Page 4 of 49

Posted: 08 Mar 2007 16:07
by Sir Haggis
Image

Image


Har lettet bilen for plastikk. Hele 14,1 kg lettere ble den og har nå, antakelig, vesentlig mindre luftmotstand etter å ha fått vekk den enorme frontfangeren. Geir har satt meg på lexanvindustanker - hvorfor ikke? Bare vindusheisene veier sikkert 10 kg og synger på siste verset. Fikse eller kaste? Hmmmm... 8)

Posted: 08 Mar 2007 21:00
by Sir Haggis
I dag var det 12 grader på verandaen her hjemme. Våryr og fornøyd hastet jeg med nye bredders ut til låven der lille mini står, og sammen dagdrømte vi om bar asfalt og rød/hvit-malte curbs

Image

Posted: 12 Mar 2007 07:39
by Dars
Det blir drit tøft :D

Posted: 13 Mar 2007 13:34
by Sir Haggis
Ja, jeg har tro på de hjularkene der :)

Er det noen som vet hvor/om de selger gummilister med c-profil her i fjorden?

Posted: 13 Mar 2007 15:48
by martini gasolini
Det der blir gull og sølv på en gang!
Att bredda sin bil er att leva!sa den svenske filosof/musiker Svante Teipbrallor.Alle er vel enige om det.
Tror de kan ha C-lister på bjørge karroseri oppe på Rødmyr i Skien pop city :D

Martini ser grassolini på bakken!!

Posted: 15 Mar 2007 00:00
by Sir Haggis
Image

Parts, parts, parts! Haugen med deler i stua vokser - til samboers store begeistring!
Ball jointed tie bars (eller kuleledda castorstag, som andre vil kalle det), "on-car" justerbare nedre bærearmer, nye A-plater (ja, tenke seg til - de som står på er rustne!?), rettskåret mellomdrevsett, nye karosserilister og bulletspeil i krommet messing.

Det er på høy tid å begynne og montere litt...

Posted: 16 Mar 2007 22:00
by Sir Haggis
I dag kom bilopprettern i meg frem

Image

Bilen hadde/har en gammel trøkk i trynet fra før min tid som har ligget skjult under det forrige breddersettet. Fixed!

Hurra for popnagler! Tilpasset alle bredderne så det bare blir smock-smock etter at A-platene er bytta.

Sweet!

Image

Jada Haugseters... den kan nok legges ned 20 mm eller så... :)

Posted: 17 Mar 2007 08:39
by garage15
retter du denne rs6 en også eller???

Image

Posted: 17 Mar 2007 11:02
by Sir Haggis
Nei, det gidder jeg ikke. Det er nok av sånne såpestykker her i verden :)

Posted: 18 Mar 2007 21:03
by MrLepo
Er minin på veien nå? Eller var det bare prøve tur og for å vise seg litt for nabone!? :roll: :lol:

Posted: 18 Mar 2007 22:09
by Sir Haggis
Ser ut som om den er ute nå, ja :) "Jeg var først!" eller?

Posted: 18 Mar 2007 22:19
by MrLepo
Ja du var først... :lol:

Posted: 26 Mar 2007 19:19
by Sir Haggis
Monterte justerbare nedre bærearmer og uniball-casterstag i dag

Image
Oh, dear...

Image
Jummy-jummy!

Det kan se ut som om uniballen står 90º feil, men de er montert etter anvisningen - æresord!


Tok ut en stk. lekk og rusten radiator for å erstatte den med en 2-kjerne rad.

Image
Image

Litt tettere med vannkanaler i den nye...

Cowlingen var ikke så fin, så den må blinges litt opp før montering igjen ;)

Posted: 31 Mar 2007 21:29
by martini gasolini
Hurra for mini med negativ camber!
Ble den mer "crispi" å kjøre nu?
Jeg la inn camber på min helt (dengang)orginale Panda verdens beste bil !(hvorfor kommer det opp verdens beste bil når jeg skriver PANDA?verdens beste bil!
La iallefall inn fra 1 grad positiv til en grad negativ.
Da gikk den fra å være en kjedelig under styrt hverdagsbil til å bli en ekte ræserbil :D
goy goy!!

Martini Negativolini

Posted: 31 Mar 2007 22:55
by Sir Haggis
De justerbare bærearmene gjør jobben, ja - også så tight og fin den ble med null svikt i casterstag og nye foringer i nedre bærearmer!

Nå står bakhjulene for tur... 8)