi A112 Abarth som er x-Lady Cup, dvs den har alltid vært racerbil.
Bilen ble kjøpt midt i -09sesongen. Jeg fant fort ut at den var for tung, så i løpet av vinteren ble skjørter og støtfangere fjernet. Vinduer byttet til polycarbonat osv.
Når jeg tok av all plasten, så dukket det masse rare farger opp, så bilen ble fort døpt B-barth da den ikke helt levde opp til Abarthnavnet