Page 7 of 49

Posted: 10 Oct 2007 22:10
by Sir Haggis
"Straight fit", "bolt-on" .... "minor adjustments needed"!!?

Her ser vi inn i TB'en til porten til sylinder 1 ...

Image

Det var siktet litt dårlig på 2 og 3 også.

Det er vel ikke rare greiene til at jeg gidder å bry meg om det, men likevel...

It wasn't cheap, you british bastards!!

Posted: 18 Oct 2007 23:58
by Sir Haggis
Oh well... i kveld ble spjeldhusene matchet toppen.

Image
Mal etter spjeldhus på transparent

Image
Slightly off, yes...

Image
Merking...

Image
All set..!

Image
Go!

Image
Og sånn ble port 1 seende ut - det er nok bedre, jah :)

Posted: 20 Oct 2007 15:05
by Sir Haggis
Ble så inspirert av Martin som satt med en av de nye FIRE motorene sine i fanget og gnikka på torsdag, så da har jeg vasket den nye blokka, blåst kanalene rene, lakket og konservert med olje overalt.

Klar for borring og montering av kamlager ;)

Image

Posted: 23 Oct 2007 01:47
by Sir Haggis
Image

Har eliminert en del av de originale hengesikringene og byttet til skikkelige ved hjelp av denne flatstiftsikringsholderen fra Greystone.
Er så uhorvelig lei av å bytte alle de hersens glasshylsesikringene hver vår når bilen har stått lagret.

Larserns Mekk og Dekaltuning - 1965 Hillman Imp deLuxe

Posted: 29 Nov 2007 23:17
by Sir Haggis
Jah - har vært i Halden og hentet en 1965 modell Hillman Imp de Luxe :)


Image


Jeg gleder meg til å begynne og få gjort noe med denne - har skrudd av bakfangeren til nå. Det stod en litt nysgjerrig og vel nærgående Fiat 500 og kikket på meg, så jeg får trå til noe sterkere ved en senere anledning.

:)

Posted: 30 Nov 2007 02:06
by Spitfire
Litt sveisearbeid foran deg ser jeg :roll:
Gratulerer med tøff doning.
Mvh Ketil

Posted: 05 Dec 2007 19:44
by skaravelle
Er ihvertfall plass til mer felg under hjulbuene bak ser jeg.... Regner med at det blir tatt hånd om.

Posted: 05 Dec 2007 22:40
by Sir Haggis
Synes det så hardt ut med dype Ally Cats, men Ronal Kleeblatt hadde vært steinhardt!

Image

De ser litt tunge ut, da...

ATS Classic Rennsport (hva er det med mich und deutche felgen?)

Image

Posted: 05 Dec 2007 23:39
by Buskebil
Jeg er IMPonert (den vakke dårlig ;) ) over felgkanten her, hvordan får du felger med det IMPresset (hehe) på den bilen

Posted: 05 Dec 2007 23:57
by Sir Haggis
Bare tenker høyt, jeg :)
Må begrense meg til 7" bak og 5,5" i front for å slippe breddere, men skal ha noe dypere ET bak enn fremme - det er jo bare riktig. Ronal Kleeblatt fåes i 13x7" (jeg mener de på bildet er det) med ukjent innpress - hard to find er de også :? ... eller?

Posted: 06 Dec 2007 00:25
by Buskebil
Synes bare de var skiiit tøffe.

Posted: 06 Dec 2007 00:55
by martini gasolini
Ronal Kleeblatt er dritadyre i 7 og 8x13 desverre.
De som bror har til sin ga han 2000 for,men det var bare 6"
Følger med hele tiden på ebay.de etter kleeblatt,men de poker high når det blir litt bredde.
Har 6 og 7 x 13 alleycat til overs mener jeg.




Martini Gasolini

Posted: 07 Dec 2007 01:00
by Sir Haggis
Var en tur i låven til Martin i kveld for å skru ut motoren. Det gikk dårlig, men jeg fant hvertfall en lur detalj ...

Image
Image

Jeg vet om italienere som har arbeidslampe baki motorrommet - her kan det hvertfall bortforklares med at det er skiltbelysning ... :)

Posted: 09 Dec 2007 00:00
by Dars
Hvordan kan du ha rekt det da. Var ikke du ute på fredag :wink:
http://www.ta.no/bilder/byfjes/article3 ... e?start=20

Posted: 14 Dec 2007 01:45
by Sir Haggis
Huff... for en "big-brother"-verden vi lever i :)