Lynet128's garage
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Coilovers
Takker for flott innspill Sir. Haggis, skulle gjerne bygd coilovers selv men sliter litt med sveisekunnskap og springrate beregninger men nå skal motor ut da den er blitt litt syk, så da er jo dempere foran klare for demontering så kanskje jeg kan få litt kyndig hjelp i nabolaget til sveis
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
viewtopic.php?t=173&postdays=0&postorder=asc&start=0
Bror har en liten 128 guide også!
Det finnes justerbare rør på Gasolin og andre kneiper også.
Lett som en plett!
Stikk til naboen et par flasker rødvin,så punkter han sikkert dette sammen for deg.
Nå er det vel så at motor fra tipo/multipla osv passer rett på kassa di,hadde ikke det vært noe å tenke på?
Ritmo 85 har jo ikke akkurat just ramlet av samlebåndet
Martini Gasolini
Bror har en liten 128 guide også!
Det finnes justerbare rør på Gasolin og andre kneiper også.
Lett som en plett!
Stikk til naboen et par flasker rødvin,så punkter han sikkert dette sammen for deg.
Nå er det vel så at motor fra tipo/multipla osv passer rett på kassa di,hadde ikke det vært noe å tenke på?
Ritmo 85 har jo ikke akkurat just ramlet av samlebåndet
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Coilovers
Har snakka med nabo'n han var lysten på et par flasker rødvin og kunne bistå med å bygge coilovers
Noen som vet hva som trengs av diameter, springrate og lengde på fjærer foran og bak på en 128 for å få dette til å funke?
Bruker 127 fjærbein foran og orginale dempere bak.
mvh
Lynet
Noen som vet hva som trengs av diameter, springrate og lengde på fjærer foran og bak på en 128 for å få dette til å funke?
Bruker 127 fjærbein foran og orginale dempere bak.
mvh
Lynet
Motorproblemer
Har nå fått motor problemer på 128'en
Den har mistet piffen på en sylinder og går litt urent på lavt turtall. På 4500 rpm og oppover så går den bra.
Det hører med til historien at eier har glemt blytilsetning i bensinen , og at det kan være en brent ventil på sylinderen som ikke henger med.
Er det noen andre der ute som har gode eller dårlige forslag til hva som kan være årsaken, så meld ifra. Flott å være forberedt på hva som kan komme.
Den har mistet piffen på en sylinder og går litt urent på lavt turtall. På 4500 rpm og oppover så går den bra.
Det hører med til historien at eier har glemt blytilsetning i bensinen , og at det kan være en brent ventil på sylinderen som ikke henger med.
Er det noen andre der ute som har gode eller dårlige forslag til hva som kan være årsaken, så meld ifra. Flott å være forberedt på hva som kan komme.
Nå er du faktisk på feil jorde. Oktan er ett tall som sier hvor lett bensinen antenner ved kompresjon. Lavere tall betyr at lavere kompresjon behøves. Det er derfor sportsbiler med høy kompresjon (f.eks. Triumph Spitfire) best liker (Shell Racing) 99 Oktanuno45 wrote:For høy oktan gjør at bensinen tenner lettere, og det blir fort AAALT for varmt i forbrenningskammeret, da brennes ventiler... Kan vel være en grunn? eller er jeg på jordet nå også?
Har du full kontroll så kjører du for sakte.
Enig med spit73. Bytt litt plugger, så tenker jeg den er god på lavt turtall igjen. Hvis forgasseren er litt slurvete justert, slik at den går litt fett på tomgang, tar det ofte ikke lang tid før pluggene får det. Sjekk om pluggene er sotet, og hvis de er det kan du gjerne magre den litt
Full gass er ofte lite dramatisk..
Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod
Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod
Har byttet plugger og sjekket kabler(og at det er gnist), har elektronisk tenning så det er ikke problemet. Dette problemet oppsto relativt plutselig Har i grunn kjørt uten blytilsetning hele tiden Har to doble 40 IDF Webere, kan det være noe her troSpit73 wrote:Hvordan har pluggene det? Kabler og stifter, har de det bra? Hvis du har glemt blyerstatning en gang eller to så tror jeg ikke det er synderen.
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact: