Silverstone Classic
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Silverstone Classic
Hei
Fikk med madamen på Englandstur i år, inkludert en helg på Silvestone Classic. Må si det inneholdt en del snadder det showet der:
Tittet i motorrommet på en flott Fiat X1/20 (eller Lancia Beta Montecarlo som den ble hetende når den kom på markedet)
Og en liten raring med innebygd periskop:
Denne var nesten litt "over the top":
Litt mindre ekstrem:
Og en skikkelig legende:
Fikk med madamen på Englandstur i år, inkludert en helg på Silvestone Classic. Må si det inneholdt en del snadder det showet der:
Tittet i motorrommet på en flott Fiat X1/20 (eller Lancia Beta Montecarlo som den ble hetende når den kom på markedet)
Og en liten raring med innebygd periskop:
Denne var nesten litt "over the top":
Litt mindre ekstrem:
Og en skikkelig legende:
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Re: Silverstone Classic
[quote="EcurieEcosse"]Hei
Fikk med madamen på Englandstur i år, inkludert en helg på Silvestone Classic. Må si det inneholdt en del snadder det showet der:
Og en liten raring med innebygd periskop:
ai ai ai for en bil!!!
tenk å ha en slik! denne så velgjort ut.
gleder meg til min er på veien.
Fikk med madamen på Englandstur i år, inkludert en helg på Silvestone Classic. Må si det inneholdt en del snadder det showet der:
Og en liten raring med innebygd periskop:
ai ai ai for en bil!!!
tenk å ha en slik! denne så velgjort ut.
gleder meg til min er på veien.
ix-uno-nove
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Jo - den så fin ut, men det som er litt spesielt er at alle bilene på den rekka så ut til å være "gamle" originalbiler som har vært brukt til å kjøre rally / racing med den gangen de var nye.
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Dette er helt klart en kopi (knapt det) av en av de 4 originale som ble bygget av Abarth. Råtøff bil, og Larsvegas er vel ikke så langt unna ferdigstillelse av sin. Han legger litt mer tid i finish, enn min venn Ove, som var på IW i helgen med sin. Til gjengjeld har Ove det mye moro med sin allerede, så det er ikke lett å argumentere for at strategien hans er helt feil heller...EcurieEcosse wrote:Jo - den så fin ut, men det som er litt spesielt er at alle bilene på den rekka så ut til å være "gamle" originalbiler som har vært brukt til å kjøre rally / racing med den gangen de var nye.
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Med fire produserte er jeg sikker på at du har rett. At det er en replika/etterlikning. Men disse bilene er skikkelig fine enten det er replika eller ekte. Så en Dallara-versjon for noen år siden, og den var så fin at jeg ble stående å glo (vet ikke om det var ekte det heller - men likevel)
Men at det er i ferd med å bli to stykker i vårt område er flott! Jo mer spesielt jo bedre.
Her er et par andre prosjekter som kanskje passer i losjeånden?
En Ami 8 - sånn hadde jeg en gang, sennepsgul med 602 ccm motor 32 HK og skivebremser
Og en liten Italiener som er blitt strekt litt?
Men at det er i ferd med å bli to stykker i vårt område er flott! Jo mer spesielt jo bedre.
Her er et par andre prosjekter som kanskje passer i losjeånden?
En Ami 8 - sånn hadde jeg en gang, sennepsgul med 602 ccm motor 32 HK og skivebremser
Og en liten Italiener som er blitt strekt litt?
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Så ut som en fin event Ecurie!
Den amien og Pandaen er Top Gear biler,var du på museet?
Martini Gasolini
Den amien og Pandaen er Top Gear biler,var du på museet?
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
He he - joda var på ferietur med mor og hvor Silverstone var lagt inn i kjøreplanen. Etter å ha sett i Lonely Planet for å finne severdigheter (som ikke bare var bilrelaterte) kom vi til at siden Beaulieu - National Motor Museum - var lagt til et klosterområde som i tillegg til gamle biler også inneholdt Engelske hager, flotte bygninger og muligheter for guidede turer i selve klosteret så var hun interessert i dette - og satte stor pris på besøket.
Og inne på området var det altså en egen avdeling med bare Top Gear-prosjekter som jeg altså tok noen bilder av.
Her er ett til (som jeg ikke har sett på TV selv)
En god ide for koreanske Chevroletbiler? Eller ødeleggelse av framtidig Losjelimousin?
Et annet morsomt øyeblikk var på motorveien nordover mot Sheffield når vi skulle hente campingvognen så begynte det å bli kveld og vi måtte finne et sted å overnatte. Vi pleier i slike tilfeller å finne en landsby og spørre på første PUB om de vet om noe B&B i nærheten. Ofte viser det seg at de har dette selv, og hvis ikke vet de om en i nabolaget. Denne gangen så copiloten på kartet og konstaterte at det beste og nærmeste alternativet for en passe stor landsby var en som het Newport Pagnell.
Hvis hun ønsket seg til Aston Martins fødested kunne jo ikke jeg komme på tanken å nekte henne det
Vi kom litt sent så hadde ikke tid til å banke på, men idet vi passerte innkjøringen stoppet jeg for å ta et par bilder, og der dukket denne opp:
Og inne på området var det altså en egen avdeling med bare Top Gear-prosjekter som jeg altså tok noen bilder av.
Her er ett til (som jeg ikke har sett på TV selv)
En god ide for koreanske Chevroletbiler? Eller ødeleggelse av framtidig Losjelimousin?
Et annet morsomt øyeblikk var på motorveien nordover mot Sheffield når vi skulle hente campingvognen så begynte det å bli kveld og vi måtte finne et sted å overnatte. Vi pleier i slike tilfeller å finne en landsby og spørre på første PUB om de vet om noe B&B i nærheten. Ofte viser det seg at de har dette selv, og hvis ikke vet de om en i nabolaget. Denne gangen så copiloten på kartet og konstaterte at det beste og nærmeste alternativet for en passe stor landsby var en som het Newport Pagnell.
Hvis hun ønsket seg til Aston Martins fødested kunne jo ikke jeg komme på tanken å nekte henne det
Vi kom litt sent så hadde ikke tid til å banke på, men idet vi passerte innkjøringen stoppet jeg for å ta et par bilder, og der dukket denne opp:
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Et par lysglimt til fra tåkeøya der ute i havet:
Først et glimt av hvor jeg har fargen på Marcosen fra - og navnet mitt på dette forumet:
Av en eller annen merkelig grunn fant et Skotsk team som kjørte mye Jaguar at de skulle kalle seg Scottish Racing Team - men skrevet på FRANSK!?
Tre kreasjoner fra støvellandet, fra øvre, midtre og nedre ende av skalaen. På en måte synes jeg den minste er den morsomste (søteste?)
Bizzarini
Lancia Fulvia coupe HF
Fiat/Abarth 500/695
Først et glimt av hvor jeg har fargen på Marcosen fra - og navnet mitt på dette forumet:
Av en eller annen merkelig grunn fant et Skotsk team som kjørte mye Jaguar at de skulle kalle seg Scottish Racing Team - men skrevet på FRANSK!?
Tre kreasjoner fra støvellandet, fra øvre, midtre og nedre ende av skalaen. På en måte synes jeg den minste er den morsomste (søteste?)
Bizzarini
Lancia Fulvia coupe HF
Fiat/Abarth 500/695
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)