Sir Haggis' britiske oase
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Måtte justere litt på tykkelsen på den indre foringen i primærdrevet for å få det på veiva
Her tjuvlåner jeg dreiebenken hos Scuderia Grønnerød etter at verksmester Christian hadde gått for å legge seg - tihi!
Jeg har fremdeles 10 fingre
Svupp!
Her har bellhousing fått montert nye lager, lagerbane og simring - samt har det blitt boret hull til veivsensor da dette ikke fantes på denne old-school prylen.
Her tjuvlåner jeg dreiebenken hos Scuderia Grønnerød etter at verksmester Christian hadde gått for å legge seg - tihi!
Jeg har fremdeles 10 fingre
Svupp!
Her har bellhousing fått montert nye lager, lagerbane og simring - samt har det blitt boret hull til veivsensor da dette ikke fantes på denne old-school prylen.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Asfaltjunkie
- Posts: 914
- Joined: 13 Oct 2005 16:18
- Location: skien DROP CARS NOT BOMBS.
- Contact:
var det fort gjort å bytte de delene eller?
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES
http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES
http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Har fått kjøpt et nesten ubrukt sett med høyløftvipper/ventilløftere.
Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall...
Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall...
Ser bra ut det der Lars!MiniLars wrote:Har fått kjøpt et nesten ubrukt sett med høyløftvipper/ventilløftere.
Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall...
I teorien er det som du sier,men våre kjære "siamesere"trenger effektiv porting for å få full utnyttelse av ekstra "åpningstid",og kombinert med en litt hvass kam,blir det ofte litt "scavenging",effektivt på turtall,men værre å få til å gå pent i de lavere områder...Vår venn "Billy Backfire" kommer oftere på besøk..so to say... ....Selv "fusker jeg med"eksentriske foringer i vippearmene....for at ikke FIA guruene skal kunne se forskjell,og de variantene du har der skulle nok kunne "vris i riktig retning"...noe som er værre,hvis en bruker rullevipper.
Safety Fast!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Nå må du få på denne toppen da gutt. Det er ille og ha en slik topp til 23 hundred slotti liggende a!!!! Eru fisk eller...
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Ok,en sånn topp ja,...da minimerer du endel pussige BMC lyter...
Går ikke for alle dette med 7 og 8 portere,vet dere,på min MGB må jeg kjøre med 5 porter for å være godkjent av FIA,mens hvis du kjører TVR Grantura i samme klasse,med MGB-motor,kan du gjerne få bruke 7 portet Derrington topp,og FIA er happy.....TVR`n veier bare en 250-300kg mindre...så det er jo rettferdig..eller..
Går ikke for alle dette med 7 og 8 portere,vet dere,på min MGB må jeg kjøre med 5 porter for å være godkjent av FIA,mens hvis du kjører TVR Grantura i samme klasse,med MGB-motor,kan du gjerne få bruke 7 portet Derrington topp,og FIA er happy.....TVR`n veier bare en 250-300kg mindre...så det er jo rettferdig..eller..
Safety Fast!