LPG-konvertering... eller E85 kanskje?

Ting som egentlig ikke er relevant, men som du gjerne vil få lagt av deg (vanlig drittkasting = her, men vis folkeskikk)

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

LPG-konvertering... eller E85 kanskje?

#1 Post by Pungar » 28 Jun 2010 09:53

Er det noen som har prøvd dette? Har lest litt om LPG, og ser at oktantallet er ca 110! Effekten skal vist være lik som om du kjører på bensin. Og du har råd til en ostepølsemeny ekstra for hver 100 kjørte km.
Hmm. det høres ut som et sitat fra en raportasje i autofil. :oops:
Men tanken er jo å bruke dette sammen med turbo.. Kan lade mere, før tenningsbanken begynner. :D
Last edited by Pungar on 07 Aug 2010 19:04, edited 1 time in total.
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#2 Post by Spit73 » 28 Jun 2010 11:10

Du taper effekt med LPG. Ostepølse er usunt.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#3 Post by Pungar » 28 Jun 2010 11:50

Spit73 wrote:Du taper effekt med LPG. Ostepølse er usunt.
Ostepølsa spiser jeg uansett :D
Hvor mye effekt taper du da? Jeg ble litt begeistret for det oktantallet skjønner du.
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

Christian
Asfaltjunkie
Posts: 914
Joined: 13 Oct 2005 16:18
Location: skien DROP CARS NOT BOMBS.
Contact:

#4 Post by Christian » 28 Jun 2010 13:49

du taper ca 90 hk uansett motorstørrelse, så det er ett dårlig regnestykke på ladaen tror jeg :D :D :D

neida, dette var nok ett tullesvar!
piffen vet nok hvor masse som forsvinner, for han har gjort det på den store forden sin. tror han er veldig fornøyd med løsningen.

ostepølser kan jo ikke være usunt så godt som det er :?:
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES

http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#5 Post by Spit73 » 28 Jun 2010 13:50

Oktantallet har lite å si på energien i drivstoffet. Oktan er en benevnelse på hvor mye drivstoffet kan komprimeres før det selvtenner.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#6 Post by Arturo Benedetto » 29 Jun 2010 08:35

En annen liten detalj er kjøleegenskapene LPG ikke har, regn med økt temp lik ostepølsegrillen´s eller mere på stempeltoppne.
Nicht gut gutt! LPG er for kjipinger i møkkabiler.
The bigger the screen the poorer the diet

User avatar
Pungar
Reservognchauffeur
Posts: 353
Joined: 02 May 2008 00:36
Location: Skavrak, Heistad

#7 Post by Pungar » 29 Jun 2010 13:24

kanskje en gassblanding med lpg og lystgass + vanninsprøytning da? :roll:

tror jeg legger dette prosjektet på hylla, sammen med alle de andre "lure" påfunnene mine :?
Full gass er ofte lite dramatisk..

Foklevogn singelcab 1600 75mod
1/2 cortinarotte 1600 70mod
Lada 2103 1500s 76mod

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#8 Post by Spit73 » 29 Jun 2010 15:27

Pungar, gass er for slike biler.

Image
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=22693701

Og slike:

Image
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#9 Post by garage15 » 30 Jun 2010 07:32

Arturo Benedetto wrote:En annen liten detalj er kjøleegenskapene LPG ikke har, regn med økt temp lik ostepølsegrillen´s eller mere på stempeltoppne.
Nicht gut gutt! LPG er for kjipinger i møkkabiler.
Da er det rart at alfa ikke har dette fra fabrikken! hadde jo passet som hånd i hanske!! :lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#10 Post by sirkus karlsen » 30 Jun 2010 21:29

garage15 wrote:
Arturo Benedetto wrote:En annen liten detalj er kjøleegenskapene LPG ikke har, regn med økt temp lik ostepølsegrillen´s eller mere på stempeltoppne.
Nicht gut gutt! LPG er for kjipinger i møkkabiler.
Da er det rart at alfa ikke har dette fra fabrikken! hadde jo passet som hånd i hanske!! :lol:
ja ikke sant og i frityrlandet kjører de med brukt frityrolje og dette gir jo så enormt med effekt at gearkassene ryker i ett sett :shock:
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#11 Post by garage15 » 01 Jul 2010 14:21

prøver du deg på sjikane sir!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#12 Post by Arturo Benedetto » 03 Jul 2010 17:12

garage15 wrote:
Arturo Benedetto wrote:En annen liten detalj er kjøleegenskapene LPG ikke har, regn med økt temp lik ostepølsegrillen´s eller mere på stempeltoppne.
Nicht gut gutt! LPG er for kjipinger i møkkabiler.
Da er det rart at alfa ikke har dette fra fabrikken! hadde jo passet som hånd i hanske!! :lol:

Du får ta deg en tur i Passaten din.
Kos deg.
The bigger the screen the poorer the diet

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#13 Post by SAABOMATIQUE » 03 Jul 2010 20:18

Det går STERKE RYKTER om at den heller ikke er i orden enda den ikke er fra skjæret i nordsjøen :roll:
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#14 Post by garage15 » 03 Jul 2010 21:09

Automatkødd wrote:Det går STERKE RYKTER om at den heller ikke er i orden enda den ikke er fra skjæret i nordsjøen :roll:
Passaten er god som gull den. Tysk primærkvalitet, nådeløs pikant design og prestanda som får enhvær svensonbil til og skjelve i knebuksene.

Penger i banken, kalles dette! Skiboksen er desverre tatt av men det avtagbare hengerfeste er montert!! :lol: :lol: :lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#15 Post by Arturo Benedetto » 05 Jul 2010 08:56

garage15 wrote:
Automatkødd wrote:Det går STERKE RYKTER om at den heller ikke er i orden enda den ikke er fra skjæret i nordsjøen :roll:

Penger i banken, kalles dette! Skiboksen er desverre tatt av men det avtagbare hengerfeste er montert!! :lol: :lol: :lol:

Ja, det kjennetegner jo en vaskekte kjiping.
Rart du ikke kjører på gass :P
The bigger the screen the poorer the diet

Post Reply