Page 3 of 49

Posted: 09 Jan 2007 04:04
by Sir Haggis
Knall om du har en idé, Jens :D

Posted: 09 Jan 2007 08:20
by Jens
Du er vell egentlig ikke interessert i det virkelige målet men i klaringen.
Den kann du måle mellom stempelets største mål og sylinderens største
mål. Med føleblad.(Og stempelet kann du jo måle med ett digitalt skjyvelære.) Pass på
att blokka og stempelet har ca samme temperatur. Hvist ikke dette er godt nokk for deg kann du ta med blokka og stemplene hjem til meg så
kann vi måle dem med mikrometer og teleskopstaver. Ring meg så kann
jeg forklare litt bedre hvordan du gjør det.
OBS Jeg kommer ikke på møtet i morgen på grunn av Bilsportmessa i
Birmingham.

Posted: 18 Jan 2007 14:58
by Sir Haggis
Jeg peller greiene fra hverandre nå. Har fått låne en krok hos Grei :D

Image

Takk til verks- og sveisemester for fjong adapter til bukken.

Posted: 06 Feb 2007 17:47
by Sir Haggis
Image

Flere deler har tikket inn fra hhv. Gasolin, AutoClassic og MiniSport.
Duplex registerkjede, vannpumpe, senterkopper, sexy sykkelpumper i gull og blått fra Gaz og, mmmmm.... , Gp. 2 race breddere 8)

Posted: 06 Feb 2007 19:46
by Spitfire
Dette blir saker :D

Posted: 13 Feb 2007 13:24
by Sir Haggis
Strippet blokka i går

Image

Image

Jum jum 8)

Posted: 13 Feb 2007 19:01
by hermanzini
Dette blir konge! :D Stå på!

Posted: 16 Feb 2007 08:16
by Sir Haggis
Jeg fiffet opp et Oselli-innsug jeg har hatt liggende. Det skal ha vesentlig bedre flow enn det originale SPI-innsuget som står i bilen nå.

Bildene taler vel for seg.

Image
SPI-innsug

Image
Oselli-innsug

Image
Oselli før

Image
Etter

Jummm !

Tenkte det hadde vært kult å prøve det, men da må det en adapter til :)

Image
SPI-spjeldhus til venstre.

Noe må man jo finne på mens det spares penger til en sugeløsning til 7-porteren :wink:

Takker forøvrig for oppmuntrende tilrop :D

Posted: 21 Feb 2007 23:41
by Sir Haggis
Major setback i motorprosjektet - blokka var utslitt og dermed ubrukelig til mitt eh... harde formål.

Men - ting tyder på at en ny blokk ikke er langt unna. Muligens en blokk i nabobyen. Uoverborret 1275ccm sådan. Har blitt rådet til å ikke borre til 1380 av åpenbare grunner, men da må jeg jo hanke inn nye stempel og annet digg...

Uansett - Geir, du får igjen kroken din så fort som råd er :)

Posted: 23 Feb 2007 17:07
by Sir Haggis
Var just og kikket på et par spjeldhus. Modifiserte Dellorto DHLA 40

Image

Image

Jeg synes neimen ikke de så så gærne ut - tror det er veien å gå 8)

Posted: 24 Feb 2007 11:42
by martini gasolini
De så da kjekke ut!
Så man tar bare et sett gamle 40`s og kapper bort det man ikke trenger?
Aiai,det er i Servecia Gasolini`s ånd!
God ide!

Martini Throttlebodini

Posted: 24 Feb 2007 16:45
by Sir Haggis
Gamle 40's og bort med flottørkammer og annet unødvendig dilldall :)

Forøvrig Jens sin forrige sugeløsning

Posted: 02 Mar 2007 22:20
by Sir Haggis
Image

Fikk laget adapter på jobben i dag. Laserskjært, forsenket hull og galvanisert. Jolly, jolly good!

Image

Vet ikke om steppermotorkladasen til høyre går helt klar av panseret, men da får jeg prøve å snu svinet 180º

Gladnyhet:
Vedr. 1380 prosjektet; Var akkurat i Porsgrunn hos en Jan Eilif, som også har lagt sin elsk på verdens beste lille bil, og han hadde en 1275 blokk, svinghjulhus (mitt var sprekt) OG nye stempelringer til just slike stempel som jeg har. Ringene var det litt tvil om han skulle bruke, men likevel - O' lykke!! Gjenstår å se om denne blokka er god (det tror jeg den er). Planet var den også 8)

Hei..

Posted: 05 Mar 2007 21:55
by garage15
Her ser vi webmaster Lars( han som gjør om ordlista på forumet slik at ford/Girtrøbbel alltid kommer meget dårlig ut.....) Slipe på plass veivlagera med 60 papir.......


Der fikk du den du....[img][img]http://i77.photobucket.com/albums/j67/g ... C00037.jpg[/img][/img]

Posted: 06 Mar 2007 06:33
by Sir Haggis
60 papir du lissom... jeg har da vett til å bruke grovere enn det!