Page 1 of 17

Bugbuddies

Posted: 18 Apr 2006 19:39
by skaravelle
Et konglomerat av VEEWEE-freaks spredt over det ganske land, en skitten fraksjon av Sportsbillosjen, godt gjemt i skyggen av polert italiensk design og ærlig engelsk elektronikk. Det er Bugbuddies.

Bil numero uno:

Folkevogn -66 1300, ombygd til 1600 med 12 volt, Puma senkeforstilling, ribbet for fangere, orginale felger (breddet bak), med hhv 145 dekk foran og 215 bak. Står for tiden på låven og venter på nytt svinghjul, men skal brukes i sommer. Rompa opp og nesa ned!!

Posted: 28 Aug 2006 13:25
by skaravelle
Svinghjul og starter på plass, puh, det tok tid....

Blir lite kjøring med bilen i år, men kommer sterkere etter vinteren, har en plan. Inntil videre håper jeg på disp til å kjøre med Ener-golfen som losjebil...

Posted: 22 Feb 2007 18:46
by skaravelle
Mye har skjedd siden sist. Viktigst er vel at garasjen ikke lenger er virtuell, men har inntatt partikkel-form i en gammel møkkakjeller. Det er god tak-høyde og ikke minst rikelig med plass. Bobla er trygt plassert i et hjørne, og den nye prosjektet er på plass. Mer info om det finner du her:

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=8968

Ikke en typisk losjebil sier du kanskje? Nei vel, men det er en klassiker, og når den blir lagt ned til bakken og får feite såler med mye gummi og hvit skrift, må du kanskje tenke deg om en gang til :)

Har også en Golf 1, altså en einzer, som blir tuktet daglig. Hvis jeg beholder den, blir den overmotorisert i løpet av våren.

Posted: 07 Jul 2007 09:39
by skaravelle
En bil ferdig, værsågod neste.

Posted: 07 Jul 2007 20:38
by Kristian V
fordi bildeadressa er feil... du har mest sannsynlig linka til siden bildet er på, og ikke selve bildet. høyreklikk på bildet og velg egenskaper og du vil se adressen til bildet. sannsynlig vil den ende på ".jpg"..og da er det riktig :)

Posted: 09 Dec 2007 22:10
by skaravelle
Prøver et bilde, av den deilige rumpen til bobla slik den framstår uten bakplate.

Posted: 09 Dec 2007 22:18
by skaravelle
Og loff-stallen fortjener også presentasjon.

Polizei loffen kjenner dere jo
Image

Så har vi Benga-loffen, den er "lav" (kanskje grunnet lite gjæring)
Image

Deretter hverdags-loffen, iblandet litt grovt. Begynner å bli sliten nå
Image

Og sist ankommet, med god hjelp av en losje-bror, en all-terrain variant, picnic-loff tenker jeg det blir
Image

Posted: 10 Dec 2007 00:44
by martini gasolini
Scaravelle gutt !
Skal si du er glad i loff!!

Martini Gasolini

Posted: 22 Jan 2008 22:02
by skaravelle
Ikke bare loff. En Rauland-Racer er på plass, kompaniskap mellom Skaravelle og Buggy. Kan bli en potent kjerre dette

Rustfritt utgangspunkt, mmmm, lenge siden sist. One-piece vinduer fake-split bakvindu, 4x100 boltsirkel rundt hele, Puma senkeforstilling, og nye dempere fulgte med, blir bare kos dette.

Legg forresten merke til felgene som ble brukt til flytting, kan bli varm i hjertet av mindre :D

Posted: 22 Jan 2008 22:37
by Buggy
Ligg unna felgene mine skaravelle, kun til bilcrossbruk.
Dessuten har du snikfotografert stussen min uten å tilby royalties?? :lol:
Gleder meg til å få denne på veien, må rote frem en motor og diverse godis fra kjelleren, så blir den klar for losjecruising.

Posted: 23 Jan 2008 00:00
by skaravelle
Buggy wrote: Dessuten har du snikfotografert stussen min uten å tilby royalties??
Har du sett :shock:
La ikke merke til det jeg :lol:

Posted: 23 Jan 2008 00:31
by martini gasolini
Å for en stuss!
Anyway skrabbelars med ny bil!
4 x 100 er lurt,da slipper man dølle empi,kpz,fuchs,radar og slikt :D
ats cup på boble reiv ass!
Har stått like på nedsiden her den bilen,var å kikket på den med bror for en stund siden.
Vi likte seff juxesplitten!

Martini Gasolini

Posted: 23 Jan 2008 01:12
by skaravelle
martini gasolini wrote:4 x 100 er lurt,da slipper man dølle empi,kpz,fuchs,radar og slikt :D
Ja, takk og pris. Se på alt dette skrammelet som folk pent er nødt å sette på boblene sine fordi boltsirkelen er så udde :shock:
Vi står heldigvis fritt til å velge fra den spennende 4x100 kolleksjonen som omfatter bl.a. AllyCat, ATS og Revolution. Dog stort sett som 13-tommere, blir kanskje litt smått....

Image

Men ATS Cup kan bli bra, har et par alternativer på lur :wink:

Posted: 26 Jan 2008 17:25
by skaravelle
Går så det griner dette, forstilling på plass og karrosseriet festet på bunnplata. Bremsene er ikke langt unna, deretter må vi få inn en motor for å finne riktig høyde. Nå er den faktisk for lav, ihvertfall i hvis man i det hele tatt skal ha fjæring.

Måtte prøve om ATS Cup felgene passet foran også, og resultatet var oppløftende: vi kan beholde orginal-bredde på skjermene :D

Posted: 26 Jan 2008 19:50
by Buskebil
Dette blir moro å følge, fete felger.