Varm Maskinist Problemet løst
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Varm Maskinist Problemet løst
Hei på dere
Jeg har en Fiat 850 sport coupe som blir litt varm.
For meg ser det ut til att termostaten åpner seint.
Temp måleren går nesten heilt opp til rødstreken før termostaten åpner.
Sliter også med att den begynner å fjuske hvis jeg har kjørt en stund og stopper,for så å starte den opp att og begynner å kjøre.
Har ikke sett på bunndekslet under motoren enda.
Tenkte kansje att bensinen begynte å koke pga varmen fra eksosen.
Ser bensinpumpa pomper litt luft når det begynner å bli varmt bake der.
Det var mange forskellige spørsmål på en gang,men tenkte kanske att de hang samen pga varm Maskinist
Jeg har en Fiat 850 sport coupe som blir litt varm.
For meg ser det ut til att termostaten åpner seint.
Temp måleren går nesten heilt opp til rødstreken før termostaten åpner.
Sliter også med att den begynner å fjuske hvis jeg har kjørt en stund og stopper,for så å starte den opp att og begynner å kjøre.
Har ikke sett på bunndekslet under motoren enda.
Tenkte kansje att bensinen begynte å koke pga varmen fra eksosen.
Ser bensinpumpa pomper litt luft når det begynner å bli varmt bake der.
Det var mange forskellige spørsmål på en gang,men tenkte kanske att de hang samen pga varm Maskinist
Last edited by Bartis on 28 Aug 2010 11:55, edited 2 times in total.
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hei Bartis!
Velkommen på forumet,flott med flere Fiat folk her
Har selv 850,kan bekrefte at disse blir varme.
Først,ligger bunnplatene i motorrommet på plass?
850 trekker inn luft bakfra og sender denne gjennom radiatoren,altså frem i bilen.
Om ikke bunnplatene er i,vil varmen fra radiatoren bare inn i motorrommet igjen,så er man i gang med kok og kalas!
Et annet tips er å sette inn el.bensinpumpe,så slipper man tregstartede motorer i varmen.
Det er orginalt ett varmeskjold mellom forgasser og innsug for å forhindre dette,men dette er som regel tatt av.
Om bilen har stått litt,er det også lurt å kjøre en radiatorrens,da disse har messingradiator og varmeregister.
Blir disse stående tørre,korroderer de sterkt,med ett belegg som da virker som isolasjon.
Håper dette hjelper?
Martini Gasolini
(som i sin 850 har kjøpt en gigakjøler han skal ha foran i bagasjerommet)
Velkommen på forumet,flott med flere Fiat folk her
Har selv 850,kan bekrefte at disse blir varme.
Først,ligger bunnplatene i motorrommet på plass?
850 trekker inn luft bakfra og sender denne gjennom radiatoren,altså frem i bilen.
Om ikke bunnplatene er i,vil varmen fra radiatoren bare inn i motorrommet igjen,så er man i gang med kok og kalas!
Et annet tips er å sette inn el.bensinpumpe,så slipper man tregstartede motorer i varmen.
Det er orginalt ett varmeskjold mellom forgasser og innsug for å forhindre dette,men dette er som regel tatt av.
Om bilen har stått litt,er det også lurt å kjøre en radiatorrens,da disse har messingradiator og varmeregister.
Blir disse stående tørre,korroderer de sterkt,med ett belegg som da virker som isolasjon.
Håper dette hjelper?
Martini Gasolini
(som i sin 850 har kjøpt en gigakjøler han skal ha foran i bagasjerommet)
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Hei Martini Gasolini
Takk for greit svar.
Den orginale bunnplata er ikke kommet på plass enda.
Med andre ord det bør skje snart also.
Forgasseren har det orginale varmeskjoldet på plass,det er foresten en weber.
De med luftkjølingen gjennom motorromet var noe nytt,takk for tipset.
Bilder av bilprosjektet ligger inne på bilforumet .no så jeg regner med at noen har sett bilen min der.
Takk for greit svar.
Den orginale bunnplata er ikke kommet på plass enda.
Med andre ord det bør skje snart also.
Forgasseren har det orginale varmeskjoldet på plass,det er foresten en weber.
De med luftkjølingen gjennom motorromet var noe nytt,takk for tipset.
Bilder av bilprosjektet ligger inne på bilforumet .no så jeg regner med at noen har sett bilen min der.