Glassfiberdeler med karbon-folie er tingen!vegar wrote:Neinei. Ikke lakk. Det et gelcoaten som er hvit. Kan ikke lakke vet du, lakk er tungt seriøst så er det dessverre slik at hvis man skal ha biter med synlig karbon så blir de tyngre og mye dyrere. Dette gjelder selvfølgelig bare for slike budgetbiter og ikke million-per-del-biter
For meg så er det egentlig likegyldig at den har gelcoat da jeg føler det er lir f&f med masse utvendig karbon, spesielt hvis det er glassfiberdeler med ytterste laget i karbon
Scuderia Pronto Pronto's britiske hjørne
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Syltapp.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Røde Baron
- Lusker
- Posts: 169
- Joined: 25 Oct 2005 11:42
- Location: molde
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Gratulerer med fin bil!
Autoshite på sitt reneste,godt valg av solid pålitelig pendlerbil.
Martini Gasolini
Autoshite på sitt reneste,godt valg av solid pålitelig pendlerbil.
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Dette er selvsagt en -72 Morris 1300 med BMCs berømte 1275 ccm A-serie på noen-og-60 hk. I denne relativt lette bilen gjør det at den klarer fint å følge trafikken, selv på motorvei. Nå skal ikke jeg pendle på noen motorvei, så dette tror jeg blir bra. Den har også BMC sitt supre Hydrolastic som gjør at den er overraskende komfortabel, selv om den nose-diver en del under bremsing og halvplaner under akselerasjon
Jeg hentet den i Bergen. Kjørte innom Biltema og byttet batteri da det gamle var litt dårlig. Kjøpte også en bensinkanne. Alle slike biler bør ha litt bensin i reserve Så durte jeg mot øst.
En tidligere eier hadde montert en bensinpumpe fra biltema. Denne pumper laget litt lyd og hvis man brukte gassen mye så hostet og harket det litt. Ikke noe spesielt når det gjelder slike biler altså. Men ca 45 min fra Biltema ut av Bergen så ga pumpen opp. Bilen stoppet selvsagt langt fra alt og alle. EspenO ble scramblet.
Så satt jeg der og ventet. Leste litt bok. Etter en stund så tenkte jeg å prøve pumpen en gang til. Og tror du ikke den startet igjen! EspenO ble satt på vent mens jeg kjørte tilbake til Biltema. På Biltema ble ny pumpe, litt bensinslanger, slangeklemmer og skrutrekkere handlet.
Et dilemma kom opp; skal man legge seg under bilen på parkeringsplassen der, eller kjøre og se hvor langt man kommer?? Jeg valgte å kjøre. Espen ble kansellert. Tusen takk for at du ville stille opp
Så ut av Bergen igjen, men etter ca 1 time så sa pumpen stopp nok en gang. Så da var det bare å jekke opp ermene og bilen. Siden pumpen orginalt sitter under bilen blir det nødvendigvis mye søl. Tror jeg sølte ut og mistet like mye bensin som pumpen kostet Med ny pumpe montert i bagasjerom som tikker fornøyd er det bare å gasse på. Den nye pumpen bråkte mye mindre og all fusking er borte, men alt surret med pumpen kostet meg minst 3 timer
Dessverre gjorde byttet av pumpe at jeg kom 5 min for sent til kolonnekjøringen over Filefjell. Så da var det bare å snu og kjøre om Voss. Enda en time tapt
Når jeg nærmet meg Voss kom det noen dråper regn. Dessverre er vindusviskeren på førersiden dårlig. Så mens jeg stoppet for å ta noen bilder inne Lærdalstunnelen så bestemte jeg å bytte plass på viskerne. Men jeg klarte å knekke plastklipset. Så viskerbladet ble tapet på plass med litt ducttape.
Durer videre og ut på vidda i mørket. Der gikk sikringen til blinklys, viskere, tankmåler, varmeapparat og sikkert mere. Det er tross alt bare 2 sikringer i sikringsboksen på slike biler. Jeg må si jeg ble litt svett da jeg oppdaget at frontlysene begynnte å blafre i mørket midt på vidda. Ekkelt var det og å bremse på glatta da bremsene tar litt mye bak (eller lite foran)
Stoppet i Hemsedal for en burger og nye sikringer
Resten av turen gikk som en drøm, bortsett fra vondt i hodet av bensinlukt.
Så, hva nå?? Nå skal damen inn i verkstedet for en ordentlig service med bytte av alle væsker, kontroll av bremser, justering av ventiler, innvendig og utvendig vask og ny speedometerwire (ekkelt med fotobokser og gjennomsnittsmålinger uten speedometer)
Jeg hentet den i Bergen. Kjørte innom Biltema og byttet batteri da det gamle var litt dårlig. Kjøpte også en bensinkanne. Alle slike biler bør ha litt bensin i reserve Så durte jeg mot øst.
En tidligere eier hadde montert en bensinpumpe fra biltema. Denne pumper laget litt lyd og hvis man brukte gassen mye så hostet og harket det litt. Ikke noe spesielt når det gjelder slike biler altså. Men ca 45 min fra Biltema ut av Bergen så ga pumpen opp. Bilen stoppet selvsagt langt fra alt og alle. EspenO ble scramblet.
Så satt jeg der og ventet. Leste litt bok. Etter en stund så tenkte jeg å prøve pumpen en gang til. Og tror du ikke den startet igjen! EspenO ble satt på vent mens jeg kjørte tilbake til Biltema. På Biltema ble ny pumpe, litt bensinslanger, slangeklemmer og skrutrekkere handlet.
Et dilemma kom opp; skal man legge seg under bilen på parkeringsplassen der, eller kjøre og se hvor langt man kommer?? Jeg valgte å kjøre. Espen ble kansellert. Tusen takk for at du ville stille opp
Så ut av Bergen igjen, men etter ca 1 time så sa pumpen stopp nok en gang. Så da var det bare å jekke opp ermene og bilen. Siden pumpen orginalt sitter under bilen blir det nødvendigvis mye søl. Tror jeg sølte ut og mistet like mye bensin som pumpen kostet Med ny pumpe montert i bagasjerom som tikker fornøyd er det bare å gasse på. Den nye pumpen bråkte mye mindre og all fusking er borte, men alt surret med pumpen kostet meg minst 3 timer
Dessverre gjorde byttet av pumpe at jeg kom 5 min for sent til kolonnekjøringen over Filefjell. Så da var det bare å snu og kjøre om Voss. Enda en time tapt
Når jeg nærmet meg Voss kom det noen dråper regn. Dessverre er vindusviskeren på førersiden dårlig. Så mens jeg stoppet for å ta noen bilder inne Lærdalstunnelen så bestemte jeg å bytte plass på viskerne. Men jeg klarte å knekke plastklipset. Så viskerbladet ble tapet på plass med litt ducttape.
Durer videre og ut på vidda i mørket. Der gikk sikringen til blinklys, viskere, tankmåler, varmeapparat og sikkert mere. Det er tross alt bare 2 sikringer i sikringsboksen på slike biler. Jeg må si jeg ble litt svett da jeg oppdaget at frontlysene begynnte å blafre i mørket midt på vidda. Ekkelt var det og å bremse på glatta da bremsene tar litt mye bak (eller lite foran)
Stoppet i Hemsedal for en burger og nye sikringer
Resten av turen gikk som en drøm, bortsett fra vondt i hodet av bensinlukt.
Så, hva nå?? Nå skal damen inn i verkstedet for en ordentlig service med bytte av alle væsker, kontroll av bremser, justering av ventiler, innvendig og utvendig vask og ny speedometerwire (ekkelt med fotobokser og gjennomsnittsmålinger uten speedometer)
Dolce far niente